Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De waterpijp (Hookah/shisha)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De waterpijp (Hookah/shisha)

    Korting op 420shop
    De waterpijp
    shisha / hookah



    Een waterpijpWerking van de waterpijp


    De waterpijp bestaat uit 4 delen:

    -Tabakskommetje waar de rookwaren in komen





    -Een glazen reservoir gevuld met vloeistof. Hierin kan men water of alcohol doen.


    -De slang(en); bij sommige waterpijpen is er de mogelijkheid om meerdere slangen aan te sluiten en zo met meerdere mensen tegelijk te roken.





    -Een plateau met gaatjes in om je kooltje op te leggen.





    Hoe ga je te werk


    Het glazen reservoir dient te worden gevuld met water, en wel zover dat de metalen schacht circa 2 centimeter onder water komt. In het tabakskommetje stopt men gezond rookwaar, zoals fruittabak. Optioneel kan men een laagje goed gemalen wiet bovenop de tabak strooien. Men neemt vervolgens het plateau met gaatjes in en legt daar een brandend kooltje op. Door nu op het mondstuk te zuigen ontstaat er onderdruk boven de vloeistof. Hierdoor wordt er door de vloeistof heen lucht aangezogen door de pijpekop. Voorwaarde is wel dat de bokaal perfect luchtdicht is om te voorkomen dat de rook verdunt, of er geen onderdruk komt.
    Het brandende kooltje is of een stukje houtskool of een tablet gemaakt van houtskoolgries die zeer snel tot gloeien kan worden gebracht;



    De tablet heeft veelal een doorsnee van 33 mm; De tablet zit luchtdicht afgesloten in een aluminiumfolie verpakt per 10; Het gewicht van zo'n tablet is 6 gram.


    GezondheidPersoonlijke ervaring

    Op pukkelpop had een kameraad zijn waterpijp mee genomen. Wij de bus naar Hasselt gepakt en aan het station in een paki winkel fruittabak en kooltjes gekocht. Mooi in het pijpje gedaan, lekkere pure vodka in het reservoir en een laagje wiet (ong. 1.5 g) erover gestrooid.
    De optredens waren gedaan dus lekker chill in het tentje op de camping zitten, leuk muziekje op,...
    We hebben er ongeveer met 6 man van gerookt (dus iedereen ong. de hoeveelheid van 1 jointje binnen gehad) en man, dat was goed :p
    Allemaal heel de nacht door daar gezeten en plotseling werd het ochten :p
    Gewoon uren aan een stuk liggen leuren aan de pijp xD
    Niet zonder de nodige lachkicks natuurlijk
    Zal 'k nie rap vergete


    Als je er iets aan hebt; +1 mag altijd

    Peace
    Last edited by SaRs!; 18 April 2009, 16:16.

    #2
    Re: De waterpijp (Hookah/shisha)

    Jammie jammie !!

    Heb er ook eentje, met tabak in de smaken citroen, sinaasappel, aardbei, chocolade, mint, kers, dubbele appel en mango.

    I.p.v. het plateau voor de kooltjes gebruik ik zilverfolie, met de glimmende kant naar onder. Daar prik ik dan een aantal gaten in.

    Echt zwaar chillen !

    Vroeger ook vaker met weed gerookt, maar rook nu alleen nog met tabak. Voor weed draai ik een joint.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Re: De waterpijp (Hookah/shisha)

      mmm shisha, is idd super relaxt en heel gezellig als je dat met wat maten doet.

