Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waterpijp, vaporizer of gewone joint?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waterpijp, vaporizer of gewone joint?

    Korting op 420shop
    Ik zit me een beetje af te vragen of er nu zulke grote verschillen zijn tussen een waterpijp of een gewone joint, sigaretvorm zeg maar

    Natuurlijk gaat het bij het roken van de waterpijp vooral om het sociale aspect, maar buiten dat heb ik een aantal vragen:

    1. Is het roken van een waterpijp effectiever om lekker stoned/high te worden?
    2. Is het roken van een waterpijp nu wel of niet gezonder?
    (ik lees op sommige websites dat het totaal niet de CO2 of de nicotine zuivert)
    3. Waarom zou ik een waterpijp verkiezen boven een gewone joint als het toch even ongezond is?
    4. Ik las ook ergens dat vaporizen wel weer gezonder is dan gewoon een joint roken of waterpijpen. Is dat waar? en zo ja hoe werkt het en waarom is het gezonder?

    cheerzzz

    #2
    Re: Waterpijp, vaporizer of gewone joint?

    awel zal is proberen te antwoorden op uw vragen

    ten eerste een joint is zeker ongezonder dan een waterpijp of vapo.
    een waterpijp zuivert niet alles, veel blijft in het water hangen dus het is zowiezo al gezonder dan joint. een waterpijp is in de meeste gevallen wel beter van effect vind ik persoonlijk. hangt ook af van het volume van het pijpje en de werkwijze die men gebruikt.
    sommigen gebruiken inplaats van water ook alcohol als vloeistof, dit is meer voor de smaak, effect veranderd er maar heel licht door.
    een vaporizer is int vlaams nen verdamper, je legt er kleine hoeveelheden cannabis in en verhit het tot deze begint te verdampen. deze damp zijn de pure thc en olien van uw kruid. dit is de zuiverste manier van cannabis gebruik. effect bij vapo is in het algemeen heftiger en langer durend!!! vapo's bestaan electrisch die verdampen het groene kruid op een vooraf in te stellen temp.de meeste zijn wel handig in gebruik. de handmatige moet je verwarmen met een aansteker. kwa effect zijn ze wel goed maar gebruik is niet zo handig
    dus ff rijdje op volgorde, vapo zuiverste manier, waterpijp middelmatig, joint slechtste manier van gebruik.

    hoop je bij deze al geholpen te hebben.
    ps, als je ooit een waterpijp gebruikt vul die dan is met ijsblokjes en ijskoud water blijf wel mooi zitten tijdens gebruik!!! anders knal je mss op je kont

    grtz
    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

    Comment


      #3
      Re: Waterpijp, vaporizer of gewone joint?

      Oorspronkelijk geplaatst door okiwiet
      dus ff rijdje op volgorde, vapo zuiverste manier, waterpijp middelmatig, joint slechtste manier van gebruik.
      thanks oki, dat is wel zo'n beetje wat ik weten wilde

      Oorspronkelijk geplaatst door okiwiet
      ps, als je ooit een waterpijp gebruikt vul die dan is met ijsblokjes en ijskoud water blijf wel mooi zitten tijdens gebruik!!! anders knal je mss op je kont
      haha, dit heb ik eens gehad na een waterpijp gedaan te hebben wilde opstaan om ff te plassen, "wiggle wiggle"

      Comment


        #4
        Re: Waterpijp, vaporizer of gewone joint?

        Waterpijp is niet altijd gezonder als een joint.
        Meeste mensen trekken harder aan een waterpijp dan aan een joint,dat komt omdat de rook word gekoelt.


        Peace

        Comment


          #5
          Re: Waterpijp, vaporizer of gewone joint?

          Goed punt smokey, ik denk dat je inderdaad grotere hijsen kan nemen van gekoelde rook..
          Veel gestelde vragen over het forum

          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: Waterpijp, vaporizer of gewone joint?

            das idd ook weer waar, maar een waterpijp gebruiken de meeste puur dus zelf indien grote halen is het nog gezonder dan joint. ook het water zuivert iets niet veel maar toch. een joint is in het algemeen ongezond, een waterpijp werkt iets gezonder dan een joint, en een vapo het gezondst.

            ik ben nen grote bong en waterpijp gebruiker. heb er velen staan die gebruikt worden op dagelijkse basis.
            gebruik ze wel enkel puur met wiet. en moet zeggen als ik enkel ne ganse avond gebruik maak van bong heb ik de dag erna niet zoveel slijmen. wat ik wel heb bij

            wat best is staat in juiste volgorde, dan enkel juist gebruik meegerekend.
            als er slimme mensen zijn die hun bout op hun bong steken, gebruiken ze het niet juist
            ik ben van het princiepe een pijpje, bong, waterpijp, enz ... gebruikt men puur.
            de pure smaak van canna proeft men het best in vapo en bong


            grtz
            a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

            Comment

            Bezig...
            X