Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vage shit gerookt in het buitenland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Vage shit gerookt in het buitenland

    Inderdaad, wie kent nu nog Turkse of Syrische hasj?. Of dat smerige knipafval die destijds Maroc kif werd genoemd? Wie heeft ooit Kongo wiet of Libanese wiet met zo'n zoete smaak gerookt? Wie heeft ooit gehamsterd als er Rode Libanon of Zwarte Pakistan op de markt was, om die Turkse troep niet te hoeven roken? Wie was niet verbaasd dat er ook redelijke rookwaar -Ketama- in Marokko werd verbouwd? Een stukje nostalgie kan geen kwaad.
    Last edited by Xtreme; 25 August 2011, 17:16.

    Comment


      #17
      Re: Vage shit gerookt in het buitenland

      ik kreeg in het begin altijd koppijn van wat ze hier Ketama noemden, net zoals met slechte witte wijn... en die Turkse, man dat keihard geperste spul bah! Hamsteren voor de gele Lieb, of twee soorten inferieure marokkaanse met de blender fijnmalen en dan opnieuw persen, en dat dan verpatsen aan degene die je het spul in eerste instantie aanleverde (met 100% winst). Of iemand aan de deur krijgen die zogenaamd 1e klas hasj verkoopt, maar wat dan gemalen kartonnen doos is met een ietsiepietsie hasjolie
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #18
        Re: Vage shit gerookt in het buitenland

        Niet alle Ketama zal de zelfde zijn geweest. De Marok was destijds nagenoeg altijd van inferieure kwaliteit: van die slecht brandende harde stukjes: vermoedelijk grotendeels vermalen blad en twijgjes. Het rook naar hasj, het smaakte naar hasj en als je heel veel er van rookte leek het wel -met een beetje goede wil- of je stoned werd. Geelbruine Ketama was buigzaam en goed rookbaar en redelijk van smaak. In een beetje shop kun je nu kiezen uit op zijn minst 10 soorten wiet en 5 soorten hasj. De meeste dealers hadden vroeger maar 1 of 2 soortjes. Dan ben je snel "uitgewinkeld". Ik heb overigens wel eens een "eerste klop" Marok gerookt: die was gewoon voortreffelijk.

        Comment


          #19
          Re: Vage shit gerookt in het buitenland

          die komt bijna nooit Marokko uit voor zover ik weet Xtreme, ik ben er een keer puur toeval tegen aan gelopen in Frankrijk maar hier in Nederland is het zeldzaam.

          Ketama in veel varianten is hier lange tijd de mainstream hasj geweest, wat het alleen allemaal nogal ondoorzichtig maakte waren de handelsnamen die men koos in coffeeshops. Wat ik dan ook graag deed met wat vriendjes was verschillende shops af gaan en checken waar ze welke hasj onder welke naam verkochten. Zo had je snel en stiekem een aardig beeld van wie met wie samenwerkte,wat voor marges er werden gemaakt. info waar m'n stiefpa toen graag voor wilde betalen (hij was een hasjhandelaar van het eerste uur). Hij had ook heel af en toe hasjolie, van die kleine flesjes met pipetje waar dan wat donkere troep in zat. En Skuff natuurlijk, het eerste beetje uit de polinator was wel te roken maar daarna kwam dan groene troep die eigenlijk alleen gebruikt werd als er echt niks anders meer was.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #20
            Re: Vage shit gerookt in het buitenland

            Ook ik kocht vroeger olie, mits voorhanden. Die werd in kleine kokertjes, waar oorspronkelijk vuursteentjes voor aanstekers in zaten, verkocht. Ooit ging zo'n kokertje lekken in mijn portemonnee: wat een kleeftroep leverde dat op. En die eerste klop: onze vriend KifKif uit Marokko kent die wel.

            Comment


              #21
              Re: Vage shit gerookt in het buitenland

              Een vriendin van me vertelde gisteravond dat een van de eerste soorten hasj die zij vroeger kocht marokkaanse hasj was verpakt in linnen zakjes, bruine ovale plaatjes waren dat. Ik ken ze zelf niet *(toen was ik nog vrolijk met dooie kikkers en goocheldozen aan de slag). En gelige hasj uit libanon verpakt in van die ronde filmblikken. Als er al wiet werd gebruikt was dat purple, mensen kochten een top of tak en die ging dan onder de snelbinder van de fiets, en geen hond op straat die er wat van zei. Zou je nu eens moeten proberen

              btw : er is al veel gemaakt en geschreven over hasj, waaronder uitstekend filmmateriaal. In plaats van een droog artikel erover zou denk ik een reeks anekdotes rond hasj veel leuker en origineler zijn...
              Last edited by moreweed; 26 August 2011, 12:29.
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment

              Bezig...
              X