Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoi,
    Ik ben ook in overweging om een vaporizer aan te schaffen. Ik Blow nog niet, vroeger wel veel gedaan, maar zodra mijn planten klaar zijn (Die ik vooral voor CBD olie kweek, daarnaast heb ik ook 2 planten met THC) wil ik zeker wel af en toe ook wat roken/vapen. Vroeger ook veel puur gerookt, dus dat zonder shag ken ik wel en prevereer ik eigenlijk ook.

    Nu denk ik dat ik mijn keus wel gemaakt heb, namenlijk de Storm, die is nog redelijk betaalbaar in verhouding tot veel andere en ik lees er veel positiefs over. Ik ga zeker niet veel vapen, dus die accu duur is voor mij geen probleem. Ben wel erg benieuwd wat andere vinden van de Storm in vergelijking met andere vaporizers.
    Dus colori als jij die Mighty mocht aanschaffen, dan ben ik erg benieuwd naar jouw ervaring, omdat je nu al de Storm gebruikt.

    Ik ga ook dit topic nog helemaal terug lezen, maar het is behoorlijk lang en kon het niet laten om alvast te reageren.

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Als ik deze koop dan neem ik inderdaad wel het glazen mondstuk erbij, daar heb ik veel positiefs over gelezen.

    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Ess is fan van de Arizer Air#2 en heeft zelf onderzoek gedaan. Misschien wil zij haar kennis delen met jullie.
      Ik ben wel benieuwd welke vapes je vergeleken hebt Ess om bij de Arizer te eindigen.

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Ik ben begonnen met de Arizer Q Tower. Prima vaporizer voor thuis op de tafel, makkelijk schoon te maken maar de glazen hoekstukjes breken vrij snel af. Hierdoor was ik er na een half jaar klaar mee. Als vervanger heb ik de Flowermate 5.0 gekocht en die had zo'n slechte airflow dat ik hem binnen een week op marktplaats heb gezet. Ik ben me toen online gaan verdiepen in de ervaringen van anderen m.b.t. vaporizers. Na het doornemen van ongeveer 120 reviews, vele testen en video verslagen en de postings op het fuckcombustion.com forum, kwam ik bij de Arizer Air 1 terecht. Een zeer degelijke vape met een glazen pijpje waar je je kruiden in stopt die je vervolgens in je vape plaatst. Ik heb de Arizer Air 1 gekocht en 2 jaar lang dagelijks gebruikt. Echt een top apparaat. Ik heb er tegelijkertijd een Xtar VC2 plus en 4 stuks 3200Mah Panasonic 18650 batterijen bij gekocht en ik hoef nu maar 1 x in de 7 dagen de batterijen op te laden en kan de hele week ruim vapen waar ik maar wil. De Air 1 is Canadese kwaliteit en oogt als een luxe kwaliteits hand microfoon. Hij heeft 4 standen en stand 1 (de laagste) betreft 180 graden. Ik gebruikte hem het meest op deze stand. Ik was er zo tevreden over dat ik nooit meer een andere wilde. Totdat de Arizer Air 2 uit kwam. Man man man wat een top vaporizer is dit. Het is de verbeterde versie van de Air 1 en je kunt nu per graad de gewenste temperatuur instellen. Net als de Air 1 blaast hij dikke rookwolken, zelfs na 10 x diep inhaleren komt er nog steeds veel vapor van af. De eerste paar trekjes smaken overigens altijd het aller beste. De lekkerste terpenen komen tijdens de eerste trekjes vrij, heel smooth maar daarna .... veranderd hij in een beest! Een rookmachine is er niks bij en ik overdrijf echt niet. Dikke wolken en lekker high. De Air 2 heeft ook een verbeterde Airflow ten opzichte van de Air 1. De Air 2 heeft ook een leuk menu met handige instellingen. Schoonmaken is bij beide modellen overigens een actie van 2 seconden. Iets wat je bij andere vaporizers weinig ziet. Als je het glazen buisje namelijk als het nog warm is uit het apparaat trekt, klop je hem met 1 tik leeg in een prullenbak. De oven blijft altijd schoon bij de Air 1 & 2. Ik heb nu de paarse Air 2 en ik wil nooit meer wat anders. Met de vier 3200 Mah batterijen er bij en die extra lader, heb ik altijd in 20 seconden mijn vape klaar staan voor inhalatie. Het is werkelijk Canadese top kwaliteit. Op het fuckcombiustion forum zijn ze er ook lyrisch over. Carol King zit ook op dat forum en zij is ook fan van de Arizer portables. Oke, hij kost wat maar je krijgt er zoooooo veel voor terug! Ik kreeg na 2 jaar nog 100 euro terug voor mijn Air 1 via MP. Ze blijven er mooi uit zien omdat ze niet vies worden doordat de kruiden alleen met het glas in contact komt en niet in de vape. Het is een killerbeast onder de portables! Heel erg portable, gaat lang mee op 1 opgeladen accu, is met usb te laden (je kunt ook vapen terwijl hij laadt) en de batterij is er uit te halen en extern te laden. Air 2: Aanrader dus. Air 1: Zelfde kwaliteit maar minder instel mogelijkheden. Ook aan te bevelen als je dikke rookwolken wil, geen gedoe met schoonmaken wil en de Air 2 net iets te duur vindt.
      Last edited by Ess; 7 July 2018, 21:17.

