Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rookverslag Volcano Hybrid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Rookverslag Volcano Hybrid

    Korting op 420shop
    Goedemiddag.. .zoals sommigen van jullie al weten heb ik zeer recent een volcano hybrid aangeschaft.

    Ik heb deze nu op alle mogelijke manieren getest met Wiet en shatter/wax.

    Mijn bevindingen.... Er zit absoluut een groot verschil in roken via de ballon en via de slang, hogere temperatuur leidt tot sneller merkbaar effect maar minder smaak en kortere duur.
    Een bong is een fantastische toevoeging op de hybrid maar vereist wel even spelen met de instellingen (gelukkig zit die optie standaard ingebouwd in de hybrid).

    Ik heb diverse soorten wiet geprobeerd, Jack Herer en Cookies & Cream zijn mijn favoriete wietjes qua smaak. Gelato41 is heerlijk op hogere temperaturen als je snel uit je vertrouwde wereldje wil.

    180 graden levert een zeer smaakvolle vape-ervaring maar het effect laat wat lang op zich wachten. Tevens is het meer een headhigh dan een body-stone.
    200 graden is in mijn optiek de beste combinatie van smaak en effect. Je kunt ongeveer 5-10 minuten vapen voordat je echt zeker weet dat je wat voelt.
    220 graden is een instant headhigh maar ook een vrij scherpe smaak en je bent een uurtje later weer aan het vapen. Als het goed is komt morgen de juiste doseercapsule binnen en dan kan ik ook kleinere porties testen.

    Opvallend is dat de wiet vermalen met de meegeleverde grinder veel fijner gemalen is dan degene die ik zelf heb, bijna poeder. Echter is de dampwolk merkbaar dikker en smaakvoller. Na een volledige vapesessie komt de wiet er lichtbruin uit en lijkt nog het meest op sigarettentabak. Ik heb de indruk dat het niet meer rookbaar is (ga het niet eens proberen).

    Indien je de slang aansluit op de bong en de "air" functie aanzet moet je even oppassen dat hij je bong niet leegblaast want redelijk wat druk. Buis vult zich zeer snel met damp. Indien deze pas leeggezogen word als je er niet meer doorheen kan kijken ervaar je net als bij gewoon bong roken een echte instant hit. Geweldig

    Ik heb zelf een aansluitsnoer van 5 meter aangeschaft zodat ik de volcano zonder verlengsnoer net op het midden van mijn salontafel kan krijgen en je kan de slang dan ook zonder moeite doorgeven aan je maatjes. Wat ik jammer vind is dat de ballonnen zo kraken.. Het is werkelijk een storend geluid en ik ga dan ook op zoek naar een alternatief want het roken uit de ballon bevalt me best goed hoewel ik dat niet had verwacht. Uit de ballon is de smaak veel zachter en een scherp gevoel in de keel ontbreekt. Rechtstreeks uit de slang kan dit zeker bij hoge temperaturen best wel kriebelen in de keel.

    Waar ik ook van baal is dat er geen fatsoenlijke reistas meegeleverd word of in ieder geval als accessoire beschikbaar is. Ik zou het apparat graag eens meenemen naar bijvoorbeeld mijn ouders maar de oorspronkelijke verpakking is me daarvoor iets te kwetsbaar.

    Naast gewoon gedroogde wiet heb ik ook shatter geprobeerd. Dit lijkt te werken (er blijft niets over in het druppelpad zoals ook in de handleiding vermeld staat) maar ik ervaar geen smaak en effect heeft veel tijd nodig om erin te komen. Nu heb ik al gelezen dat de Volcano eigenlijk niet heet genoeg wordt (max 240 graden). Nou ja, de shatter rook ik dan wel zo op

    Hasj zou ik op zich wel een keer willen proberen maar dan moet ik eerst zin maken om weer hasj te maken. Vind het nogal een tijdrovende bezigheid en vooral erg kostbaar.
    Vervangt mijn Volcano het roken van een joint??? Ja en nee. Het effect is minstens zo goed, al dan niet beter (ik rook normaal puur). De smaak is sowieso veel beter maar (en ik denk dat het komt omdat ik ook zware shag rook) er blijft een behoefte aan nicotine bestaan. Afgezien daarvan is het net even makkelijker om met een joint door het huis te lopen dan met een ballon (ziet er sowieso minder vreemd uit). Ook het gevoel dat je een apparaat moet pakken en deze bij voorkeur na gebruik even schoonmaakt draagt bij aan een wat verminderde ervaring (normaliter kieper je de asbak leeg en klaar). Het schoonmaken op zich stelt niets voor maar ja als je stoned ben kan een fles cola uit de koelkast halen al te veel moeite zijn

    Grootste nadeel van dampen vind ik toch echt dat ik eerder het gevoel krijg dat het acceptabel is om te beginnen. Waar ik nooit een joint voor 21.00u aansteek heb ik de volcano nu al een paar keer rond etenstijd aangezet om na het eten even lekker te dampen op de bank bij het nieuws. Uiteraard is de rest van de avond vanaf dat moment weg. Anderzijds... ik heb 's avonds in ieder geval geen behoefte aan een echte joint.

    Zou ik deze aankoop herhalen indien defect? Niet 100% zeker. De Classic heeft mij overtuigd en de Hybrid bracht het vapen echt naar een nieuw hoogtepunt maar ik vind het prijsverschil niet gerechtvaardigd. Tevens blijkt de Classic ook prima in staat om mijn bong te vullen (heb ik voor de gein even getest) dus zo heel veel voegt de hybrid niet toe. De digitale bediening is zeker makkelijk maar de analoge werkt net zo betrouwbaar (gemeten met IR). Enige reden die ik kan bedenken om toch voor de Hybrid te gaan is het roken uit de slang zelf. Dit lukt echt niet met de Classic (geen damp).
    Lopend Verslag

    #2
    Enkel de classic regelmatig getest, en ik zie (behalve de slang) de meerwaarde idd. niet zo van de Hybrid.

    Verder idd. Een prachtapparaat. Erg smaakvol.
    Het knisperen van de ballon heeft ook wel charme vind ik. Onderscheidt ons van de lachgasmalloten.


    Zelf vind ik de Plenty gebruiksvriendelijker.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Daar kan ik me wat bij voorstellen. Sowieso makkelijker meenemen. Is de damp ook net zo goed Hoor namelijk dat de mighty erg goed is maar dat ik het dan weer niet moet vergelijken met de volcano.. Tsja dan schiet het niet op. Maar als het wel (bijna) net zo goed is lijkt me dat een leuk (wel lelijk) alternatief voor onderweg

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Plenty heeft een stekker en is een alternatief voor de Volcano. Mighty is niet vergelijkbaar. Maar volgens mij wel de vaper die het dichtst in de buurt komt voor een draadloos model.

    #3
    Relaxt man, dat je deze review plaatst. Dank voor de info!
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


      #4
      Beetje dubbel topic of niet ?
      Je hebt toch ook al een review gedaan in het topic waar alle reviews staan ?
      Waarom dan een extra topic ?
      Idunno he....het viel me op, daarom vraag ik het.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ja op zich zouden ze best samengevoegd kunnen worden. Maar de een is een rookverslaving en de andere een review van de volcano op zich... Hoopte dat het zo makkelijker was maar van mij mag je ze best samenvoegen

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ik voeg niks, ik ben geen mod. Ik vroeg het me alleen af.
        Ik vind het altijd vervelend om met vragen te blijven zitten dus dan stel ik ze gewoon.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou in dat geval geef ik je groot gelijk
    Bezig...
    X