Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Houten wietpijp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Houten wietpijp

    Korting op 420shop
    Last edited by Jointjedraaien; 10 January 2017, 14:41.

    #2
    Re: Houten wietpijp

    als je vaak tabak rookt uit een wietpijpje dan gaat die heeel erg hard stinken.

    Je kan dr natuurlijklijk wel wat tabak in doen om de wiet goed aan te houden

    Het is maar gewoon hout met een gat waar rook doorheen komt. Er zit (denk ik) niet een filosofie achter.

    Comment


      #3
      Re: Houten wietpijp

      Oh, er wordt heel wat geluld over houten dingen met gaten in hoor op de internetvelden :p Bedankt voor je antwoord in ieder geval! Ik ga voorlopig geen tabak uit de pijp roken en er de eerst volgende kans gewoon puur wiet in doen en zien wat het geeft.

      Heb ook nog een bong geknutseld. Vruchtbare blokperiode dit jaar!

      Comment


        #4
        Re: Houten wietpijp

        hehe me too, succes!

        Comment


          #5
          Re: Houten wietpijp

          Ik vind houten pijpen persoonlijk helemaal niks, dan kan je beter een ijzere nemen maar ik ben sowieso geen fan van pijpjes

          Comment


            #6
            Re: Houten wietpijp

            Oorspronkelijk geplaatst door Zakenman View Post
            Ik vind houten pijpen persoonlijk helemaal niks, dan kan je beter een ijzere nemen maar ik ben sowieso geen fan van pijpjes
            Ik ben het roken vanuit pijpjes absoluut niet gewoon, heb het zelfs nog nooit gedaan. Ik verveelde me tijdens het blokken en zag plots die aanbieding en vond zo'n houten lange pijp er wel nog cool uitzien.

            Ik had gehoord dat glazen pijpjes de meest "pure" smaak van de wiet opleveren. Houten pijpjes zouden een houten smaakje met zich meebrengen dat sommigen leuk vinden en anderen dan weer niet. Metalen pijpjes zouden eerder een metalen smaak toevoegen wat niemand echt leuk vindt.

            Zelf weet ik het allemaal niet goed en heb er zeer weinig ervaring mee. Ik koos aanvankelijk voor een houten pijp omdat ik dacht die ook te kunnen gebruiken om gewoon wat tabak te kunnen roken. Volgende week ga ik hem meteen uitproberen en dan laat ik hier wel weten wat ik ervan vond.

            Comment


              #7
              Re: Houten wietpijp

              Ziet er uit als een mooi pijpje toch ?
              Ben wel benieuwd wat je ervaring daarmee is.
              Grote bowl is mooi, dan kan er meer wiet in, en alsie vies wordt, ga je even langs de sigarenboer, die heeft ook heel wat pijpschoonmaakmaterialen.

              Er wordt veel gezegd op teh interweb, ik denk dat je gewoon moet doen wat je lekker lijkt.
              Heb je wel screens mee besteld ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Houten wietpijp

                Mijn natuurkundekennis zegt dat een pijp van een niet-warmtegeleidend materiaal moet zijn: De kop moet aan de binnenkant heet kunnen worden zonder dat je aan de buitenkant je handen brand. Metaal valt daarom af: Glas, steen en hout blijven over. (Ik zou graag zo'n tegel hebben die de spaceshuttle tegen hitte beschermd, maar je kunt niet alles hebben, helaas.)

                Ik heb veel houten pijpen gerookt. Dat werkte prima. Ik maak zelf houten pijpen met een spekstenen binnenkop. Da's vrijwel ideaal, maar nergens te koop.
                Ik heb laatst een pijp gegoten uit cement. Die moet ik nog proefroken.

                Comment


                  #9
                  Re: Houten wietpijp

                  De pipe screens heb ik er bijbesteld ja, is het belangrijk dat je dat iedere keer ververst?

                  Een pijpje van cement, daar had ik nog nooit van gehoord (zelfs niet van stenen pijpen in het algemeen). Wel cool zo zelf je pijpjes maken. Had op internet ook gelezen over een acteur die zijn eigen Gandalf-achtige pijp gemaakt had, dat ding zag er ook echt nice uit.


                  Nog een weekje op mijn honger zitten en ik kan het testen. Woensdag laatste examen en dan meteen naar een vriend z'n huis om hem uit te proberen!

                  Comment


                    #10
                    Re: Houten wietpijp

                    Ik heb enige ervaring met het roken van pijpjes, ik heb zelf nu een houten pijp en heb een metalen pijp gehad. Ik kan je vertellen dat voor de geur en smaak die je krijgt in de pijp tabak in je pijp geen goed idee is. De teer blijft in het pijpje zitten en die zal je altijd blijven proeven. De bowl moet eerst 'in gerookt' worden, in het begin zal je screen er uitvallen als je hem leeg tikt op een asbak ofzo. Je screen vervangen is inschatten, ik vervang hem als ik vind dat ik te hard moet zuigen (nieuwe screen komt namelijk harder over een screen dat grammetjes gezien heeft). Je gebruikte pijp geeft een smaak en ik ervaar wel een hout smaak van de steel als ik de pijp tussen MN tanden zet. Het effect bij een pure pijp hit kont veeeeel harder aan dan een joint, hou hier rekening mee als je een HIJS neemt anders kuch je je longen er uit. De high die je zonder tabak krijgt is energieker, en beter aan je ogen te zien (kleine ogen en eerder rood als je daar last van hebt). Schoonmaken doe je met alcohol (spiritus dus) en ik gebruik graag wattenstaafjes. Volgensmij kan je de steel van een houten pijp niet schoonmaken maar je bowl en screen worden het smerigst. Metalen pijpen kan je helemaal uit elkaar halen en een glazen pijp heeft genoeg ruimte voor een borstel. Ik hoop je zo genoeg info te hebben gegeven.
                    Last edited by Ralf0354; 3 February 2014, 23:04.

                    Comment


                      #11
                      Re: Houten wietpijp

                      Klassieke pijpen wat dus gerookt werden met tabak in "de jaren stillekes" die moesten ook "ingerookt" worden vertelde mij de vriendelijke man achter de kassa toen ik mijn klassieke pijp daar kocht. Waarheid of fabel? Ik denk wel dat je zo iets in het begin rustig aan moet doen, dat het hout "went" aan de temperaturen tussen opwarmen en afkoelen, na verloop van tijd heeft het hout zich dan wat "gezet" en kan je er al eens wat gekker mee doen. Logisch lijkt mij.

                      Veel geluk met je pijp!

                      Verstuurd vanaf mijn GT-I9500 met Tapatalk

                      Comment

                      Bezig...
                      X