Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e kweekverslag onder gewone LED lampen (2x White Widow 2x Super Skunk Feminised)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 2e kweekverslag onder gewone LED lampen (2x White Widow 2x Super Skunk Feminised)

    Korting op 420shop
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...arf-autoflower

    IMG_0800.jpg IMG_0799.jpg IMG_0801.jpg
    Attached Files
    Last edited by EasyW; 4 May 2019, 06:53.
    2e
    3e

    #2
    Ik ga weer volgen, veel succes!
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Lijkt wel zo'n lampenwinkel.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment

    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Hahaha, wel een lampenwinkel met weinig keus dan

    #3
    Ik volg ook weer! Ga in het najaar beginnen zoals jouw eerste verslag
    Buitenkweek 2019

    Comment


      #4
      Hierbij de eerste update van mijn tweede kweekje, bij het eerste kweekje was het de bedoeling te ervaren of het mogelijk is om ook met gewone LED lampen plantje groot te brengen. Die test is dus geslaagd, ruim 70 gram kunnen oogsten van 2 plantjes. Enige wat echt tegen zat was dat de laatste 4 weken de planten al helemaal geel en dor waren, dat moet nu echt beter! Hopelijk gaat dat, gewapend met een pH meter nu beter lukken

      De verleiding ligt op de loer om te gaan kweken op slabs middels het eb&vloed systeem, gewoon omdat het me veel makkelijker lijkt en ik zulke goede resultaten lees maar het zal me eerst ook een keer lukken op aarde. Als het me lukt ze nu wel groen te houden mag ik van mezelf een eb&vloed systeempje in elkaar knutselen van 60x60 zodat het in m'n tentje past.

      Nog niet zo heel veel te melden afgelopen vrijdag zijn er 4 zaadjes het water in gegaan en daarvan zijn er 3 ontkiemt, snel een nieuw zaadje ontkiemt en die zit nog onder de grond.

      Alle tips en opmerkingen zijn ook deze keer weer meer dan welkom! Geneer jullie niet me te bestoken met opmerkingen, tips of kritiek, ik kan er tegen en wil er dolgraag van leren.

      De potten had ik helemaal gevuld maar zijn nu al ingezakt....... dat zegt iets over de kwaliteit van de goedkope potgrond

      IMG_0815.jpg IMG_0814.jpg IMG_0816.jpg IMG_0813.jpg
      Attached Files
      Last edited by EasyW; 22 February 2019, 13:20.
      2e
      3e

      Comment


      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        Volgende kweek dus andere potgrond?

      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Ja, als het volgende kweekje niet op steenwol wordt ga ik wat meer uitgeven aan potgrond inderdaad

      #5
      Leuk! Ik ga je volgen, ik kweek voor het eerst heel klein binnen met ook een 18 watt led. Dit is dan wel een "echte" kweeklamp en het gaat tot nu toe prima. Wat ik merk is dat je echt heeeeel weinig water moet geven. Als je denkt, dit is weinig doe daar dan maar weer de helft van. In mijn kistje is het tussen de 18 en 23 graden maar ze neemt echt heel weinig op en het blijft onderin de pot langer vochtig dan ik in eerste instantie dacht.
      succes!

      Comment


      #6
      Het begint nu al flink warm te worden in het micro tentje met die 12 LED lampen dus ik zal de afzuig groter aan moeten pakken voordat het straks echt voorjaar gaat worden. Daarbij heb ik plannen om een eb&vloed systeempje te bouwen in de nabije toekomst dus dan krijgen we ook nog met een hogere luchtvochtigheid te maken.

      Nu liep ik tegen deze afzuiger van G-Tools aan. 800m3 is natuurlijk overkill voor mijn microtentje maar dan hoeft 'ie maar op half vermogen te draaien en hoef ik me geen zorgen te maken over een bochtje meer of minder.

      Het lijkt me een hele (te?) scherpe prijs voor een afzuiger met ingebouwde thermostaat. Onder het mom van "als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat meestal ook" twijfel ik heel erg of ik me hier aan moet wagen....... is er iemand die er zijn mening over wil geven of dit iets kan zijn voor die prijs?

      Schermafbeelding 2019-02-25 om 19.51.25.png
      2e
      3e

      Comment


        #7
        Online Top Garden is 1 van de goedkopere online aanbieders.

        Heb er (Aug 2018) een relais kast besteld, probleemloos verlopen en ik werd netjes op fe hoogte gehouden.



        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • EasyW
          EasyW commented
          Editing a comment
          Thx Flip, ik denk dat het met die webshop wel goed zit inderdaad maar die buisventilator waar de fancontroler ingebouwd zit voor die prijs durf ik toch niet aan

        #8
        Ik heb het niet gedurfd die "all in one" buisventilator te kopen. Heb nu een losse Ruck ventilator besteld (hoop niet dat die z'n naam eer aan doet ) en een Variac. Enige nadeel is dat ik 'm nu handmatig moet bijregelen maar dan weet ik ook zeker dat 'ie niet gaat brommen als ik 'm stevig terugdim

        Schermafbeelding 2019-03-01 om 14.20.44.png
        Attached Files
        2e
        3e

        Comment


        • Pit
          Pit commented
          Editing a comment
          Dat je die Variac handmatig moet bij regelen is geen enkel probleem, ik heb er ook een en ze zijn echt muisstil.

        #9
        Denk dat die ruck overkill is voor je tentje!? 60% is nog net te doen denk ik maar hoger zou ik niet gaan ivm veiligheid
        Ad usum proprium!

