Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelfgemaakte Jack Daniels Bong instructie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zelfgemaakte Jack Daniels Bong instructie

    Korting op 420shop
    Ben je in een creatieve bui en wil je ook nog toevallig graag een unieke bong? Nou heb jij even geluk, ik zal hieronder in stappen uitleggen hoe je het gemakkelijkste een eigen bong kunt maken van een fles of vaas.

    IMAG0823.jpg

    benodigdheden:

    - fles (of vaas)
    - Diamantboor 18mm............................(€14,- Is echter niet overal te verkrijgen, zelf heb ik deze bij Hornbach gehaald)
    - Downstem/diffuser/chillum 18,8 mm..... (€7,- van Black Leaf bij Focus in Maastricht)
    - Bowl 18,8 mm.................................. (€5,- van Black Leaf bij Focus in Maastricht)
    - Eventueel rubbertje of stukje tape
    - water..
    - Goei zin

    Voor hen die zich afvragen wat een downstem, diffuser of een chillum is, dit de "steel" die de bong ingaat en waar de bowl op komt te zitten. Bij mijn eigen bong heb ik voor een diffuser gekozen. Zie afb 3.

    stap 1.

    Nou, als eerste is het belangrijk dat je een goede fles uitzoekt. Het is belangrijk dat de fles een horizontaal gedeelte heeft. Het is vrijwel onmogelijk om in een hoek in glas te boren. Het oorspronkelijke idee was eigenlijk een Liquor 43 fles maar die is bij het boren helaas gesneuveld. Waarom ik oorspronkelijk voor de Liquor 43 fles had gekozen is omdat de bowl dan verder van het mondstuk afzit, bij de Jack Daniels fles zit de diffuser verticaler dus dichter bij de gezicht.

    Stap 2.

    Als je dan eindelijk een fles hebt weten te uithalen ga je het gat maken. Ik zelf heb het gat gemaakt met een 18 mm diamantboor (zie afb 1.). Het zou ook eventueel met een 14 mm boor gaan maar dan moet je wel een andere maar downstem of diffuser moeten kopen. Let op!! Het is belangrijk dat tijdens het boren de fles onder gekoeld wordt door water, je moet dus een constante waterstroming over de fles hebben. Doe je dit niet, begin dan weer bij stap 1. Zelf heb ik het gat gemaakt met een accuboor. Het is heel belangrijk dat je wel snel boort (hoge toeren) maar niet teveel druk op glas zet, je merkt dat als de boor fatsoenlijk zich in het glas zet je maar weinig kracht nodig hebt, en de diamantboor het werk zelf doet. Je krijgt met de diamantboor vervolgens een mooi en egaal gat(zie afb 2.). Het zwarte randje binnenin het gat wordt in stap 3 uitgelegd.
    IMAG0826.jpgIMAG0822.jpg

    (afb1) .................................................. .....(afb2)


    Stap 3.

    Als je dan een mooi gaat heb in de fles is het uiterst belangrijk dat je de fles goed schoonmaakt, er zit namelijk glasstof in en dit wil je niet inademen. Ook heb ik daarna de "lelijke" stickers eraf gehaald met de barcode etc. Voor het uitspoelen heb ik alleen water gebruikt maar dit wel zeer grondig gedaan. Verder heb ik ook nog het plastic bij de hals weg gehaald voor een mooi look. Let wel op dat je eventuele papieren labels niet te nat maakt, anders vallen ze er vanzelf af.


    Stap 4.

    Vervolgens heb ik in het gat met zwarte elektronica tape een "seal" gemaakt. Hierin komt je downstem / diffuser (zie afb 3.) te zitten. Het is niet perse nodig maar zo heb je wel een bong die lucht dicht is en krijg je geen krassen op je glas. De seal maak je door eerst een cirkel te maken met een dun stukje tape, dit stukje moet precies in het gat passen. Vervolgens heb ik met een jet aansteker de tape voorzichtig verwarmd en dit met een platte schroevendraaier om de opening heen gevouwen. Mocht je nou gewoon een rond rubbertje hebben wat erin past dan voldoet dat ook prima.

    IMAG0821.jpg
    (afb 3.)

    Stap 5.

    Het moeilijkste is nu voorbij. Het enigste wat nog moet gebeuren is de bong in elkaar zetten. Heel simpel, je pakt je downstem of diffuser en plaatst deze in het gat, vervolgens de bowl in de diffuser en klaar!

    IMAG0824.jpgIMAG0825.jpg


    Mocht je nog vragen hebben of zelfs suggesties, reageer gewoon of stuur een berichtje. Succes

    Brand
    Attached Files

    #2
    Re: Zelfgemaakte Jack Daniels Bong instructie

    Ziet er leuk uit! Tis dat ik al een bong heb maar misschien maak ik er nog eens eentje

    Comment


      #3
      Re: Zelfgemaakte Jack Daniels Bong instructie

      Zeker doen, ik heb ook al ene maar t is wel cool als je een unieke hebt en bovendien zelf gemaakt. En wat ik nog vergeten ben te zeggen, als je de diffuser eruit haalt kan je de fles makkelijk op je kamer zetten zonder hij al te veel opvalt.

      Comment


        #4
        Re: Zelfgemaakte Jack Daniels Bong instructie

        Nice job!
        Niet vervelend dat die pijpkop een stuk hoger uitkomt dan de fleshals waar je door inhaleert?

        Comment


          #5
          Re: Zelfgemaakte Jack Daniels Bong instructie

          ziet er mooi uit maar is dat idd niet kut?
          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

          Comment


            #6
            Re: Zelfgemaakte Jack Daniels Bong instructie

            Ja dit is inderdaad wat lastig. Ik gebruik soms een slang van een waterpijp om t wat makkelijker te maken. Maar t gaat ook zeker goed zonder.

            Comment


              #7
              Zelfgemaakte Jack Daniels Bong instructie

              Brand ik heb al kilo's zelfgemaakte bongs gemaakt met veel simpeler huis en tuin materiaal, dus ik vind de jouwe wel heel mooi.


              Maar er ontbreekt toch iets cruciaals aan en snap niet hoe je dit over het hoofd kan zien:

              Waarom heb je geen gat in je fleshals voor mee te spelen en zo veel betere en meer te kunnen hijsen....
              Want als je nu je pijp volzuigt krijg je die fles niet in 1 hijs leeggetrokken zonder dat gat en de rook die er dan nog blijft inhangen smaakt naar crap!
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

              Comment

              Bezig...
              X