Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zo maakt Cookaap zijn homemade hasj!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Zo maakt Cookaap zijn homemade hasj!!

    Bedankt dames en heren!

    ganjalf, goede tip, erg logisch eigenlijk.
    Ik heb nog een zakje dus ik ga dat zeker proberen!

    Ik heb nu gedroogde wiet gebruikt maar natte is eigenlijk beter.
    Droge wiet geeft namelijk meer kleine bladgroen stukjes in je wiet zodat de hasj iets minder zuiver is.

    Comment


      #17
      Re: Zo maakt Cookaap zijn homemade hasj!!

      Mooi cookaapje maar morgen ochtend ga ik toch weer eens met de iceolator bag aan de slag het gaat hier dan een 3 garden zijn buiten

      Enjoy
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

      Comment


        #18
        Re: Zo maakt Cookaap zijn homemade hasj!!

        Heb deze methode geprobeerd maar in plaats van mixer te gebruiken met roerstaaf
        ( zoals Ganjalf_The_Green hierboven aanraadt) De geur die na een dag op de verwarming van deze brij kwam was niet te harden.
        Echt een penetrante gistings/rottings geurt. Deed me aan gistend bier denken. mijn bordje is nu opgedroogd maar de geur komt zelfs niet dichtbij hash.
        Net voor alles opgedroogd was vormde de hash van die lange snot-achtige slierten.
        Iemand al hetzelfde gehad? Ben zeer schichtig met dit zelf maar te proeven....geen Sinterklaas cadeau dus
        1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

        Comment


          #19
          Re: Zo maakt Cookaap zijn homemade hasj!!

          Dat klinkt inderdaad alsof er iets behoorlijk fout gegaan is.
          Ik doe het op die manier met ice o lator zakken en dat werkt erg goed.
          Staan ook op youtube meerdere filmpjes van als je een voorbeeldje wilt zien.

          aggressief mengen: http://www.youtube.com/watch?v=RCS-0sUetSA
          roerstaaf mengen : http://www.youtube.com/watch?v=1wQzr0sstMA (moet je wel voor inloggen om leeftijd te bevestigen)

          Vorige keer heb ik zon wasmachine gebruikt en kreeg vrij licht maar de 2e draai ook erg donker spul wat zwaar is op de keel.
          Ik head het met gedroogd afval gedaan maar doe nu alleen nog met nat afval en zonder wasmachine
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

          Comment


            #20
            Re: Zo maakt Cookaap zijn homemade hasj!!

            Ik moet zeggen, het geurtje is niet geweldig, dat van de hasj af komt.
            Wat koranus beschrijft herken ik alleen niet.

            De hasjoplossing (je brei) moet wel in de koelkast worden bezonken, anders komt er idd een heel ranzige geur vanaf, als je dat nog langer laat staan dan komt er zelfs een vel op.
            In de koelkast laten bezinken dus!

            Comment


              #21
              Re: Zo maakt Cookaap zijn homemade hasj!!

              Grtz ,

              De reden waarom de geur , smaak niet is wat ze zou moeten zijn is eigenlijk heel simpel.
              Er zit gewoon nog een hele hoop chlorofiel en kapotgeslagen bladafval in dat water wat je op
              de eigenlijke kristallen ziet liggen ( groene laag ) en dat is wat geur en smaak verneukt.
              De kristallen zijn het zwaarst dus die bezinken het snelst en dan begint het lichtere bladafval
              heel traag een groen laagje te vormen bovenop de kristallen en dan heb je nog het groen/bruine
              water die het kapotgeslagen en in het water opgeloste chlorofiel bevat ( bittere smaak )
              De oplossing is nochthans vrij eenvoudig ...
              Na het zeven , laat je de hele hap ff 'n tijdje bezinken tot alle kristallen op de bodem liggen en dan
              haal je het vuile water weg en doe er vers water bij en ga je roeren totdat het water weer groen bruin
              ziet en weer ff laten bezinken .Wederom het water weghalen en bijvullen tot je op de duur nog enkel
              helder water in je maatbeker ziet .
              Op die manier heb je enkel de kristallen en niks dan de kristallen .... de echte smaak en geur niet
              gecontamineerd door bladafval en chlorofiel .


              Grtz Popz

              Comment


                #22
                Re: Zo maakt Cookaap zijn homemade hasj!!

                Tnx poppa! Dit ga ik morgen toepassen.

                Erg logisch ook. Dat zal de hasj ook wat lichter van kleur maken denk ik.

                Comment


                  #23
                  Re: Zo maakt Cookaap zijn homemade hasj!!

                  Grtz ,

                  Wanneer je dan echt 'n detailneuker wil zijn zou je zelfs nog beter gedistileerd water kunnen gebruiken,
                  dan blijft er na het uitdampen achteraf zelfs geen kalkresidu of wat er dan allemaal in leidingwater zit achter
                  in jouw 100% pure hashj...
                  Het is maar hoeveel werk je er wil insteken zie je ...

                  groene groeten , Popz

                  Comment


                    #24
                    Re: Zo maakt Cookaap zijn homemade hasj!!

                    Tnx voor de tip, dat ga ik van het weekend niet doen maar ik houd het in mn achterhoofd

                    Comment


                      #25
                      Re: Zo maakt Cookaap zijn homemade hasj!!

                      Ik dacht al dat het zoiets was. Bedankt voor jullie antwoorden Ik heb gisteren 1 schaaltje uitgekrapt en geperst maar da is echt een foef-geur zenne. In de vuilbak e mee.
                      Op de andere staat nog groen water/snot en die ga ik is wassen zoals hierboven beschreven en zien of ik di enog zuiver kan krijgen.
                      Merci voor de goede tips
                      1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

                      Comment

                      Bezig...
                      X