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Hoop dat je tent niet implodeert snap wel waarom je het koopt..
          Maar die lampen geven veel hitte af zo, meer als een led kweeklamp van 200w. Had zelf nog twee e27 led lampjes hangen was al gauw weer 3 tot 4 graden warmer in mijn tentje.

        • EasyW
          EasyW commented
          Editing a comment
          Ik heb me een beetje verkeken op die warmte die er af komt inderdaad, vorige kweek hingen er 4 in m'n kledingkast en nu 12 in m'n tentje. Dat ik nogal een verschil

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          onderschat die lampjes niet

        #10
        IMG_0837.jpg IMG_0839.jpg IMG_0838.jpg IMG_0840.jpg IMG_0841.jpg
        Last edited by EasyW; 4 March 2019, 11:46. Reden: Schrijffoutjes ;-)
        2e
        3e

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          wat een contrast eh tussen de zussen Die skunk 2 is een stuk kleiner maar die kan nog steeds groter worden dan de ander.
          OTG levert niet binnen 24uur! bestel je voor 13:00 dan word het de volgende dag verzonden, de dag erna hoor je het binnen te krijgen

        • EasyW
          EasyW commented
          Editing a comment
          Afgelopen vrijdag 11:00 besteld, alles op vooraad, pakket staat vanaf vrijdag middag 15:05 op “in behandeling” en sindsdien is het helemaal stil......

        #11
        Misschien zijn de gekrulde blaadjes gevolg van teveel ventilatie/tocht? Zo te lezen ben je flink met ventilatoren in de weer. Mijn plantje deed hetzelfde en toen ik de ventilatie fors verminderde verdween dit.

        Comment


        • Jonnie
          Jonnie commented
          Editing a comment
          Just my 2 cents!
          Hopelijk trekken ze nu gauw bij, succes!

        • Cleargreen
          Cleargreen commented
          Editing a comment
          Staan ze niet te nat? Ik zie aardig wat alg groeien boven op je potgrond namelijk

        • EasyW
          EasyW commented
          Editing a comment
          Klopt inderdaad, door de hoge temperatuur en de lage luchtvochtigheid was er veel water nodig om de bovenlaag niet uit te laten drogen....... nu de temperatuur lager is en de luchtvochtigheid hoger kunnen ze wel even zonder

        #12
        Groene grond = alg = te lang nat
        Bladrandjes krullen = verdampingsproblemen. (te warm, lage LV en tocht is een goeie manier om dit te krijgen)
        De oorzaken zijn genoemd en daar kan ik me wel in vinden.

        Die WW 02 is een probleemgevalletje.
        Hopelijk komt dat nog goed.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • EasyW
          EasyW commented
          Editing a comment
          Thx QnQ voor de bevestiging, hopelijk gaan ze herstellen nu de warmte en de LV onder controle is. Nadeel is dat ik ze even niet kan voeden zolang ze het overtollige water op gaan gebruiken.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ze hebben ook nog geen voeding nodig.

        • EasyW
          EasyW commented
          Editing a comment
          Dat komt mooi uit dan

        #13
        IMG_0871.jpg IMG_0873.jpg IMG_0871.jpg

        IMG_0872.jpg
        Hier waren de karteltjes even op denk ik?

        IMG_0875.jpg
        Attached Files
        2e
        3e

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Volgens mij heeft toverfee ook zoiets met de plantjes, werkt je pH meter goed? nog geijkt de laatste tijd?

        #14
        Mooi spul, die controllers.
        Wat heb je er op aangesloten ?

        Heb je ze niet gevoerd tussen nu en 2 weken geleden ?
        Met Biobizz grow zouden ze eigenlijk nooit zo geel kunnen worden.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • EasyW
          EasyW commented
          Editing a comment
          De ene meet de temperatuur en stuurt een klein verwarmingselementje aan die de ruimte waar het tentje staat wat bij verwarmt als de lampen uit zijn. Die andere meet alleen maar de temp en luchtvochtigheid en stuurt (nog) niets aan

          Vanaf dag 14 met heel klein beetje voeding begonnen en langzaam naar 1ml/L opgevoerd. 1 dag voeding / 2 dagen alleen water alles tussen de pH 6.0 en 6.5 dus ik dacht het tot zover goed te doen....... plantjes zeggen echter anders

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Je mag dat nog wel iets opvoeren dan, en veranderen naar 2 dagen voeding, 1 dag water en dan eens zien of ze verbeteren.

        • EasyW
          EasyW commented
          Editing a comment
          Thx voor de tip, ik ga ze wat meer te eten geven

        #15
        Daar zijn we weer met een update:

        Dag 43

        Sinds de laatste update meer en vaker voeding gegeven en ze zijn nu inderdaad minder geel, eerder licht groen. Ik voer nu momenteel 1.6 ml/L Grow - 2 dagen voeding / 1 dag alleen water en twijfel of ik nog meer moet gaan voeren........ langzaam opvoeren naar 2 ml/L??


        IMG_0901.jpg IMG_0902.jpg IMG_0903.jpg IMG_0904.jpg IMG_0905.jpg

        IMG_0906.jpg IMG_0907.jpg

        Het is bijna niet te zien op de foto's maar Skunk 1 laat het eerste prille witte haartje zien dus het is ze opgevallen dat ze vandaag 2 weken op 12/12 staan

        Volgende week zullen het hopelijk pruikjes zijn en zullen Skunk 2 en beide Widows ook behaard zijn....

        We zullen het de volgende update zien,

        Tot laters

        2e
        3e

        Comment

        Bezig...
        X