Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iceolator - Ice-o-latore - Icolator - Hash maken met Kurk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Iceolator - Ice-o-latore - Icolator - Hash maken met Kurk

    Korting op 420shop
    Hallo

    Vorig jaar via Ali express een aantal van die extractie zakken gekocht om iceolator te maken (of hoe je het ook wil schrijven). 8 in totaal verschillend van 225micron tot 25 micron.

    Ik heb al een paar pogingen ondernomen, de ene al succesvoller dan de andere.

    1ste poging: 0.8gr hash, knetterstond, niet normaal (100gr knipafval):
    Ik gebruikte de eerste keer enkel een stock, duidelijk dat dit enkel de pure trichomes eraf klopte, maar heel klein resultaat.

    2e poging: 8gr hash (100gr knipafval) goeie kwaliteit
    Deze keer een roerstock om verf mee te roeren gaan halen in de gamma, was met staaf om in men boormachine te steken. Nog 20 minuten op verschillende snelheden gemixed. Alles goed laten uitlekken en opvangen, ik was best tevreden. De hash vond ik ook heel aangenaam roken, heel lekkere geur en smaak. Waarschijnlijk iets meer klein gort dat meekomt, maar dat nemen we erbij.

    3e poging: 5gr hashvriezer half leeg gehaald met bevroren afval van de laatste jaren (100gr knipafval)
    Zelfde roerstock, 20-30min, veel schuim gehad, alles dagen laten drogen en uiteindelijk 5gr bijeengeschraapt. Medium kwaliteit

    4e poging: 4gr hash, (75gr knipafval), vriezer leeg
    Zelfde roerstock, 30min gemixed, ook wel wat schuim. Alles lang laten rusten, medium kwaliteit

    Ik weet nog niet goed wat wel of niet meer of minder resultaat geeft. Alle tips zijn welkom. Wanneer ik boter maak, haal ik precies meer effect en volume uit de planten dan hash, maar altijd mooi meegenomen voor wat afval te verwerken.

    Al mijn afval was bevroren. Wat ik denk dat helpt is om het het bevroren/droog materiaal eerst extra koud te laten worden, wanneer je het ijs toevoegt, laat het goedje een 15-20min extra koud worden, zodat de trichomes goed bevriezen en deze makkelijk loskomen van het blad. Ook niet te veel water in het begin toevoegen, pas wanneer je goed gaat roeren/mixen zou ik extra water toevoegen. Ook gebruikte ik een aparte emmer om te mixen en om de zakken in te doen en te filteren. Zodoende beschadig je de zakken en gazen (meervoud van gaas?) niet.

    De eerste keer heb ik alle zakken gebruikt, nu gebruik in er maar 3, 225micron, 45micron en 25 micron. Alle overige zakken hadden bij mij weinig to niets van afval dat de moeite waard was. Ik gebruik ook afval, dus alles wat we kunnen recupereren, dat doen we.

    Iemand tips om de zakken proper te maken? lauw water? melk? ik wil het gaas niet beschadigen, heb gehoord dat warm water en warmte niet zo doen zijn!

    De Instructies die ik erbij kreeg

    IMG_1846.jpg

    Nog wat foto's:

    IMG_1841.jpg IMG_1840.jpg IMG_1839.jpg IMG_1845.jpg

    Soms moest ik van de roerstok wat afval wegknippen om deze opnieuw vrij te maken. Ik heb ook een keer geprobeerd om het afval eerst kleiner te knippen, maar vond dit een minder resultaat (ik denk de 3e keer?)

    IMG_1844.jpg IMG_1842.jpg IMG_1843.jpg

    Ik giet alles over in een tweede emmer, waarna ik alles nogmaals goed roer en laat rusten. Ik probeer om al het ijs te laten smelten (door wat warm water toe te voegen) zodat ik de grootse plukken afval eruit kan halen met handschoenen, om alles eruit te persen wat erin zit.

    IMG_1848.jpg IMG_1850.jpg IMG_1851.jpg IMG_1849.jpg

    Zak per wak wat eruit halen, ik liet deze altijd eruit uitlekken, op het einde goed uitwringen zodat je alles mee hebt.

