Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hasj maken van 2 jaar oud knipafval?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hasj maken van 2 jaar oud knipafval?

    Korting op 420shop
    Beste mede chillers,

    Ik zat eraan te denken dit jaar weer eens hasj of olie te maken.

    Ik heb nog een "boel" oud knipafval liggen. Een klein beetje van de oogst van 2 jaar terug. Dan van 5 kleine autoflowertjes van vorig jaar en nu van dit jaar krijg ik nog vers materiaal erbij van 4 kleine autoflowertjes (alles is dus buiten gekweekt)

    Nu heb ik wel vaker hasj/olie gemaakt op verschillende methodes, maar dit was altijd van redelijk vers materiaal (wel gedroogd).

    ik vroeg mij dus af of dat 2/1 jaar oud knipafval nog bruikbaar is?

    Ik denk dat het verse knipafval wat te weinig is in verhouding met de aanschaf van bepaalde producten voor het maken ervan en de moeite die ik erin moet steken, dus het liefst mix ik alles door elkaar (het verser materiaal met het oude). Het Is ieder jaar een ander soortje geweest.

    Heeft iemand hier ervaring mee, 1 tot 2 jaar oud knipafval gebruiken?

    Of wordt dit afgeraden?

    Hoop op advies wat ik het beste met dit knipafval kan doen

    Groetjes,

    FJ
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Hey..

    dit moet prima gaan al denk ik wel dat de manier van opslaan effect heeft (potten of in de zak).

    hoe droger je materiaal des te makkelijker laat het stof los.

    veel sucses ermee en geniet ervan

    gz Ricky

    Comment


      #3
      Ai, bij nader inspectie zag ik veel lijkjes (ik denk trips) op een deel van het knipafval.. als ik met de gumby methode hasj maak, komen die lijkjes dan in mn hasj terecht of wordt dat eruit gezeefd met een panty?

      Wel of niet niet gebruiken? Zag niet echt schimmel maar dit afval wat in het potje zat rook wel iets zuurder als het andere knipafval..

      Comment


        #4
        Als je nu al twijfelt of het wel een lekker rokertje gaat worden denk ik niet dat je er van kan gaan genieten als je het gemaakt heb en toch steeds bij elke hijs aan de beestjes denkt die je aant oproken bent

        of het kan geen id of je het zou moeten willen.. nee denk het niet!

        Comment


          #5
          Het gedeelte met spintlijkjes maar weggegooid. Ben voor gumby hasj gegaan. Na veel drainage (met zeer veel moeite doordat ik alleen een 50ml spuit had liggen) zit nu alles in een half liter glas te bezinken. Ben benieuwd hoe het gaat worden

          tip: had laatst een verf strainer/ verfzeef (190 micron) gekocht. Hier heb ik mn laatste half liter glas met gumby nog eens door gehaald.. haalt toch nog wel wat rotzooi eruit! Zag op internet dat ze zelfs meerdere microns hebben (Van 45/100/190/300) die zeefjes kosten maar 90 cent en kunt ze best lang gebruiken( foto's onder)

          Iemand een tip waar ik goedkoop een 25 micron zeefje op de kop kan tikken (maakt mij niet uit waar het oorspronkelijk voor dient, als het maar werkt)? Ik heb al het water bewaard echt bezinken doet het niet veel meer, maar heb toch het idee dat er nog best wat kristalletjes tussenzit

          Had geen weegschaal die groot genoeg was om het knipafval te wegen maar ik schat dat ik zo'n 50 gram had.. laat nog wel weten hoeveel gram er over is gebleven
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.
          Last edited by funkyjunkie; 19 August 2019, 20:01.

          Comment


          #6
          Leuk projectje. Staat bij mij ook nog op de todo list.
          Helaas kan ik je niet helpen met een 25 micron zeefje..

          Comment


            #7
            Wat de lijkjes betreft....deze filter je eruit met je tweede zeef welke ook het fijne plantmateriaal eruit zeeft

            mijn Bubble bags zijn vier zakken en enkel de laatste twee zijn voor de hash en de eerste twee zijn om je afval eruit te filteren....de lijkjes zijn grover dan je "pollen" zeker als deze weer nat zijn geworden

            En ik weet niet of je wel eens stofzuigt maar dan krijg je al veel meer lijkjes binnen dan je ooit van je Bubblehash zal krijgen

            Comment

            Bezig...
            X