    Ess Bedankt voor je uitgebreide reactie!
    Die Arizer Air werd mij ook al door iemand anders op dit forum aangeraden, iemand met een Q in zijn naam, verder zeg ik niets
    Het lijkt inderdaad wel een top apparaat te zijn als ik de reviews lees, maar 200 Euro, dat is wel erg veel geld zeg. Het zal het misschien best wel waard zijn, maar bedenk wel dat ik maar 1 a 2 keer per maand blow/vape.....Ik ben verleid......veel geld......mooi apparraat..........ohjee ohjee wat nu? Ik ga er nog even rustig over na denken voor ik tot aanschaf over ga

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ik zie net dat ze op e-bay te koop zijn voor iets meer als 150 euro, nog steeds een boel geld, maar komt dichter in de buurt van de prijs van de Storm. Ik weet alleen niet of er ook imitatie spul in omloop is en of dat dan slechter zou werken.

    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Voor 1 tot 2 keer in de maand gebruik zou ik het gewoon bij een puur jointje houden als ik jou was . Dampen moet je maar eens een keer bij iemand proberen tis echt veel anders dan het roken hoor

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      De Air 1 is nu 149,- bij de Vaposhop en met de code PGMCG lrijg je 10% korting. Ik zou e-bay overslaan. Er zijn imitatie in omloop. En misschien wordt het straks wel meer dan 1-2 keer per maand zo lekker is het hahahaha.

    Ik vape overigens meestal tussen de 180 en 195 graden. Hier zie je wat er vrij komt bij welke temperatuur.
    verdamp temperaturen.png

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door Ess View Post
      Ess En misschien wordt het straks wel meer dan 1-2 keer per maand zo lekker is het hahahaha
      Hahahaha, ja dat risico zit er zeker in.

      Mooie tabel! Die had ik nog niet gezien. Als je zo fijn de temp will afregelen, dan kom je er niet met de Storm of de Air 1, die hebben bijde 5 standen, dan heb je dus echt die Air 2 nodig. Vraag me wel een beetje af of afregelen op een graadje meer of minder nou echt merkbaar verschil geeft, maar daar weet jij mischien wel meer van?

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Met die Air 1 ga je in stand 1 naar de 180 graden. Na verloop van tijd merk je vanzelf het verschil als je hem een stand hoger zet (190). De eerste minuut zakt de temperatuur telkens iets als je zuigt. Na die eerste minuut is alles lekker op temperatuur en komen de dikke wolken. Ik heb echt 2 jaar veel plezier gehad met de Air 1. Tussen stand 1 en 2 merk je goed het verschil. Is prima te doen. Dat per graad regelen is niet echt noodzakelijk maar meer een hebbeding voor vape freaks zoals ik.
        Last edited by Ess; 8 July 2018, 13:58.

      Nou Ess dat klinkt goed. Als ik mezelf weer een cadeautje mag geven voor de vape collectie weet ik wel welke ik dan zal overwegen.
      Handig die extra verwisselbare batterijen. Hoeveel heeft dat je in totaal gekost? Dat is een nadeel van de Mighty, de accu is ingebouwd.
      Ook het schoonhouden van de Arizer Air 2 klinkt als een voordeel t.o.v. de Mighty. De kamer van de Mighty ziet er niet hetzelfde uit na een halfjaar van gebruik. Ondanks goed onderhoud.
      De kwaliteit van de Mighty damp is top. Mijn review staat ergens op de vorige pagina.
      De kamer van de Plenty blijft goed schoon maar de rook is minder vol. Hij verbruikt meer. Geeft een matigere high.
      Mighty zit in een ander prijssegment.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


      • belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        Horderrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr love you

      Ongeldig Je moet jezelf af en toe verwennen toch? Ja dat schoonmaken van de ovens is bij vele vapes een issue omdat de kruiden in de oven gestopt moeten worden. Bij de Air 1 en 2 heb je daar dus geen last van. Gewoon als je de vape uitzet "hup" 1 tik en je verbruikte wiet valt uit het glaasje in de prullenbak. Ja de Mighty geeft ook supergoede vapor las ik maar inderdaad geen verwisselbare batterijen.

