Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabissigaar: Niet enkel legende!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabissigaar: Niet enkel legende!

    Korting op 420shop
    Hoihoi!

    Bij het jointjedraaien "joint rollen" gedeelte kwam ik enkele maanden geleden de cannabis blunt tegen. Dit leek me een leuk concept en ik besloot het te proberen wanneer ik oogstte.

    Het is ondertussen November, (eindelijk) oogsttijd en het was zo ver, ik ging eens proberen. Maar nergens op het internet vond ik een beschrijving van iemand die ooit met succes een wietsigaar gemaakt had. Teleurgesteld ging ik toch maar aan de slag en besloot ik een fotoreportage te maken, zodat er toch bewijs bestaat: het kan!

    De reportage schrijf ik in 't engels, dan kan het verspreid worden naar andere fora.

    Ok, so I harvested. Well, actually about a week before harvesting I cut off a branch of my plant to have some uncured bud and some leaves. While writing this how-to, I just come to notice that the first few pictures have been erased by the owner of the camera I borrowed. Nevertheless, I cut up the branch and kept the leaves seperated.

    I tied the uncured buds around a bamboo stick which is used on bbq's and such. After letting them dry for about a day or 3 they stayed in shape. I used some simple rope and afterwards a strip of cotton to ensure a nice shape.

    In the mean while, I used a 96% alcohol solution with all of the cut-off leaves to make some THC oil. (Put together, shake and leave for a few hours, then filter and evaporate the alcohol)


    The result was stickier and more solid then I had hoped for, but by warming it up above a candle it melted and was quite manageable. I used a Stanley knife blade to melt the goo. This works great to put it on the leaves as well.


    Using this melted hashish-like substance to coat the leaves and stick them together, I made several layers of large fan leaves on the buds. An important note: make sure to apply the different layers in different angles, so you get a criss-cross effect. This ensures the rigidity of the cigar.
    Last edited by Jointjedraaien; 31 May 2011, 01:12.

    #2
    Huh, je kunt toch ook gewoon een blunt draaien ?

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Da's toch helemaal niet 't zelfde

      Comment


        #4
        maar het belangrijkste: hoe droog je m het beste?

        Hier nog een stripverhaal: http://www.weedfarmer.com/joint_roll...abis-cigar.htm

        Comment


          #5
          Ja, vandaar had ik ook het idee (zie link in de 1e post).

          Drogen best eerst gewoon in donkere ruimte, en dan ff in luchtdichte pot steken dacht ik zo..

          Comment


            #6
            Relaxed dit ! Ik zou zeggen, zet er een paar Polen aan, en produceren maar !

            Dit is idd helemaal niet hetzelfde. Heb weer niet verder gekeken als dat mijn snavel lang is... Ziet er strak uit, die wiet sigaar !
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #7
              Mooi topic!
              Ziet er de moeite waard uit om eens te proberen.
              Zeker een Smoke verslagje maken, laat het je smaken

              Peace

              Comment


                #8
                haha dat ziet er mooi uit

                Comment


                  #9
                  vraagje, kun je deze ook draaien met natte wiet? als je dit van 1 oogst wilt maken is er geen tijd voor je wiet te laten drogen want dan zijn de bladeren waarschijnlijk al lang verstorven/opgedroogd.


                  bij voorbaat dank

                  Comment


                    #10
                    geen idee... Ik heb hem gedraaid van natte wiet en die in de sigaar laten drogen, omdat anders idd de blaadjes al droog waren. Ik heb hem nog niet gerookt...

                    Comment


                      #11
                      roken die handel en rookverslagje van maken + fotos als ie droog is!

                      Comment


                        #12
                        nice willekook wel es weten hoe die nu rookt tegenover tradiotionele joint

                        Comment


                          #13
                          Ik heb een andere oplossing maar denk dat die niks nieuws is + het is geen pure cannabis sigaar

                          Uithollen van een normale sigaar

                          Heb er geen foto's van of iets dergelijks, maar je kan vrij makkelijk een sigaar uithollen met een dun, lang mesje, of een kurkentrekker als je maar voorzichtig bent.

                          Ik heb dusver uitgehold dat er nog ong 1 a 2 lagen tabakblad aan de buitenkant zat (tip, houd de sigaar klam tot vochtig, dan scheert deze niet) en daarna simpelweg volgepropt met weed... Hier ging ong 4,5 tot 5 gram is, maar reken maar dat je hem NIET in 1 keer op WIL roken

                          Ik heb er ongeveer 3 dagen mee gedaan dan wel als extra tussen de normale joints door, maar blijft aan te raden om een keer geprobeerd te hebben

                          Het komt eigenlijk op het zelfde verhaal als een blunt terecht, alleen hoef je met een goeie sigaar geen filter/tip meer toe te voegen, en vind ik de smaak van een echte sigaar stukken beter dan van een blunt
                          sigpic
                          Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                          Comment


                            #14
                            met cannabis blaadjes gerolt is toch wel origineelst toch?

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door janleuri View Post
                              met cannabis blaadjes gerolt is toch wel origineelst toch?
                              Krijg je hardstikke koppijn van meen ik te verstaan

                              Comment

                              Bezig...
                              X