Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DIY vaporiser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    DIY vaporiser

    Korting op 420shop
    Ziehier mijn poging tot een functionele vaporizer.
    Ik heb in een houten cd-koffer 2 gaten geboord met een klokboor. 1 gat aan de bovenkant en 1 aan de onderkant (de koffer staat op z'n zijkant) .Op het bovenste gat wordt een deksel van een glazen pot(bv nutella) gevezen, na met een verhitte ijzerdraad een gaatje erin te smelten- zo barst het deksel niet als de vijs erin gaat. In het deksel worden 2 gaten geboord , 1 voor de soldeerbout en 1 voor de luchtdarm. De kabel van de soldeerbout en het lange eind van de luchtdarm komen langs onder uit de koffer.
    De soldeerbout is volledig nieuw en heeft een uurtje aangestaan om enige verdampende stoffen zeker kwijt te zijn.
    De temperatuur kan geregeld worden met een simpele dimmer voor lampen. Ik zal later nog een thermometer toevoegen om alles fijn te kunnen regelen , eventueel ook een pc fannetje.
    CIMG0105.jpgCIMG0106.jpgCIMG0107.jpgCIMG0108.jpg
    Nu heb ik ook een vraag:
    Ik weet dat het afgeraden wordt om te roken uit aluminiumfolie. Maar bij waterpijpen wordt het kooltje vaak op een velletje alu folie met wat geprikte gaatjes gelegd.
    Hieruit bedenk ik dus dat bij roken met een aansteker de vlam vrij warm kan zijn , en bij het kooltje is die temperatuur veel lager.
    Dus zou het veilig zijn om dit te gebruiken in een vaporizer , aangezien die nog geen 220 graden bereikt ?

    #2
    Re: DIY vaporiser

    Heb ook altijd gedacht dat je zo'n ding best zelf zou moeten kunnen maken. Ben alleen ook wel wat huiverig voor de gevolgen van de gebruikte materialen.

    Waarom koop je niet zo'n "vapo bowl" in plaats van alu folie?

    Zoiets bijvoorbeeld: http://azarius.net/vaporizers/portab...zers/vapobowl/

    Zoals bij deze DIY vaporizer: http://www.youtube.com/watch?v=Ta4B1a2fxM4

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: DIY vaporiser

      Momenteel gebruik ik zo'n tabakhoudertje van een waterpijp met een gaasnetje over de gaatjes die hierin zitten.
      Hmm wel handig dat azarius die heeft , dit zou wel eens bij mijn volgende bestelling kunnen zitten.

      Comment


        #4
        Re: DIY vaporiser

        Je gebruikt een handvat van een oude waterpijpslang als statief? Of vormt dit een verbinding met de rest van een slang of buis waar je uit rookt?

        Ik zie het wel allemaal zitten, hopelijk lukt het

        Comment


          #5
          Re: DIY vaporiser

          Het is eerder de soldeerbout die het handvat op z'n plaats houdt. De soldeerbout wil naar beneden maar zit vast door z'n conische vorm. Het handvat zit slechts een 3 tal millimeter door een opening in het deksel.
          Btw , dit ding is geniaal met wa hasj!

          Comment


            #6
            Re: DIY vaporiser

            Die soldeerbout steek je door die deksel of wat ?
            En waar gooi je de wiet ?
            Ik snap de werking niet, en van die foto's kan ik niks zien.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: DIY vaporiser

              Jups de soldeerbout steekt door 't deksel in de pot.
              Op de soldeerbout staat een metalen houdertje waarop je de wiet of hasj legt. Hierop verdampt al het nuttige dan door de warmte van de soldeerbout , en de verdampte stoffen komen in de glazen bokaal terecht. De slang van de waterpijp zit naast de soldeerbout via een gaatje ook in het deksel, waarlangs je dan het boeltje kan leegzuigen.
              Hopelijk is alles nu duidelijk

              Comment


                #8
                Re: DIY vaporiser

                Oke, en hoe maak je dat metalen houdertje ? (tis een DIY topic eh
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: DIY vaporiser

                  Ik heb een tabakhoudertje van een waterpijp gebruikt , een bronzen fitting voor gasleidingen is ook een optie. Misschien zelfs klei...

                  Comment


                    #10
                    Re: DIY vaporiser

                    Aaaahja, natuurlijk.
                    Afdeling koperwerk bij de doe-het-zelf
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    Bezig...
                    X