Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste poging Gumby Hash maken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste poging Gumby Hash maken.

    Oorspronkelijk geplaatst door luhoe View Post
    Had nog wat niet al te beste toppen van afgelopen jaar, bij elkaar een gram of 13 a 14.

    [ATTACH=CONFIG]272302[/ATTACH]

    Ik zag na een kwartier al een laagje blondkleurig bezinksel onderin. Ik laat het een dag staan; ben benieuwd
    Het water is wat minder troebel, meeste witbruine is naar de bodem gezakt. Wat er drijft is vooral groen plantmateriaal. Kan ik nu gewoon met een juslepel water en rommel afscheppen tot ik het poeder in een klein laagje water over hou en daar het restwater uit laten verdampen?
    Autoflowers 2016

    Comment


      #17
      Re: Eerste poging Gumby Hash maken.

      IMG_1063.jpgIk gebruik een peer, maar overhevelen of met spuit gaat ook.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mby-Hash-maken

      Comment


        #18
        Re: Eerste poging Gumby Hash maken.

        [ATTACH=CONFIG]272450[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]272451[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]272448[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]272449[/ATTACH]

        :-d
        Last edited by luhoe; 30 July 2015, 23:53.
        Autoflowers 2016

        Comment


          #19
          Re: Eerste poging Gumby Hash maken.

          Smakelijk
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mby-Hash-maken

          Comment


            #20
            Re: Eerste poging Gumby Hash maken.

            Goeie poep luhoe

            10% van het gewicht aan toppen die je hebt gebruikt.

            EDIT: ik wil graag verslag doen van mijn poging, maar foto's uploaden werkt hier even niet. Komt er nog aan dus!
            Last edited by PPMbuzi; 1 August 2015, 13:22.
            Balkon-kweek 2015

            Comment


              #21
              Re: Eerste poging Gumby Hash maken.

              Ondertussen ook een poging gedaan met de methode uit dit topic en 6 gram droog knipafval van Whitewidow-AF, plus 11 gram half droog knipafval en kleine topjes van een andere WW-AF.

              Ik heb gemerkt dat de trichomen vrij snel zakken, dus ik heb na 3 kwartier het water eruit gezogen en in een tweede bezinkbak gedaan. De tweede bezinkbak heb ik bijgevuld met het water-hars mengsel van een tweede ronde mixen met hetzelfde knipafval. Dit heb ik zo'n twaalf uur laten bezinken en het water eruit gezogen.

              Het gezeefde afval was nog niet helemaal gescheiden van de trichomes. Op de volgende foto zie je de hars nog zitten.

              20150730_GUMBY afval.jpg

              Drogen/verdampen20150801_Gumby prut.jpg

              Wat is een betere manier om het water en hars te scheiden? Ik zag al ergens dat er een stukje plasticfolie in de schaal wordt gelegd, maar zit de hars dan niet te vastgekleefd hieraan?


              Eindproduct
              Er zat een groot verschil in de kleur en substantie van de oogst na 3 kwartier en na 12 uur bezinken. Bij het lange bezinken was de kleur wat groenig en kruimeliger, na het korte bezinken was het plakkerig en geelbruin.
              Het is net een gram geworden

              20150801_1gr GUMBY.jpg

              Heb er twee speldenkoppen van gerookt, het smaakte goed en qua high had ik er liever niet meer van gerookt.
              Last edited by PPMbuzi; 4 August 2015, 12:12.
              Balkon-kweek 2015

              Comment


                #22
                Re: Eerste poging Gumby Hash maken.

                Ziet er mooi uit.

                Drogen/verdampen gebeurd bij mij aan een temp van ong. 25 graden. Indien het bezinksel moeilijk los laat benevel ik het met wat water.

                En met plasticfolie is het nog moeilijker te verwijderen.

                Zelfde resultaat, kort bezinken lichte kleur, lang bezinken donkere kleur.


                Laat het je smaken.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mby-Hash-maken

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste poging Gumby Hash maken.

                  Jouw gezeefde water is een stuk geliger van kleur dan dat ik hier voor elkaar kreeg (groener, maar wel doorzichtig). Daarnaast is jouw eindproduct van kort bezinken een stuk lichter van kleur. Dat van mij een stuk bruiner, terwijl ik het korter heb laten bezinken.

                  Misschien heb ik te hard gemixt en heb ik de bladeren flink beschadigd, want ik heb een keukenmachine met deeghaken gebruikt die alleen standje turbo, extra turbo en opstijgen had. Maar het organisch stof bezinkt relatief laat, dus deze reden zou wel vreemd zijn. OF het licht aan de foto/monitor dat de kleur anders lijkt, maar het is een groot verschil. OF ...???

                  Volgend jaar speciaal wat planten guerrilla zetten om hier verder mee te experimenteren, nogmaals een leuke methode!
                  Balkon-kweek 2015

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste poging Gumby Hash maken.

                    De grootte van je zeef is ook van belang.
                    Experimenteren blijft de boodschap.
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mby-Hash-maken

                    Comment

                    Bezig...
                    X