      Ik heb goede ervaringen met batterijservice.nl

      Top lader: XTAR VC4 29.95
      Een van de beste accu's op dit moment in de handel: PANASONIC NCR18650B UNPROTECTED 3400Mah 4,99 p/st
      Dat unprotected klinkt eng maar alle vapes die met 18650 werken, hebben dit type af fabriek.

      Er wordt bij de Air 1 en 2 overigens ook 1 batterij meegeleverd. Een van 2200 Mah. Je kunt een batterij ook laden terwijl hij in de air zit. Zo'n externe lader vind ik zelf het makkelijkste.

      Ik heb mijn Air overigens met black friday aangeschaft en uit Engeland laten komen omdat hij daar toen het voordeligste was.

      "We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

      Comment


        Ik zou NCR batterijen afraden, die zijn niet gemaakt voor de hoge belasting van vapes over het algemeen, die kunnen max 6 ampere aan.

        Doe jezelf een plezier en zoek wat sony VTC6 batterijen op, zelfde capaciteit, alleen zullen deze tot de 30 amp heel blijven.

        Comment


          Bringdown Deze panasonic batterij wordt door Arizer zelf af fabriek bij de Air 2 geleverd. Ze komen koud uit de vape, zelfs na 3 sessies van 7 minuten achtereen vapen. Ik weet niet of ik hier mag linken maar hier is het allemaal al besproken en uitgezocht: http://fuckcombustion.com/threads/ar...1#post-1192721

          Het is wel goed om aan te halen dat je niet zomaar altijd elke batterij kunt gebruiken.
          Last edited by Ess; 8 July 2018, 15:52.

          "We are stardust, we are golden.
          And we've got to get ourselves back to the garden".

          Comment


          • Bringdown
            Bringdown commented
            Editing a comment
            Batterij paranoia na 3 jaar te hebben gedampt, gebruikt vaporizen dan zo weinig vermogen?
            Boven de 40 watt zou ik de pannies al niet meer durven te gebruiken.
            Last edited by Bringdown; 8 July 2018, 15:59.

          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Nee niet paranoia maar gezonde paranoia. Het is goed om je zorgen te maken dat men de juiste batterijen gebruikt Ja hij consumeert niet zo veel die Air.

          Pff nu sla ik ook weer aan het twijfelen, die air 2 ziet er inderdaad erg goed uit! Groot voordeel zijn de losse batterijen tov de Mighty met zijn vaste batterij..

          Zijn er mensen die nog andere vapes aanraden? Ik wil sowieso iets zonder app, zofat ik alles vanop het toestel zelf kan regelen.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

          Comment


            Als je het aan mij vraagt koop je een goeie desktop vaporizer, qua kwaliteit tipt daar niks aan.

            Buy nice, or buy twice.



            Is alleen niet zo draagbaar

            Comment


              Oke chill. Ik ben met mijn portable niet locatie gebonden. 8-7-18 22:07

              DSC_0549.jpg

              En dan blaas je voor de zoveelste keer uit ... en dan heb je nog steeds ...
              DSCPDC_0000_BURST20180708220238612.jpg
              DSCPDC_0001_BURST20180708220238612_COVER.jpg

              Cloudsssss

              (Nee nog net geen gekuch op 184 Celsius)



              Ess

              Attached Files

              "We are stardust, we are golden.
              And we've got to get ourselves back to the garden".

              Comment


                Mooi toch? ieder zn ding

                Comment


                • colori
                  colori commented
                  Editing a comment
                  Erg vet en een mooi stuk Roor glas!

                • Bringdown
                  Bringdown commented
                  Editing a comment
                  Roor glas is helaas niet mijne, te duur voor mijn bloed maar het glas beinvloed de hoeveelheid damp gelukkig niet !

                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Ja vet apparaat hoor!

