Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ice-o-lator . wie kan me helpen !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: ice-o-lator . wie kan me helpen !

    Paar seconden in de magnetron om het te kunnen kneden.
    De enzymen in je handen maken dat het zwart wordt.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #17
      Re: ice-o-lator . wie kan me helpen !

      ja ik heb gehoord dat de kwaliteit van je ice o lator afhangt van de manier waarop je droogt.
      als ik er balletjes van aak , moeten die groot zijn of klein ? en op wat moet ik ze leggen bakpapier kan dat ?
      ik hoor ook wel eens dat mensen het nadat het uit de zeef komt, ze het gelijk in de vriezer doen ?????????

      bedankt mensen

      Comment


        #18
        Re: ice-o-lator . wie kan me helpen !

        :d:d:d:d:d

        Comment


          #19
          Re: ice-o-lator . wie kan me helpen !

          Oorspronkelijk geplaatst door lange23 View Post
          3 zeef zakken , 23 , 180 ,230 als goed is
          Idd. de 220 en 180 zeeft eigenlijk enkel je bladmateriaal eruit. Alle harsbolletjes gaan hier doorheen maar ook nog kleine plantresten en stof en andere verontreinigingen.

          In jouw geval blijft dat dus allemaal achter in je 23 mu zeef en is die hele batch niet echt zuiver. Als je het eerst door een 120, 90 en 70 mu zeef laat gaan dan blijft er op het 120 zeef een matige kwaliteit achter, groene hash. Op de 90 en 70 blijft dan een veel zuivere hasch achter die wel bubbeld. Op je 38 zeef blijven dan de kleinste achter ook dit is doorgaans nog heel mooi van kwaliteit.

          Gebruik scherp kapotgeslagen ijs. De hars moet er mechanisch vanaf gehaald worden, dat gaat beter met ruw ijs dan met ronde blokjes.

          Gebruik vers ingevroren materiaal. Dit breekt minder snel in kleine stukjes die je hash verontreinigen.

          Roer met een lepel en niet meteen een mixer. Hoe minder plantmateriaal er kapot gaat hoe schoner je hach word. Eerste keer roer je maar paar minuten. Je kan het zaakje later nogmaals langer roeren en of mixen.

          Zorg dat je water koud blijft tussen de 4 en 0 graden. Gebruik niet te veel water. Het ijs moet het werk doen.

          Gebruik geen druk als je de hashpap uit je zeef schept. Je wil dat alle harsbollen intact drogen anders komen de etherische olien al vrij en deze vermengen zich dan met het nog aanwezige water. Dit water droogt dan namelijk niet meer op en het zaakje gaat schimmelen.

          Je kan bakpapier gebruiken om de pap in een dunne blop op te leggen. Men gebruikt ook wel karton maar er zouden dan stoffen uit de karton in je hashpapje kunnen trekken en er blijven ongetwijfeld vezeltjes achter.

          Ik leg een stuk strak geweven zijde op een paar vellen keukenpapier en drapeer daar mijn hashpapje op. Vouw het dubbel en druk heel zachtjes erop zodat het meeste vocht uit het papje door de zijden doek door het keukenpapier word geabsorbeerd. Dan leg ik het stukje op bakpapier en laat het in zijn geheel rustig drogen. Ik buig het stukje als het iets droger is als een schips zodat de onderzijde ook aan de lucht komt en het stukje dus enkel op twee kantjes je ondergrond raakt, als je begrijpt wat ik bedoel, hahaha.

          Laat het rustig drogen voor een dag of twee a drie en laat het dan een paar weken curen in een afgesloten potje.

          Happy bubbles
          Last edited by FlintStoned; 26 October 2012, 14:18.

          Comment


            #20
            Re: ice-o-lator . wie kan me helpen !

            hee flintstoned bedankt voor je reactie, !

            ik heb 3 zeven . 230 , 70 en 38 . .
            in die van 230 komt het afval ( de rotzooi dus ) en die van 70 en 38 de hasj, maar als ik het water erin laat lopen moet ik ook heel hard schudden om het eruit te laten lopen , zouden de zeven ook verstopt kunnen zitten denk je .?
            wat ik zit te denkne dat het zo groen word enzo door me zeven dat die niet meer goed zijn .!

            Comment


              #21
              Re: ice-o-lator . wie kan me helpen !

              ff flesje alchol bij de drogist halen en goed spoelen , die alchol is om schoon te maken dus flikker de residu daarna weg

              Ajo
              Ventje
              Living in Second live for real

              Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

              Comment


                #22
                Re: ice-o-lator . wie kan me helpen !