    IMG_1853.jpg IMG_2128.jpg

    Hopelijk hebben jullie iets aan dit verslag!



    Grtz Kurk
    Attached Files
    Ignorance is bliss

    #2
    Hoe ik dat doe staat in mijn kweekverslagen.
    De grootste fout die meestal gemaakt wordt is te hard en te lang roeren. Dan wordt je hasj groen.

    Warm water is uit den boze natuurlijk.

    Zo gauw je klaar bent met een zak afspoelen met koud water onder de douche.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Zal ik zeker nog even doornemen Q, thx voor de reactie! Ja inderdaad, maar je wil zo veel mogelijk trichomes eraf kloppen !

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja ok maar ze gaan eraf door de kou, door overmatig roeren vermorzel je de bladeren en komt alle chlorofiel mee.

    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Ik dacht dat dat de bedoeling was, je bevriest ze zodat ze makkelijk loskomen en dan klopt je ze met het roeren eraf. Ik heb me duidelijk nog niet voldoende verdiept, maar nu is er veel tijd! Weer wat wijzer voor de volgende keer!

    #3
    Leuke bezigheid, ik maak het liever dan dat ik het rook.

    Ik gebruik ook maar 3 of 4 zakken over het algemeen, das ruim genoeg.

    Allereerst, veeeel ijs gebruiken. Ik gok dat ik per keer tussen de 2 a 3kg gebruik.
    ​​​​​​Roeren doe ik met de hand en zeer rustig. Als het schuimt ben je te wild en gaat het resultaat minder puur zijn.

    De zakken legen doe ik met plantenspuit en 'bevroren' lepel. Eerst spuit ik alle residu mooi naar het midden met de spuit. Vervolgens schep ik het met de lepel op. Tijdens het scheppen zet ik de zak op een aantal lagen keukenpapier, zo wordt er al een pak vocht onttrokken.
    Ik werk afwisselend met 2 lepels die ik koud hou in een bakje met ijsblokjes.

    Vanaf dat het resultaat groener wordt stop ik. Meestal is dat na een 3 a 4 spoelbeurten. Zo hou je een puur en kwaliteitsvol product over.

    De laatste keer heb ik het plantafval nog gebruikt om boter mee te maken na het wassen. Werkt perfect en voor mij nog potent genoeg.

    Na gebruik meteen afspoelen met KOUD water. Als ze niet proper te krijgen zijn kan je ook een beetje iso alcohol gebruiken.

    IMG_20191205_225659.jpg
    IMG_20191205_225634.jpg
    IMG_20191215_184204.jpg
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    Comment


    • eeltje
      eeltje commented
      Editing a comment
      Na gebruik meteen afspoelen met KOUD water. is dat om schoon te maken ?

    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      eeltje yes

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hallo Colori,
      Hoe loopt het proces van foto 1 naar foto 3 precies?
      En het drie keer spoelen, gooi je het water dan via een zeef in een andere emmer? Dan plantmateriaal terug in de roeremmer met nieuw ijs?

    #4
    Hey Takketoelli
    Last edited by colori; 7 September 2020, 11:41. Reden: Aantal vragen vergeten beantwoorden.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat precies vroeg ik mij af, hoe je hitte toevoegd. Super colori, bedankt!
      Ik heb nog een hoop kief, ik neem aan dat je dat daar ook mee kunt doen. Ga ik eens mee oefenen

    • Kweking Eend
      Kweking Eend commented
      Editing a comment
      Ha Colori, ik vroeg me nog af wat je gemiddelde opbrengst is met deze techniek, ga het binnenkort ook proberen!

    • colori
      colori commented
      Editing a comment
      Kweking Eend meestal heb ik afval van een volledige plant. Daar komt dan tussen de 5 en 10 gram hasj vanaf.

    #5
    Ik vroeg me enkel nog af of je met het afvalwater nog iets bent? Groetjes!
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • colori
      colori commented
      Editing a comment
      Het water ditch ik. Het afval daarintegen daar kan je nog perfect boter met maken.
Bezig...
X