Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hasj/ kief produceren m.b.v. droogijs en 'bubble-bags'.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Deze opmerking plaagt genoeg voor zichzelf. Ik heb hier niks aan toe te voegen.
      Behalve het laatste woord.

    #17
    Ongeldig Goedeavond ik zou graag je methode na willen doen maar weet niet precies bij welke site ik het ga bestellen kan je er mischien een aanraden? Mvg Kweki

    Comment


    • kweki
      kweki commented
      Editing a comment
      mijn excuses ongeldig ik bedoelde het droog ijs dacht dat je een link had geplaatst van de verkoper maar het was dus een foto :p overigens heb ik de 3 zakken van 420shop besteld hoop dat ze goed zijn
      als nog bedankt en een fijne avond/weekend

    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Mooi, dus je bent helemaal voorzien?
      Ik ben dat droog ijs daar zelf op gaan halen. Even bellen van te voren of het bij hun uitkomt, aanrijden en contant afreken

    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Hoe is de hasjmakerij je bevallen kweki?

    #18
    Hoe gevaarlijk is droog ijs nou werkelijk?

    Als je handschoenen draagt, een veiligheidsbril, en het ijs met een hamer kapot tikt en het bovenop het knipafval verdeeld in de emmer, kan de boel dan ontploffen?

    Ik zie dat een grote bakplaat goed werkt, om het in verschillende micron zakken te verdelen.
    Mooi bij de Action of dergelijke aanschaffen

    Comment


      #19
      Als ik de CBD & THC kristallen eruit wilt filteren, kan ik dan steeds dezelfde bak met knipafval en droogijs gebruiken, met simpelweg een andere zak er omheen?

      Verder wil ik de hasj persen, maar tot een mooi blokje, niet dat het als het ware geperste stof is, maar 1 geheel wordt.
      Waarschijnlijk met hitte, maar weet niet hoe jullie dit doen?

      Comment


        #20
        Zoveel vragen verspreid in verschillende topics. Als je het niet erg vind beantwoord ik ze graag hier.

        Het is geen grote bakplaat maar een grote benchbodem. Werkte inderdaad best goed. Een badkuip zou ook goed kunnen werken. Iets met een opstaande rand en glad oppervlak.

        Voor het aantal malen dat je wilt zeven hergebruik je het materiaal, droogijs en wiet/knipafval. Ik heb het twee maal gezeefd met twee verschillende maten zeefzakken.


        Oorspronkelijk geplaatst door Nicle View Post
        Ik kan ze niet zo goedkoop op Aliexpress vinden.
        Weet je wel zeker dat je het juiste bedrag hebt genoemd?
        Of geef ff de naam van de verkoper.


        Ik wil de hasj maken door het mooie blokken/rollen ervan persen.
        Moet dit met warmte?

        - Effe een vraagje terzijde, waarom zit er in hasj CBD en niet in de wiet die ze verkopen in de coffeeshop?
        Als de wiet alleen THC bevat, vraag ik mij af hoe er dan CBD in de hasj terecht komt.
        Hoe kom je erbij dat er in wiet alleen THC en geen CBD zit? Daar zit de denkfout.




        Oorspronkelijk geplaatst door Nicle View Post
        Wat voor hasj pers gebruiken jullie?
        Ligt eraan hoeveel hasj je wilt oogsten. Die twee die je opgezocht hebt online zijn erg klein. Daar krijg je een diameter van 1 cm uit en met geluk 2 cm dikte.
        Alleen interessant als je een kleine hoeveelheid kief hebt, minder als 10 gram.
        Je lichaam als pers gebruiken werkt prima. Doe de poeder in een stuk bakpapier. vouw het op tot een envelop. Loop er een tijdje op rond. Ga erop zitten.
        Of zet het een paar dagen tussen een stapel boeken. Of in een bankschroef. Werkt allemaal.
        Hasj gemaakt met droogijs wordt niet erg hard en is prima te brokkelen/snijden en persen zonder verhitting. Dat is een fijne eigenschap vind ik.