      Geef mij maar appeltabak, munt gaat er ook nog wel door

      Peace

      Comment


        #4
        Re: De waterpijp (Hookah/shisha)

        zaterdag middag eentje aangeschaft dus moest daar s'avonds ff een brokkie hasj in.
        nou das een mooie ervaring kan ik zeggen

        greetz

        Comment


          #5
          Re: De waterpijp (Hookah/shisha)

          Ik heb er 3 en ik heb ook probeert en ik proef niet echt het smaakje van die tabak (banaan)

          Comment


            #6
            Re: De waterpijp (Hookah/shisha)

            goh das al verdomme lang geleden, heb terug wat tijd in handen dus een van de dagen nog eens gaan doen. Vorige keer hadden we een mix gepakt van alles bij elkaar, z-a-l-i-g. Heb gehoord dat ze ook meloen hebben O_O, die ga ik de volgende keer pakken.

            Mm meloen...

            Comment


              #7
              Re: De waterpijp (Hookah/shisha)

              Een bong wordt gebruikt om marihuana of hasjiesj te roken.
              Deze bong stamt af van de waterpijp die afkomstig is uit het Midden-Oosten.
              Een waterpijp daarentegen is absoluut niet bedoeld om softdrugs mee te roken, wat wel door vele mensen nog steeds gedacht wordt.

              Het grootste verschil tussen een bong en een gewone waterpijp is de dikte van de buis waardoor gerookt wordt.
              Deze is bij een bong extra groot om veel rook te kunnen bevatten.

              Een waterpijp is een apparaat voor het roken van speciale pijptabak met fruitsmaak.
              Voor het roken van marihuana of hasjiesj gebruikt men een bong, een speciaal soort waterpijp.
              Het roken van pijptabak is in het Midden-OostenGezondheidsrisico's

              Verschillende wetenschappelijke studieshebben uitgewezen dat het roken met behulp van een waterpijp even schadelijk of zelfs schadelijker is dan het roken van sigaretten.
              Het is zelfs zo, dat men bij het roken met behulp van een waterpijp, niet alleen kankerverwekkende en koolstofmonoxide inademt, zoals bij het roken van sigaretten, maar zelfs zware metalen, afkomstig van het kooltje dat gebruikt wordt als brandstof, inademt.
              Ook het passief roken is schadelijk.
              Er bestaat ook geen enkel toestel waarvan bewezen is dat het de schadelijke effecten van de waterpijp enigszins wegneemt of doet verdwijnen.
              Het gerucht dat een waterpijp roken niet of minder schadelijk zou zijn dan sigaretten roken is onjuist.

              Wilde dit even met jullie delen ook in het medi deel vind je een stuk over het gebruik van een water pijp
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: De waterpijp (Hookah/shisha)

                Mooi uitgelegt! En dacht idd dat het minder schadelijk was dan sigaretten roken. Thx bella ^^

                Comment


                  #9
                  Re: De waterpijp (Hookah/shisha)

                  Hoort hier eigenlijk niet, maar wel leuk om nog te zeggen, je kan ook je eigen waterpijptabak maken.

                  Dit heb je nodig
                  -Pakje sjek (30%)
                  liefst geen zware
                  -honing (25%)
                  hoeft geen speciale te zijn
                  -glycerine (25%)
                  te koop bij de drogist ook wel gebruikt voor soepele huid.
                  -smaakje (20%)
                  kan van alles zijn, 2 smaken die ik heb gemaakt:

                  Italiaanse tabak of iets dergelijks
                  nodig:
                  ui
                  knoflook
                  oregano
                  bereidingswijze:
                  ui en knoflook klein snijden en bakken
                  dan oregano erbij gooien
                  eventueel:
                  gedeeltelijk tomatensap gebruiken i.p.v. water
                  of melk, daar wordt de rook dikker van
                  resultaat:
                  Onverwacht lekkere smaak, beter dan verwacht

                  Sinaasappel tabak zelf verzonnen
                  nodig:
                  sinaasappel of de schillen daarvan
                  eventueel citroen
                  bereidingswijze:
                  sinaasappel + eventueel citroen schillen, dan klein snijden
                  het geheel ff koken met wat water of wat anders(weet niet of je moet koken, volgensmij beter voor de smaak)
                  eventueel:
                  schil gebruiken i.p.v. alufolie(zelf niet geprobeert)
                  je kan natuurlijk ook hier weer sap toevoegen of melk
                  resultaat:
                  Subtiele, maar zeer lekkere smaak, had wel veel te veel smaak gemaakt

                  Ik hoop dat er mensen zijn die mij nu navolgen.
                  zeker iets leuks om te doen als je tijd overhebt of je altijd misselijk wordt van die fabrieksgeurtjes.

