Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen verdamper vs jointje roken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

    denk er wel om dat er ook slecht pg vg in omloop is ik damp nu anderhalf jaar en heb er een hobby van gemaakt ik maak om te dampen ook mijn eigen sapjes maar dat het ook met wiet kon wist ik nog maar sinds een weekje via dit forum
    mag ik ook vragen hoe je het met wiet maakt voor medische doeleinden

    Comment


      #17
      Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

      Dit zijn de statements van de site waar ik de PG en VG hebt besteld:

      "Our Vape bases are exclusively "Made in Germany". Our products are made of pharmaceutical propylene glycol and nicotine
      in pharmaceutical quality to meet out highest quality standards.
      The liquid base is the basement of a good Liquid also you can use our bases for dilution of exiting liquids or to modify
      the nicotine content.

      On each bottle you can find the expiration date and the batch number of filling to ensure that each bottle and the
      corresponding production chain can be tracked back to the producer.
      The base comes in a brown PET bottle with child safety cap with pouring and originality ring.

      We only sell a quality of PG 99.9 % & PG 86.5%.

      Our products are not sold to persons under the age of 18 and meet the requirements of:
      USP / EP = United States Pharmacopeia / European Pharmacopeia
      DAB (German Pharmacopoeia)"

      Dit lijkt redelijk betrouwbaar maar ja je weet het 100% nooit.

      Ik make het niet voor medische doeleinden maar het principe is het zelfde. Ik gebruikt de PG en VG zonder nicotine.
      Ik kweek mijn eigen wiet dus begin ik met wiet.

      In het kort het process:
      1. Decarb. Wiet gemalen en 30 minuten in de oven op 100 graden. In een contaner met zilverfolie boven op.
      2. VG en PG naar wensen mengen. Ik gebruik 70% PG met 30% VG.
      3. Wiet mengen met PG+VG mix. Ik heb 2 gram bud gebruikt per 10ml. Volgens mij kan het wat sterker.
      4. Mensel in een afgesloten potje in een water bad dat net niet kookt.
      5. Potje af en toe even schudden. Minstens 2.5 uur er in laten. Zorgen dat het water niveau goed blijft.
      6. Alles uit het potje halen in wat kasdoek. Alles er uit knijpen. Ik hield 5ml over van 10ml.
      7. Juice in eCig en genieten.

      Als je meer info wil kan ik de link opzoeken die ik toen gebruikt.

      Comment


        #18
        Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

        zoals ik nu kan zien is het geen 100% vg maar aangevuld met hoop ik gedestilleerd water helaas kan ik er niet uit op maken waar je het gehaald heb
        ik zelf haal het bij de apotheek zodat ik weet dat het goed is is ook een stuk duurder

        Comment


          #19
          Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

          Sorry. Wasn't sure if I was allowed to put in company names.

          I have ordered from http://www.vapebase.de

          Comment


            #20
            Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

            die kunnen geen kwaad

            Comment


              #21
              Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

              hey
              ik rook allang jointjes en heb een tijd geleden een verdamper aangeschaft ; een deluxe daddy ( die ik simpelweg the puffdaddy noem )
              je kan het totaal niet vergelijken met het roken van een joint ( tabak smaak ) ik prefeer eerlijk gezegd de verdamper , maar das enkel als ik
              een grote zak wiet heb ; ik vind dat ik meer wiet verdamp als dat ik het rook, maar de smaak is een wereld van verschil, soms proef je smaken die
              je in een joint met dezelfde wiet gewoon niet proeft , en ook het effect vind ik beter , het is enkel even wennen als je altijd joints gerookt hebt.
              grts

              Comment


                #22
                Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

                Ik rookte vroeger ook jointjes met tabak. Maar omdat ik geen sigaretten rookte werd ik er misselijk van. Dit komt door de tabak. Toen ben ik puur gaan roken in pijpjes. Hierbij voelde ik mij veel beter. Jaren later ben ik tegen het fenomeen verdampen aan gelopen. Nu ik dit doe ben ik weer een stapje verder. Ik voel me met verdampen qualitativer high dan met roken. Verder zijn de smaken proeven en soorten voelen beter. Wel is belangrijk dat met verdampen de wiet niet zwart mag worden, dan is de temperatuur te hoog en is het geen verdampen meer. Welke vaporizer je ook hebt check je wiet achteraf en stel je temp bij tot hij alleen licht bruin word na het verdampen.

                Comment


                  #23
                  Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

                  Voor de mensen met een arizer solo...hoe vol stoppen jullie het kopje en hoeveel hijsen kan je daar ongeveer van nemen?
                  En druk je het stevig aan of niet? Ik krijg namelijk op stand 7 nog niet de damp die ik wel zie bij filmpjes op youtube van mensen die 'm op stand 4 hebben. De wiet die ik er in doe is trouwens heel droog en heel klein verkruimelt.

                  Comment


                    #24
                    Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

                    Ik doe het kopje redelijk vol, maar druk het niet te stevig aan. Je wil niet dat de wiet het verwarmingselement raakt. Meestal zit de lading tussen de 0,10 en 0,15 gram.

                    Overigens heb ik al flinke dampen op niveau 2, vind ik de lekkerste stand om mee te beginnen. Ik heb mijn Solo overigens dit jaar gekocht, er schijnt nog wel verschil met de oudere modellen.

                    Aantal hijsen durf ik je niet te zeggen. Meestal heb ik 2 sessies van 13 minuten vanwege de auto time out, soms wel eens 3. Ik ga dan wel langzaam van stand 2 naar stand 7.

                    Comment


                      #25
                      Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

                      Ik las dat die Solo een beetje zwaar trekt ?
                      Is dat nog steeds zo ? Dat weerhoudt me om er een te kopen.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      Bezig...
                      X