Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik ga water/ijshash maken, (water onder 0*C toevoegen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik ga water/ijshash maken, (water onder 0*C toevoegen)

    Korting op 420shop
    Hallo Medehasjmakerinnetjes,

    Ik ga waarschijnlijk deze week hasj maken met afval van een aantal planten.
    Ik zal hieronder eerst even mijn geplande methode bespreken:

    - Eerst zal ik koud water, knipafval uit de diepvries en veel ijs samen een half uurtje mengen met een mixer.
    - Dit zal ik zeven door een grove zeef om het blad eruit te krijgen.
    - Het water zal ik daarna door een koffiefilter (of andere zeef) laten gaan om de thc op te vangen.

    Goed idee?

    Een ideetje van mij was wel nog:

    Wij hebben een redelijk sterke vriezer, van iets in de -30.
    Nu heb ik op school geleerd dat als je zout toevoegt aan water het koudere temperaturen kan bereiken(vloeibaar)
    Als ik eerst een hoop zout gemengd met water bevries, en daarna toevoeg aan stap 1, zal dat zout dan later ook door de koffiefilter gaan? aangezien het is opgelost in het water?

    Maar de question de jambon is dus eigenlijk, zal de hierboven beschreven methode werken?
    Last edited by ceBep; 16 October 2011, 20:21.

    #2
    Re: Ik ga water/ijshash maken, (water onder 0*C toevoegen)

    is zat info over te vinden op internet

    Comment


      #3
      Re: Ik ga water/ijshash maken, (water onder 0*C toevoegen)

      Ik was het misschien vergeten erbij te zetten, maar ik heb hier al superveel over gelezen en ook veel filmpjes over gekeken.
      Het was alleen de bedoeling om een laatste bevestiging te krijgen vooraf, en misschien nog eventueel wat tips.
      Aangezien het al een keer geflopt is.
      Nou, wat is je bijdrage?
      Last edited by ceBep; 16 October 2011, 16:26. Reden: quote verwijderd, onnodig bij reactie op bovenstaand bericht

      Comment


        #4
        Re: Ik ga water/ijshash maken, (water onder 0*C toevoegen)

        Dit zal ik zeven door een grove zeef om het blad eruit te krijgen.
        - Het water zal ik daarna door een koffiefilter (of andere zeef) laten gaan om de thc op te vangen.
        Als je dit eerste met een grove zeef doet, zal er nog erg veel plantmateriaal in de koffiefilter bij de hash achterblijven en zal het een erg groene ijshach worden. Beter doe je dit met een zeef van 180 tot 220 Micrometer.

        Comment


          #5
          Re: Ik ga water/ijshash maken, (water onder 0*C toevoegen)

          Deze zeef is als het goed is 80mesh, ofwel 177micron.
          De andere zeven die ik heb zijn 40(400), 200(74) en 300(c. 50).

          Comment


            #6
            Re: Ik ga water/ijshash maken, (water onder 0*C toevoegen)

            gebruik dryice... THC uit een koffiefilter schrapen is vrij moeilijk...

            Comment


              #7
              Re: Ik ga water/ijshash maken, (water onder 0*C toevoegen)

              Dat moet dan wel lukken. Ik ben benieuwd naar het resultaat.Mesh_Micron_Chart.pdf

              Comment


                #8
                Re: Ik ga water/ijshash maken, (water onder 0*C toevoegen)

                kijk misschien eens naar mijn try paar dagen geleden, gescheurde koffiefilters en dingen...
                als je die vervangt door iets professioneler materiaal luktet wel en let op! meeste keukenmixers zijn ong 500 watt
                en brande dus na ong 10minute onafgebroken draaien door, beter 3x10 minuten mixen voor je moeder de vrouw boos maakt met het verklooien van dr mixer

                Comment


                  #9
                  Re: Ik ga water/ijshash maken, (water onder 0*C toevoegen)

                  Ik wilde eigenlijk een bubblator kopen maar had daar gewoon het geld niet voor,
                  had deze zeven nog liggen dus wilde het daar eens mee proberen.
                  Dryice gaat denk ik niet lukken, ik heb geen iceolator zakken.
                  En ik verkloot liever de mixer dan de brandblusser Xd
                  Maar ik zal er rustig mee doen

                  Comment


                    #10
                    Re: Ik ga water/ijshash maken, (water onder 0*C toevoegen)

                    je voelt het ook wanneer hij warm wordt even laten afkoelen

                    Comment


                      #11
                      Re: Ik ga water/ijshash maken, (water onder 0*C toevoegen)

                      Ok, stap 1 is er. We hebben een litertje of 9 (ongeveer) hasjwater.
                      Nu vraag ik me alleen af, of ik dat door een 50mc zeef moet laten gaan, of de 50mc zeef op de bodem van de emmer zetten en wachten tot de kristallen neerdalen?

                      Comment


                        #12

                        Comment

                        Bezig...
                        X