                Goed topic dit, bedankt iedereen voor alle info. Ik ben eindelijk door alle pagina's heen geworsteld.

                Ongeldig prachtig verhaal ook van jouw ervaringen met al je vaporizers

                Ess Je hebt me bijna overgehaald. Ik ben nog steeds in twijfel tussen de Air 1 en de Storm. De Air 1 is wel duurder, maar ik heb de indruk dat die toch beter is. De Air 2 is natuurlijk nog mooier, maar dat wordt me echt te duur, die doe ik dus niet. Vervangbare batterijen is zeker een pluspunt, ook als je weinig gebruikt kunnen die batterijen oud worden en dan is het fijn als je niet een heel nieuw apparaat hoeft aan te schaffen. Want ik hoop dat het een eenmalige inverstering wordt.

                belladonna gewoon jointje vind ik geen optie meer. Ik ben net als Ongeldig best een liefhebber van gadgets en eigenlijk wil ik helemaal geen tabak in huis halen. Ik rook al heeeel lang geen tabak meer en dat wil ik graag zo houden.

                Wat ik mij wel afvraag is of dat glazen mondstuk niet heel kwetsbaar is? Als je dat apparaat zo in je zak stop, zoals ze op het promotie filmpje laten zien, lijkt het mij wel een risico dat het breekt, of valt dat wel mee?

                Comment


                • belladonna
                  belladonna commented
                  Editing a comment
                  Ik rook mijn jointje met Puur cannabis en het vloeike is gemaakt van Hennep niks stink tabak gewoon puur. Ongeldig is een verzamelaar pas maar op straks heb je ook konijnen

                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Het is wat dikker glas dan je gewend bent. Ik heb er in de 3 jaar dat ik de Air vapes gebruik nog nooit een laten stuk vallen. Ik heb er wel een extra bij besteld voor het geval dat. Bij de storm gaan je kruiden in de oven en daar gaat je oven vies van worden. Dan moet je met wattenstaafjes met Iso gaan klooien. De Air heeft daar dus geen last van. Het glazen buisje van de Air maak ik bij dagelijks avond gebruik, eens in de 5 weken schoon op een simpele manier. Klein scheutje water + koffiemelk in een steelpannetje, glazen mondstuk er in en 1 minuut opwarmen. De THC laat los omdat het zich aan het melkvet hecht Na 2 minuten afspoelen onder de kraan met wat dreft en het glazen pijpje is weer als nieuw en klaar voor 5 weken gebruik.





                Waarom je goede batterijen moet gebruiken en beter geen imitatie toestel aanschaft.
                Zo'n e-cig en vaporizer zijn op dit vlak wel te vergelijken. Ondanks de afwezigheid van een coil/atomizer.
                Mijn waarschuwende plicht ook weer vervuld.

                Slome JoopEss als ik voor een nieuwe aanschaf ga laat ik het je weten
                Last edited by Ongeldig; 10 July 2018, 11:34. Reden: Video link aangepast
                Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                Comment


                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Godskolere, je zou haast weer ouderwets gaan blowen en dan ook maar weer gewoon gaan roken. Beide doe ik al 11 jaar niet meer en vapen heb ik vier jaar geleden voor het eerst opgepakt. Laat maar weten als je voor een nieuwe gaat. Leuk!

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Als ze alles nog 4 keer zouden herhalen hadden we een filmpje van 10 minuten gehad.

                WAAHHAAHHAAAHHAAA
                Ik lig hier in een deuk, eerst die konijnen en daarna dat filmpje
                Maargoed, niet leuk als het bij jezelf gebeurt zo'n ontpoffing in je zak, zo dicht bij je zak

                .
                .
                .
                .
                .




                Ok, ik ben nu weer bijgekomen. Ik weet niet zeker of ik nog wel zo'n apparaat wil hebben?

                Comment


                • Bringdown
                  Bringdown commented
                  Editing a comment
                  Dit zijn precies dezelfde soort batterijen die in je telefoon zitten, meeste ongelukken zijn goedkope chinese troep of idioten die nog nooit van batterijveiligheid gehoord hebben.

                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Eerlijk gezegd draag ik hem nooit op mijn lijf. Wel in een tas maar merendeel ligt hij gewoon op zijn plek en loop ik er vaak mee de tuin in of mee naar een inpandige ruimte waar ik in de winter lekker kan stomen met dat ding zonder dat de woonkamer geel wordt van de THC damp.
              Bezig...
              X