Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

conductie vs convectie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    conductie vs convectie

    Korting op 420shop
    Iemand ervaring met convectie vapes? Er was al de volcano. Nu komen er ook draagbare vapes op de markt die met hete lucht werken ipv een warme oven. Vaperke heeft de grasshopper, ik denk een boundless cxv te kopen. De mighty is een combi van convectie en conductie, maar heeft een prijskaartje mee. Ik denk dat je via de hete lucht een betere verdaming krijgt met vollere smaak. Nog suggesties voor draagbare? Binnenkort komt de swift van flowermate op de markt, maar dat is voor 99% de boundless.

    #2
    Re: conductie vs convectie

    De Haze V3 vaporizer laat je dmv gesloten of open 'bakje' zelf de keuze maken voor convectie of conductie.

    Haze features a convection screen and a conduction screen. This allows for a more personal vaporizing experience. Both screens are crafted from stainless steel. The conduction screen has been left with two sides open, allowing dry materials to have controlled exposure to the heating chamber. The convection screen is surrounded by four walls of stainless steel, but allows no direct contact between materials and the heating chamber. The Haze Dual V3 also features pre-pack cans for the On-The-Go vapers which makes this product ultra portable. You can pack these cans in advance and never worry about prep or cleaning while you are out and about

    http://www.hazevaporizers.com/produc...ied=8ae3329cfd
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: conductie vs convectie

      Een groot voordeel voor convectie is gemak van schoonmaken. Aangezien je chamber nooit sticky wordt.
      Mijn GH heb ik behalve het siliconen topje nog nooit schoongemaakt. Even blazen erin en klaar.

      Ik heb een pax2 en wisper2 en Grasshopper. De eerste 2 zijn conductie. Eentje op gas en eentje op electriciteit.

      Qua smaak kan ik eerlijk gezegd niet echt veel verschil vinden. Behalve de wisper2, die is echt brak om aan te hijsen.

      Tussen de pax2 en GH is er weinig verschil qua smaak, zeker op de lage temperaturen.

      Wel is het feit dat de GH veel sneller op start. Veel meer extractie doet zonder dat je speciale truken moet toepassen met je vulling.
      En hij is op de koop toe nog eens niet herkenbaar als een vaporizer.

      Beste smaak krijg ik met de volcano, daar is geen twijfel over. Dat ding overtreft alles. Wat je daar allemaal uitkrijgt is enorm. Maar het is geen handig ding.
      Daarom dat ik dagelijks naar de GH en deze komt voor mijn bij benadering het dichts bij de volcano.

      De andere heb ik wel nog niet geprobeerd, ben ook wel benieuwd naar die boundless.
      Of naar de firefly 2 bijvoorbeeld.

      Maar om eerlijk te zijn geeft het aankopen van de GH mijn volledig doen afkicken van nieuwe toestellen te kopen (ik ben een gadget freak )
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        #4
        Re: conductie vs convectie

        Sinds een paar weken de Arizer solo voor mijn vrouw,
        en deze bevalt uitstekend, best snel, makkelijk vullen
        en alleen het glazen pijpje af en toe schoonmaken!

        Geen ervaring met andere maar wat ons betreft een aanrader!

        Fijn weekend O.D.

        Comment


          #5
          Re: conductie vs convectie

          Die zou ook smaakvolle damp moeten produceren. Volcano doet dat op zijn best, maar soms heb ik geen zin om die op te warmen. Mijn flowermate laat het op dat vlak afweten, alles proeft hetzelfde en echt veel smaak zit er niet in. Zeker niet op lage temperaturen.

          Comment


            #6
            Re: conductie vs convectie

            Ik heb een Firefly 2. Wel een cool apparaatje, maar er gaat maar een tiende gram aan wiet in. Voor alleen is dat nog wel te doen, maar met zijn tweetjes is het veel te krap.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: conductie vs convectie

              Hoe zit het daar qua smaak en high? En in vergelijking met de plenty bv?

              Comment


                #8

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: conductie vs convectie

                  Kan de boundless cfv aanraden. De smaak is veel beter in vergelijking met de flowermate pro. Maar je moet wel langere halen nemen want de warmte moet natuurlijk van onder de kruidenkamer komen en die eerst opwarmen. Wat hogere temperaturen werken dan ook het beste. Het is nog lang geen volcano, maar al bij al toch een goeie aankoop. Heb de verschillende houten ringen nog niet geprobeerd, dat zou dan weer de smaak licht moeten doen veranderen.

                  Comment

                  Bezig...
                  X