Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waterpijp & wiet,hulp! : D

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waterpijp & wiet,hulp! : D

    Korting op 420shop
    Hoi, Ik heb net voor kerstmis een waterpijp gekregen (geweldige familie) en ik vroeg me af hoe dat moest met wiet (voor oudejaars vooral).

    Ik heb tot nu toe altijd alleen joints gebruikt (nog maar een stuk of 10 x)
    en vroeg me af als het met waterpijp ging. Ik heb gelezen dat je voor wiet of hash een bong moet gebruiken. Is er zoveel verschil tussen een waterpijp & een bong voor wiet? En kan je het combineren met fruittabak(en is dat wel lekker?)

    We zijn beginners op weg, dus, is waterpijp misschien te fel?
    En hoeveel gram heb je nodig? (Verbrand het te snel als ik er alleen puur wiet op leg, of eerder als ik het combineer?)

    Sorry voor de vele vragen, maar eerste x waterpijp wil ik geweldig doen verlopen..

    Alvast bedankt!

    #2
    Voor zover ik het weet, zou het zeker moeten lukken met een waterpijp, want in principe is een bong een waterpijp.

    grtz
    Last edited by Jointjedraaien; 4 August 2013, 02:21.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door weedlover View Post
      Voor zover ik het weet, zou het zeker moeten lukken met een waterpijp, want in principe is een bong een waterpijp.

      grtz
      Ja en nee bij een bong gebruik je geen kooltje en GEEN tabak en in een bong doe ik geen water
      Witte Weduwe toch, waarom ben je zo hemels?

      Comment


        #4
        Goed bij een bong gebruik je geen kooltje en geen tabak, maar bij een waterpijp moet je toch ook geen tabak doen als je gewoon wiet smoort?

        Een bong zonder water smoren?, zou je dan ni gewoon een joint smoren, of maakt dat dan zoveel verschil

        grtz

        Comment


          #5
          De bong komt dan veel harder aan en dan moet je minder wiet gebruiken en is dus zuiniger
          Witte Weduwe toch, waarom ben je zo hemels?

          Comment


            #6
            bedankt voor de reacties,

            kan iemand nog antwoorden op mijn andere vragen?

            Comment


              #7
              Bedoel je met waterpijp een shisha ? Zo een waar je fruittabak in moet doen, zilverfolie erop, gaatjes erin prikken en dan een kooltje erop leggen ? Hier zou ik geen wiet in gooien.

              Een bong is een pijp met een kop erop waar je hasj of wiet ingooit, en dan aansteekt met een aansteker en dan leegrookt.

              Ik zou met een beetje wiet beginnen, zo veel als je in een joint draait die je alleen zou oproken. Puur wiet is goed te doen, het zal wel wat scherper zijn in de keel maar je kunt de bong vullen met ijsblokjes om het te verzachten.
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #8
                De ene zegt dat het hetzelfde is bij een waterpijp & de andere dat ik dat toch maar niet zou doen? :p

                Ik heb een waterpijp en een echte shisha. Maar ze lijken veel op elkaar.

                Zijn er goede winkels in maastricht voor goede bongs/vaporizers? (onder de 100 euro)

                Comment


                  #9
                  als je een goeie deftige bong wilt, moet je is zoeken achter het merk Roor of EHLE
                  de beste kwaliteit daarin, ken menig mensen die er bij zweren en het kom ook nog es goed aan
                  http://i37.photobucket.com/albums/e1...len_feiss1.jpg

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Cannab0y
                    In Maastricht heb je de Focus, is een smartshop die net tegenover de Kosbor ligt, dicht bij de Wilhelminakade waar de Mississippi en de Smoky aangemeerd liggen.

                    Daar hebben ze een heel uitgebreid aanbod van bongs, pijpjes, shisha's, ...
                    Zeker niet te duur.

                    http://www.trip2focus.nl/index.php?m...f63cffe19764b5

                    Greetz
                    verdorie, je bent net te laat :p Ben vandaag naar maastricht geweest, heb 5 gram white widow gehaald (smokey)

                    In ieder geval, ik heb dus alleen die shisha. Kan ik deze nu gebruiken voor de white widow? En kan ik deze dan bv mengen met fruittabak? (bv: 1 gram fruittabak, 0.3 white widow, of..?)

                    Excuses voor de newbie vragen
                    bedankt

                    Comment


                      #11
                      Je kan ook een joint in een bong stoppen, zo het je tovh de ideal mix van tabak en wiet en hoef je niet steeds de wiet te vervangen.

                      Oja hier zag ook bongs in de aanbieding.

                      http://www.dutch-headshop.com/uitver...pen-p-412.html

                      Comment


                        #12
                        ik heb van me waterpijp een bong gemaakt de waterpijp was een goedkoop ding en begon slecht te werke ik denk zondagje aant werk maar dit is niet zomaar een bong het gat is groot genoeg dat er een jointje in blijft hangen geloof mij 1 hijs en je bent weg
                        Schutto In tha house

                        Comment


                          #13
                          Re: Waterpijp & wiet,hulp! : D

                          nooit maar dan ook nooit gewoon wiet bij je waterpijp tabak doen!!!
                          1. je heb max 5 trekken en dan is alles verbrand
                          2. pure verspilling
                          3.ik zal wat tips geven :p
                          je moet een joint of blunt rollen en die in het luchtventieltje van de waterpijp steken ,egt stone!

                          of je gebruikt shit of opium ofzo om mee onder je tabak te doen
                          maar nooit wiet onder je tabak draaien!!

                          Comment


                            #14
                            Re: Waterpijp & wiet,hulp! : D

                            je kan heel goed wiet roken in een sisha (waterpijp)
                            ik doe het zelf vaak genoeg =)

                            - je pakt het kommetje en stopt hem tot de helft ong vol met tabak (of iets minder voor sterkere waterpijp)
                            - daarna gooi je er wiet in hoeveel je wil (wel verkruimelen)
                            - dan gooi je er weer een laagje fruittabak op
                            - deze stap is optioneel.,, je kan er nog meer wiet in doen dan meot je minder tabak er in doen bij de vorige stap.,, gewoon weer een laagje wiet dan weer laagje tabak.,,
                            - wat je dan doet is een ring draaien van zilverfoli dat precies aan de buitenste rand van je kommetje komt.,, alleen maak deze ring zo dik dat je een extra randje hebt.,,
                            - nu doe je er een zilverfolie er over heen.,, deze moet je goed strak maken en dan gaatjes er in
                            - kooltje er op en zuigen maar!!

                            aan te bevelen smaken:
                            - karamel
                            - aardbei
                            - sinaasappel
                            - banaan
                            - honing aardbij

                            succes met roken
                            je kan me altijd pm'en met vragen

                            Comment


                              #15
                              Re: Waterpijp & wiet,hulp! : D

                              beetje oud topic he?

                              Comment

                              Bezig...
                              X