Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Knipafval vers ingevroren... en nu??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Knipafval vers ingevroren... en nu??

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen,

    Zoals de titel al aangeeft heb ik mijn knipafval/bladafval vers ingevroren. Mijn intenties zijn om dit te gebruiken voor het maken van hasj (ben namelijk sinds kort in bezit van zeef en pers). Ik heb het afval ingevroren op basis van een draadje dat ik wellicht op een ander forum of dergelijke gelezen heb, maar kom er nu achter dat ik waarschijnlijk iets niet goed gelezen heb of erover heen heb gelezen. Het spul hoort namelijk droog te zijn en dat is het momenteel dus niet.

    Wat ik gedaan heb: ik heb zojuist een deel van het ingevroren spul uit de vriezer gehaald, laten ontdooien en vervolgens fijn geknipt. Nu ligt het te drogen op een vel A4-papier.

    Mijn vraag aan jullie: gaat dit nog goed komen?? Ik bedoel als ik het ongeveer een maandje laat liggen en het in de tussentijd regelmatig omschep (zodat alles goed droogt en ter voorkoming van schimmel). Het is namelijk zo dat ik ergens heb gelezen dat je vers ingevroren afval goed kunt gebruiken voor het maken van Ice-O-Lator, maar niet voor het maken van een normaal stukje hasj (omdat het afval namelijk kapotgevroren zou zijn).

    Klopt bovenstaand (betreft het kapot vriezen en daardoor onbruikbaar worden van vers ingevroren knipafval) of is dit een spookverhaal??

    Gr. NFW

    PS. even voor de volledigheid: het knipafval ligt max. 2 weken in de vriezer.
    Last edited by NFW; 26 October 2011, 15:36.

    #2
    Re: Knipafval vers ingevroren... en nu??

    Ontdooien en drogen gaat zeker, vers blad droog zeven gaat maar zeer moeizaam vandaar dat men dit eerst droogt. ice-o-lator hash kan wel van vers blad gemaakt worden.
    Last edited by monty; 26 October 2011, 17:13.

    Comment


      #3
      Re: Knipafval vers ingevroren... en nu??

      Ik droog het eerst en vries het dan in. Dan bevroren met ijsblokjes en water (TEMPERATUUR LAGER DAN 4 GRADEN) in de Bubbleator voor 8 minuten, daarna door de Ice-o-Lator filters.

      Dit goed uitknijpen en met keukenpapier zo droog mogelijk maken. Daarna door de keukenzeef en 2 dagen drogen, je hebt dan lekkere ongeperste Ice Hash. Zodra het droog is zou je het ook kunnen persen tot een blokje.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Knipafval vers ingevroren... en nu??

          Je droge blad dan weer eerst invriezen voor je het zeeft. best zeef je ook bij koude temperaturen. Bladafval ontdooit heel rap. Daar de lage temp breken de harsbollen veel beter van de trichomen stammetjes los.

          De rest klopt wat je schrijft. eerst de hele batsch een keer kort en voorzichtig zeven, heb gezeefde bewaar je voor een tweede zeefgang. Do polm van de eerste zeefgang is je beste polm met de minste verontreinigingen, deze pers je appart. Dan zeef je de hele zaak nog eens nu langer en je kan harder schudden (10 - 15 minuten ) Deze polm zal veel meer plantresten bevatten een een schonere minder kwalitatieve hash.

          succes ben benieuwd naar je eindresultaat.

          Comment


            #6
            Re: Knipafval vers ingevroren... en nu??

            Na een weekje is je bladafval echt wel droog. Gewoon elke dag ff hutselen.

            Comment

            Bezig...
            X