Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hasj maken met Droog IJs?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hasj maken met Droog IJs?

    Korting op 420shop
    Iemand ervaring met het maken van Hasj door gebruik te maken van Droogijs?
    Een leuke demo op youtube gezien:


    Droogijs kan je in NL kopen, echter per 200kg, dat is me wat veel.
    Zelf maken kan ook met een Co2 blusser, zie maar es hier:

    #2
    Geen ervaring mee, maar waarom al die moeite? Kijk eens naar de stickys in dit gedeelte v/h forum.

    Comment


      #3
      Re: Hasj maken met Droog IJs?

      In feite gebruikt hij een bubble bag om er "droog" mee te zeven. Hij voegt het droog ijs toe om de hars te bevriezen zodat deze beter los laat van het plant materiaal. Omdat het droogijs meteen sublimeert, dus van vast naar gas gaat zonder eerst vloeibaar te worden, blijft alles droog. Ik denk dat je zo wel een meer groenere hash krijgt (meer plantmateriaal door de zeef) dan dat je het met water en ijs zou doen en meerdere zeefzakken zoals met een bubble bags normaal gebruikt. Op zich een snelle manier om droge polm te zeven. Vervolgens perst hij het koud in een klein handpersje. Als je gemakkelijk aan droogijs kunt komen is dit natuurlijk een prima manier om snel wat droge polm te zeven.
      Last edited by monty; 12 September 2011, 13:24.

      Comment


        #4
        Re: Hasj maken met Droog IJs?

        per kilo gratis af te halen -mits je met een leuk verhaal komt- bij universiteitslaboratoria en de binnenkomende goederenafdeling van elk ziekenhuis. Kies een wat studentikoze outfit (bierlucht naar keuze toepasbaar)

        disclaimer : op eigen risico natuurlijk
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Hasj maken met Droog IJs?

          Of kijk op het net hoe je droogijs maakt
          http://nl.wikipedia.org/wiki/Droogijs Gelijk een leuk Nask projectje

          Comment


            #6
            Re: Hasj maken met Droog IJs?

            Voor zover ik kan zien kost 6 kilo droogijs 43,- ex btw. 6 kilo ijs kost misschien 20 cent?
            Ik toch nog steeds niet het nut in van de droogijs methode.

            Comment


              #7
              Re: Hasj maken met Droog IJs?

              CO2 blusser in een blik leegspuiten en je hebt een klomp droogijs. Niet dat zoon co2 blusser nu zo goedkoop is maar deze dingen moeten jaarlijks gekeurd en verhuld worden dus als er op je werk toch eentje naar de keuring moet,.......

              Comment


                #8
                Re: Hasj maken met Droog IJs?

                Deze methode om hasj te maken lijkt mij een heel goede De voordelen volgens hetgeen ik al gezien heb :
                - vrij simpel, eenvoudige benodigdheden : droogijs, een omhulsel (stof, hard materiaal) met langs 1 zijde een zeef (b.v. zoals bij ijszakken of een emmer met zeefdoek rond), en een opvangbak, b.v. een plastiek opbrengbox, een groot effen vlak kan ook, b.v. een spiegel.En natuurlijk de wiet.
                - vrij vlug
                - op het zicht lijken de opbrengsten vrij hoog
                - ik vermoed dat de terpenen goed behouden worden in tegenstelling tot bij ijshasj. De terpenen zorgen m.i. voor het aroma, de smaak en een beter effect .

                Comment


                  #9
                  Re: Hasj maken met Droog IJs?

                  @ Berre:Ik vermoed dat de terpenen goed behouden worden in tegenstelling tot bij ijshasj. De terpenen zorgen m.i. voor het aroma, de smaak en een beter effect.

                  Je argumentatie lijkt me niet steekhoudend: voor zover het me nog voor de geest staat zijn terpenen koolwaterstofverbindingen (C5H8)n, terwijl de werkzame stoffen in cannabis de molecuul-formule C21H30O2 hebben. Wat is het beter effect als er (C5H8)n in je wiet zit? Dan kun je toch net zo goed gedroogde boerenkool aan je wiet toevoegen met de hoop op een beter effect? Ik snap dus geen hout van je verhaal, maar ik ben toch benieuwd naar de argumenten, waarop je conclusie is gebaseerd..
                  Last edited by Xtreme; 25 January 2012, 10:08.

                  Comment


                    #10
                    Re: Hasj maken met Droog IJs?


                    TJaXtreme wat kan ik daar op zeggen? De chemicus in mij is nog niet wakker en eigenlijk ben ik maar een eenvoudigeboerenzoon Desalnietteminheb je een interessante opmerking. Hoe kan ik mijn vermoeden argumenteren ?Laat ons ervan uitgaan dat je stelling juist is en ook dat de terpenen vanbelang zijn voor het aroma en de smaak, dan zou ik stellen dat de som van deafzonderlijke delen groter is dan de eenvoudige optelling van dezeafzonderlijke delen. Naast dit psychologisch aspect, gaik er ook vanuit dat wiet met een sterk aroma/smaak een beter effect heeft danzijn geur/smaakloze tegenhanger. Dit kan ik niet echt verklaren... Ik hoop inelk geval dat mijn gedachten hierdoor wat duidelijker geworden zijn.
                    Vrede en respect !

                    Comment


                      #11
                      Re: Hasj maken met Droog IJs?

                      Zag dat er nu ook kleinere hoeveelheden te krijgen zijn:

                      http://www.cryorent.nl/
                      http://webshop.icsdryice.com/droogijs-carboglace.html


                      Een droogijs zak (150Mc) is hier oa te koop:
                      http://www.pollinator.nl/default_cen...ategory_id=106

                      Comment


                        #12
                        Re: Hasj maken met Droog IJs?

                        Dit is iets wat ik zelf zo wie zo even moet proberen. Hasj maken met normaal ijs is een vervelend schijt karwij.
                        Eigen gekweekte zaden






                        Comment


                          #13
                          Re: Hasj maken met Droog IJs?

                          lijkt me ook wel het proberen eens waard

                          Comment


                            #14
                            Re: Hasj maken met Droog IJs?

                            Droge wiet de vriezer in, bevroren wiet eruit, even zeven en hup.
                            Dat kunstje kun je een paar keer herhalen tot het niet meer rendeert of er teveel groen uit begint te komen.

                            Ik zie de voordelen niet van 'droogijs'.

                            Comment

                            Bezig...
                            X