        Oorspronkelijk geplaatst door Nicle View Post
        Hoeveel liter zakken raad je aan?
        Oorspronkelijk geplaatst door Nicle View Post

        Maar jij hebt er dus 140 zakken gehaald?
        Waar haal jij die (5 liter) potten?
        Ik heb twee zakken aangeschaft. Met twee verschillende maasgroottes. 90 micron en 190 micron.
        Dat zijn zakken met een inhoud van 22,7 ltr omgerekend. (5 gallon)

        Ik heb een emmertje waar ooit tabak in zat gebruikt. Om het knipafval en droogijs in te doen. Diameter bovenzijde (breedst) 27 cm. Paste precies in de gekochte zakken.
        Ik zie dat de zakken 88 cent in prijs verhoogd zijn.

        https://www.aliexpress.com/item/Home...740654083.html

        https://www.aliexpress.com/item/Euro...741274041.html


        Volgens mij heb ik zo al je vragen beantwoord. Hoeveel knipafval heb je Nicle?





        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


          #21
          Ongeldig
          Attached Files

          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment

          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Wat betreft warmte tijdens het persen, dat zal ook wel voor een kleurverandering zorgen in de hasj. Van lichter bruin, naar donkerder bruin.
            Meer wat je gewend bent om bij de shop te kopen.

          #22
          Je hebt toch altijd hasj van verschillende microns?
          Het is de bedoeling dat je alle zakken in elkeer steekt en je knipafval en ijs in de bovenste.
          Dan roer je er een beetje in, niet teveel anders wordt je hasj groen, 10 minuten laten rusten en weer even roeren. Dat kan je een paar keer doen.
          Dan til je die bovenste zak met knip eruit en leg je apart.
          De zak daaronder -bijv de 120micron- kun je de hasj uitschrapen als je die hebt laten uitlekken.
          Dan leg je die zak opzij.
          De zak daaronder zit de hasj van de 70micron in en zo verder.

          Als je klaar bent met de eerste ronde kan je de zakken weer in elkaar steken en in de emmer hangen.
          Dan draai je je knip nog een keer door.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Q, da's de methode voor natte ice hasj, bubble hash.
            Met droogijs methode doe je de zakken niet in elkaar. En hoef je niks uit te laten lekken.
            Even ter vergelijking. Hasj maken met de droogijs methode is sneller, schoner, en droger.
            Kan direct geconsumeerd worden en is niet erg vatbaar voor schimmels doordat het een droog eindproduct is.
            De methodes zijn echt verschillend.
            Met droogijs wil je een soort universeel scherm vinden dat nog steeds de trichoomgrootte van je plant doorlaat en dat 60-90% van het plantmateriaal vasthoudt.
            Dit is de reden waarom mensen zakken met een grotere maasgrootte voorstellen (van 180 tot 220 micron).
            Sommige harsklieren passen niet door de kleinere (75, 90 of 110 micron-)zakken.
            Te kleine micronschermen zijn waarschijnlijk de belangrijkste oorzaak van overmatig zeven en slechte kwaliteit van hash in het algemeen.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ohja, droogijs

          #23
          Ongeldig ik heb nooit gezegd dat het een rechtszaak betreft.
          En ik weet niet welke zaak je bedoelt, maar maakt mij nieuwsgierig, kijk/lees graag ernaar als er weer wat nieuws bekend wordt omtrent het gehele cannabis gebeuren.
          In veel landen is het al gelegaliseerd, kijk bijv. naar Canada, daar mag je legaal blowen op straat.
          Sommige delen voor de lol aan andere mensen joints uit.
          NL loopt enorm achter.

          En inderdaad 8 zakken voor 30 euro is een goede deal:
          Total: (8) 5 Gallon Filtration Bags:
          (1) Purple = 25 Micron
          (1) White = 45 Micron
          (1) Yellow = 73 Micron
          (1) Black = 90 Micron
          (1) Orange = 120 Micron
          (1) Red = 160 Micron
          (1) Green = 190 Micron
          (1) Blue = 220 Micron

          Ik vraag mij wel af of het veilig is om je eigen droogijs te maken?
          Dat ga ik dan doen met een brandblusser.
          Online zie ik dat mensen ermee dingen opblazen, dat is niet mijn bedoeling als ik hasj wilt maken haha.

