Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voor de scheikundige onder ons.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    voor de scheikundige onder ons.

    Korting op 420shop
    het zit zo. ik weet dat het niet toegestaan is om over de productie van hasj-olie te posten vandaar dat ik als voorbeeld de extractie van capsanthine uit paprika neem.

    ik zit namelijk al een hele tijd met een vraag. ik ken mensen die "capsanthine" extraheren uit "paprika" met behulp van butaan gas. het zogehete honey-bee principe. en ik ken mensen die de "capsanthine" extraheren met behulp van ethanol het zei door middel van reflux destilatie of gewoon door het te agiteren en daarna te filtreren. maar nu zit mij een ding dwars. ik weet 100 procent zeker dat de "capsanthine" apolair is. wanneer ik hasjbrownies maak en ik de "capsanthine" oplos in boter zijn de effecten zeer goed merkbaar. aangezien boter uit vetten bestaat en deze niet oplossen in water kunnen we concluderen dat zowel boter als "capsanthine" apolair zijn. zie binas voor de polariteit van water.
    dus wanneer ik de "capsanthine" extraheer volgens het honey-bee principe, is butaangas het oplosmiddel. de polariteit van butaan gas en van alle ander alkanen is apolair. aangezien de polariteit van de extractie en het extrant bijde apolair is zal de "capsanthine" oplossen. maar nu volgens het reflux principe. hierbij is ethanol het extrant. de polairiteit van ethanol is polair. en dat van "capsanthine" is apolair. theoretisch gezien zal er geen excractie plaats vinden. maar ik ken mensen die helemaal uit hun bol gaan van "paprika" tinctuur. hoe is dit nu mogelijk. zijn er soms nog meer werkzame cannabinolen in cannabis die nog niet bekend zijn of waarvan het effect nog niet bekend is. in mijn ogen zou je eigenlijk 2 verschillende extracties hebben. waarvan de reflux alle polaire cannabinolen bevat en de honey-bee alle apoilare en dus ook de meest bekende apolaire cannabinolen nl; THC, CBD, CBN.

    het is zomaar een beetje brainstormen maar ik zou graag willen weten hoe jullie erover denken.

    p.s. ik hoop dat ik geen forum regels overtreedt. dit is ook absoluut niet de intensie van deze post.

    greetz lodex

    #2
    Re: voor de scheikundige onder ons.

    Ethanol is niet helemaal polair.

    Comment


      #3
      Re: voor de scheikundige onder ons.

      Ethanol is met zijn 2 C atomen ten opzichte van zijn OH groep een apolair molecuul... met een kleine polaire kop

      Comment


        #4
        Re: voor de scheikundige onder ons.

        dude, wtf ? [O_o].
        toen ik dit las voelde ik me zooo dom...

        Comment


          #5
          Re: voor de scheikundige onder ons.

          verander dit: "hasjbrownies" ff in dit: "paprikabrownies"

          Comment


            #6
            Re: voor de scheikundige onder ons.

            mmm, zijn er van de week niet wat issues geweest met ethanol, en stonden daar niet toevallig lpg-wagons naast ?

            ik noteer :
            - voor het maken van parikabrownies is het fijn om als guerilla beplantingsspot een rangeerterrein te kiezen, want dan heb je alles in de buurt.
            - voor de uiteindelijke reactie is het handig om ervoor te zorgen dat de brandweer uitgerust is met het juiste spoelmiddel.
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment

            Bezig...
            X