                  Grtz,
                  Smurf

                  Comment


                    #10
                    Re: De waterpijp (Hookah/shisha)

                    Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                    Gezondheidsrisico's

                    Verschillende wetenschappelijke studieshebben uitgewezen dat het roken met behulp van een waterpijp even schadelijk of zelfs schadelijker is dan het roken van sigaretten.
                    Het is zelfs zo, dat men bij het roken met behulp van een waterpijp, niet alleen kankerverwekkende en koolstofmonoxide inademt, zoals bij het roken van sigaretten, maar zelfs zware metalen, afkomstig van het kooltje dat gebruikt wordt als brandstof, inademt.
                    Ook het passief roken is schadelijk.
                    Er bestaat ook geen enkel toestel waarvan bewezen is dat het de schadelijke effecten van de waterpijp enigszins wegneemt of doet verdwijnen.
                    Het gerucht dat een waterpijp roken niet of minder schadelijk zou zijn dan sigaretten roken is onjuist.

                    Wilde dit even met jullie delen ook in het medi deel vind je een stuk over het gebruik van een water pijp
                    Living in Second live for real

                    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                    Comment


                      #11
                      http://www.waterpijp-online.nl/winke...trisch-kooltje
                      Wat vinden jullie daarvan ?

                      Grtz, Cootje

                      Comment


                        #12
                        Re: De waterpijp (Hookah/shisha)

                        Vanavond gaan we de pijp proberen.
                        Heb aardbei smaak shag gekocht en daarbij gaat een stukkie wiet.
                        Bij de pijp zat een roostertje en geen flauw idee wat je met dat dingetje moest joh...
                        Het is dus om het kooltje op te leggen maar de alufolie werkt beter lees ik overal dus dat wordt 't.

                        Grtz,Cootje

                        Comment


                          #13
                          Re: De waterpijp (Hookah/shisha)

                          heb zelf een waterpijp(je)
                          dit is best handig , want binnen mag niet gerookt worden(behalve waterpijp^^)
                          wat ik ook aanraad
                          als je kooltje al bijna op is
                          kan je het een beetje open leggen
                          zodat je net het gaatje/gaatjes in je folie niet ziet
                          zorg voor voldoende gloeiende kool rond het gaatje.
                          vanaf iemand hijst een rokje W in laten vallen en blijven hijsen tot het is opgebrand , de geur word meteen geneutraliseerd door de pijptabak.
                          uitstekend voor als je niet ontdekt wilt worden.

                          Comment


                            #14
                            Re: De waterpijp (Hookah/shisha)

                            gtzz
                            Iemand die weet waar je veel soorten en liefst goedkoop pijptabak kan kopen? omgeving oost-vlaanderen graag.
                            Want ik heb voor een pakje van 50 gram 4 euro betaalt en zie soms advertenties van 250 gr voor 6 euro.
                            En welke smaak is aan te raden? heb appel al geprobeerd maar is niet echt bijzonder.

                            gtzz

                            Comment


                              #15
                              Re: De waterpijp (Hookah/shisha)

                              Hey,
                              250 gram voor 6 euro ?
                              Waar ?

                              Hier in de buurt zitten tabakswinkels die verkopen veel verschillende soorten 'smaaktabak' en de prijzen zijn vanaf 5,50 euro.
                              Had appel gekocht maar later heb ik aardbei gekocht en die smaakt prettig.
                              Appel alleen aan geroken maar vind het tegenvallen hoor.

                              Grtz,Cootje

                              Comment

                              Bezig...
                              X