                Oorspronkelijk geplaatst door lange23 View Post
                hee flintstoned bedankt voor je reactie, !

                ik heb 3 zeven . 230 , 70 en 38 . .
                in die van 230 komt het afval ( de rotzooi dus ) en die van 70 en 38 de hasj, maar als ik het water erin laat lopen moet ik ook heel hard schudden om het eruit te laten lopen , zouden de zeven ook verstopt kunnen zitten denk je .?
                wat ik zit te denkne dat het zo groen word enzo door me zeven dat die niet meer goed zijn .!
                De zeven kun je idd met alcohol schoonmaken. Het groene komt echter van de kleine stukjes plant en de kapotte plantcellen. Alle, in water oplosbare stoffen, uit die kapotte plantcellen gaat dan je water in en maakt dit groen.
                De kleine planstukjes die door je zeef gaan zorgen ervoor dat de hash niet meer bubbelt. De olie die vrijkomt uit de niet kapotte harsbollen word dan meteen geabsorbeerd door deze plantdelen. Daarom plakt deze, niet zo schone, hash dan ook niet als je het met de hand probeert te persen.

                Werk je met vers ingevroren bladmateriaal dan breken er veel minder stukjes van je plantmateriaal en blijven de plantcellen nagenoeg geheel intact, mits je met de hand roert!
                Werk je met gedroogd bad afval zal er dus veel meer rommel door je zeven komen en zal dat geen mooie MeltDownHash worden.

                Verder komen alle harsbollen na je werkzak van 230 in de 70 terecht. Alles op dat zeef is dus tussen de 229 mu en 70 mu. Daar zit dus nog heel wat rommel tussen en je scheid de verschillende soorten trichomen niet. Er zijn namelijk 3 soorten hars afscheidende trichomen. Dikke op een lange steel, minder grote op een steeltje van maar 1 of een paar cellen en hele kleintjes die pal op je blad zitten zonder steel.

                Als je je water na die 230 nog door een 180 zou kunnen schudden dan gaan daar nog steeds alle harsbollen doorheen maar vang je dus wel nog een boel plantmateriaal eruit die door de 230 ging. Alles wat op dit zeef achter blijft is dus verontreiniging. Zou je het dan door een 120 zeef kieperen dan blijven daar enkel de allergrootste trichomen op achter, alles kleiner gaat erdoor. Dan door de 90. Dit is dan al heel mooie zuivere hash mits je met vers materiaal werkt en handmatig roert! je snapt dat wat er na de 90 op je 70 overblijft dan wel minder is maar veel beter gezeefd en schoner dan wat er na een 230 op de 70 achterblijft. Een goede investering zou dus een 90, 120 en 180 zeef zijn.
                Last edited by FlintStoned; 1 November 2012, 13:40.

                Comment


                  #23
                  Re: ice-o-lator . wie kan me helpen !

                  ..........

                  Comment


                    #24
                    Re: ice-o-lator . wie kan me helpen !

                    Voor je het nog eens doet, PM me even, als je niet te ver af zit kom je mijn 5 zakken maar lenen, dan zul je het verschil gauw merken!!!
                    Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                    Comment


                      #25
                      Re: ice-o-lator . wie kan me helpen !

                      zijn er nog tips om het meet plakkerig te krijgen

                      Comment


                        #26
                        Re: ice-o-lator . wie kan me helpen !

                        P1130915.jpg

                        Het heel dun kneden en dan invriezen. Het opgesloten vocht vriest er dan uit en komt als rijp op de bovenkant. Deze kan je dan met een stukje keukenrol er zo afvegen / deppen.

                        Verder je water telkens verversen na elke stap om zo min mogelijk olie van kapotte trichoomkopjes in het water te krijgen.
                        P1130867.jpg

                        De olie en het water dat er in je trichomenpapje zit vormt een emulsie waardoor het restvocht er maar zeer moeilijk uit verdamt. Invriezen druift het water er echter wel uit.

                        Als alle vocht eruit is, kneden maar.




                        P1130903.jpg

                        Comment


                          #27
                          Re: ice-o-lator . wie kan me helpen !

                          ja weetje wat K*t is , de ice o lator is gezeefd als poeder, en het blijft ook zo . en als ik een brokje heb blijft ie ook hard

                          Comment


                            #28
                            Re: ice-o-lator . wie kan me helpen !

                            http://www.fullmeltbubble.com/forum/...ead.php?t=1539
                            Last edited by FlintStoned; 12 February 2013, 21:01.

                            Comment


                              #29
                              Re: ice-o-lator . wie kan me helpen !

                              toevallig niemand zo een machientje staan !!

                              groetjes
                              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                              Comment


                                #30
                                Re: ice-o-lator . wie kan me helpen !

                                flinstoned wat voor blad gebruik je , en is dat droog of bevroren?

                                Comment

                                Bezig...
                                X