          Een kweekverslag maken doe ik om andere mensen inzicht te geven, alsmede voor mijzelf.
          Zo kan ik ook tips ontvangen, ik wil er goed in leren worden.
          Ga mijn systeem ook steeds verder uitbouwen, met bijv. een maxi controller.
          Dat zullen de wat luxe producten zijn in een later stadium.
          Mijn eerste opzet gaat al erg goed zijn, maar dat maak ik aan ik zodra ik kan beginnen.

          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Je gaat ze niet allemaal nodig hebben die zakken. Dat is vooral voor natte ice hasj methode dat je alle maten zakken gebruikt.
            Je gaat wel kunnen experimenteren. Welke maas grootte past het best bij welke plantsoort.
            Je zult moeten letten op de kleur van de kief. Als die kleur van geel naar groen veranderd, veranderd ook de kwaliteit van je hasj, groen is de kleur van plantmateriaal. Dat wil je net niet door de zeef heen hebben.

            Ik heb nooit zelf droogijs gemaakt. Ik weet ook niet waarom je dat zou willen.
            Als je een CO2 brandblusser koopt ben je duurder uit in ruil voor zeven kg droogijs pallets. (je hebt dan wel een CO2 blusser nodig!)
            Je neemt onnodig risico tijdens het productieproces.

            Als ik eraan denk zal ik een kijkje bij je komen nemen tegen de tijd dat je zo ver bent. Bubbels, jammer dat er geen geluid en geur bij de verslagen hier zit.

          #24
          In Nederland wordt je genaaid.

          Waarschijnlijk kopen zij die als bedrijf ook nog goedkoper in, dan als een particulier ze kan kopen.
          Gaat dan letterlijk om een paar honderd % winst.

          Ik zie 19L zakken 7 stuks voor 179 euro!!
          https://420shop.nl/hasj-extractor-bags.html

          Dikke oplichting.

          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Tsja in NL moeten ze ook geld verdienen he.
            Weet niet goed wat ik daarvan moet zeggen, mijn mening is enigszins gekleurd omdat de 420 shop tegelijkertijd vrijwillig een forum draaiende houd waar ik graag gebruik van maak (inclusief door de zaak gesponsorde forum lotto prijzen).
            Zoals je ondertussen weet zoek ik zelf ook graag naar de beste deal voor mijn portemonnee maar soms is het wel de moeite waard om het geld binnenlands te laten circuleren ipv naar buitenland toe te pompen. Als je direct ergens invloed op kunt hebben waar je zelf ook een belang bij hebt bv.
            Via China bestellen brengt ook wat risico's met zich mee die je niet hebt wanneer je het binnenlands besteld. Dat zul je zelf ook wel weten. Denk aan geen garantie, post problemen, de benoemde vertraging voor ontvangst, kwaliteit grondstoffen mogelijk slechter.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Die zakken kosten dat gewoon.
            Als je even googelt op dat merk kom je een aantal Duitse winkels tegen waar de prijs nog een paar euro hoger ligt.
            In China krijg je ook gewoon waar naar je geld.
            Voor een paar tientjes krijg je niet dezelfde kwaliteit.

            Je kunt ook op zoek naar mesh screen om los te kopen.
            Bouw je er zelf een raam omheen, kun je ḿ zo groot maken als je wil

          #25
          Hier wil ik iedereen wel even op wijzen.
          Gewoon uit China halen, lekker spotgoedkoop, en het enige wat vereist is, wat geduld.
          Meestal vergeet ik dat ik wat had besteld heb, vanwege de levertijd, en is de bezorging een aangename verrassing haha.

          Comment


            #26
            https://vimeo.com/272420919

            Comment


            • Ongeldig
              Ongeldig commented
              Editing a comment
              Ja dat is de bubble hasj methode. Daar gaat het niet over in dit topic.
              Kan vast wel ergens anders besproken worden als mensen het daarover willen hebben. Om verwarring te voorkomen.
              Zou ik het hier graag beperken tot info m.b.t. de droogijs hasj methode.
          Bezig...
          X