Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleurafwijking icolater

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kleurafwijking icolater

    Korting op 420shop
    heb een vraagje over icolater maken.
    Naar mijn mening moet het extract (droog) toch mooi goud bruinig zijn. Wat kan er (allemaal) aan de hand zijn wanneer deze groen tot donker (bruinachtig) groen is? helaas kan ik er nou ff geen fot's bij posten maar die zal ik je niet te lang meer onthouden.

    zelf denk ik dat het bladgroen is wat eigenlijk niet in het extract had mogen zitten. volgens de gene waar ik de zeven van heb zijn ze van goede afmetingen, al weet ik niet welke dat zijn of zouden moeten zijn officieel. heb wel ergens gelezen 220 mc en 70 mc, klopt dit? hoorde juist weer van andere "kenners" die bubblezakken end juist niet altijd het gewenste resutlaat van zuiverheid opleverde...

    daarnaast heb ik gewerkt met een campingwasmachine gevuld met blokken ijs (afm een chineesbakje) en water. zou het kunnen dat die grote blokken tijdens het draaien de celwanden zodanig kapot slaan dat daarom die kleur zo groen wordt.ga t zoiezo binnenkort proberen met schilferijs ijs om gewoon eens te kijken wat dat opleverd.

    als laatste zou de kwaliteit van het knipafval heel veel invloed hebben. ik heb t wel over afval van toppen niet het grove.afval. zou het kunnen dat wanneer dat afval teveel gekneusd is het ook dit soort afwijkingen geeft.

    zo dat was weer een hele lap.. hopelijk kan iemand mij hier iets over uitleggen

    Greetz

    #2
    Re: kleurafwijking icolater

    Ofwel draait je campingwasmachine veel te hard zodat het bladgroen uit je blad word gezwierd, ofwel heb je te lang gezwierd. Door het ijs kan dit niet komen daar ik zelf altijd blokjes ijs gebruik en dit nog nooit voor gehad heb. Hoelang heb je de machine laten draaien ?

    Voor de rest ben je goed te werk gegaan en qua het kneuzen van het blad ik maak het altijd zo fijn mogelijk om beter resultaat te krijgen. Dus ligt het ook niet aan.

    Ga je alvast een tip geven voor volgende keer, leg je knipaval een paar uur in de diepvries voor je begint heb je nog beter resultaat .

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: kleurafwijking icolater

      oke thanx 4 the tips!

      ben vandaag weer aan t hobbien geweest en vandaag beter resultaat. Jammer dak nog ff geen foto kan posten anders had ik er meteen een topic van gemaakt met met al de stappen. maar had vandaag de blokken ijs kapot geslagen en de volume van de weedy's zo aangepast zodat de trommel lekker vol zat en dit werkte al stuk beter.
      denk zelf dat de kwaliteit van het blad wat ik gebruikte vandaag ook wat beter was dan de vorige keer. het excract was na het uitknijpen van al het vocht goed plakkigerig oplvallend meer dan de vorige keren, liet zich al goed persen en de kleur was licht tot goudbruin dus dat was prima.
      dus denk dat kwaliteit van materiaal ook erg belangrijk is alleen msn weet jij dat wel hoe belangrijk is het dat het materiaal goed droog is voordat je het gebruikt? heb eigenlijk degene met beste resultaat minst goed gedroogt.
      en heb t idd eerst ingevroren voordak begon werkt idd het beste

      greetz

      Comment

      Bezig...
      X