Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelfgemaakte Hasj Shaker, die perfect werkt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Zelfgemaakte Hasj Shaker, die perfect werkt.

    Hmm


    Leerrijk stukje text makker.
    Merci ver dit!!!

    Voor een juiste werkings basis leerstof van het begin van alles.





    Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

    Comment


      #32
      Re: Zelfgemaakte Hasj Shaker, die perfect werkt.

      Vierkante meter 120 mu mesh 6 dollar.

      http://nl.aliexpress.com/item/120-me...026364254.html
      Baas in eigen brein.

      Comment


        #33
        Re: Zelfgemaakte Hasj Shaker, die perfect werkt.

        Met die 120 zou je, droog, prima mee moeten kunnen zeven.

        Comment


          #34
          Re: Zelfgemaakte Hasj Shaker, die perfect werkt.

          Ik heb me net van die bubble bags gekocht bij onze Chinese vrienden. Binnen paar weken zal ik ze wel hebben
          Zal dan een verslagje posten.
          Heb naar die doek staan kijken. Iemand die al gekocht?

          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            #35
            Re: Zelfgemaakte Hasj Shaker, die perfect werkt.

            Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
            Ik heb me net van die bubble bags gekocht bij onze Chinese vrienden. Binnen paar weken zal ik ze wel hebben
            Zal dan een verslagje posten.
            Heb naar die doek staan kijken. Iemand die al gekocht?

            Ik heb het al gezien in meerdere doeken ineen maar ken er zelf niks over, is wel intressant om daar iets meer over te kunnen te weten komen.
            Laat je gaan zou ik zeggen, let wel op met spullen uit china (is meestal wel is brol) geef ietsje meer uit en heb iets goed aliexpress hebk sterk men twijfels dat het deugt.

            http://www.amsterdamseedcenter.com/en/bubble-bag-kits

            Maar wel fijn om te weten dat je er toch ook wel intresse in toont, super!
            Dan zet ik men stoeltje zo bij neer, show it men hahahaaaaa.
            Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

            Comment


              #36
              Re: Zelfgemaakte Hasj Shaker, die perfect werkt.

              Ik heb het al gezien in meerdere doeken ineen maar ken er zelf niks over, is wel interessant om daar iets meer over te kunnen te weten komen.
              In feite staat dat in mijn post onder nat zeven. Maar kan het nog wel eens kort weergeven.

              De mooiste icehash verkrijg je als je met vers ingevroren plantmateriaal gaat werken. Gedroogd bladafval verbrokkeld in te kleine stukjes die mee door het zeef gaan waardoor ice van gedroogd blad vaak veel "groener" is.

              Koel al het water wat je gaat gebruiken tot 0 graden en zorg dat je ruim voldoende koud water en ijs klaar hebt staan. Hoe kouder je werkt hoe beter de trichomen lossen van het blad en hoe minder "wild" je hoeft te roeren om de hars gelost te krijgen wat tot gevolg heeft dat er dan maar weinig bladmateriaal kapot gaat in kleine stukjes. Ice lukt daarom het beste als je dat in de winter doet bij vriesweer. Dan warmt namelijk je water niet op.

              Vaak zie je op youtupe filmpjes dan men mixers e.d. gebruikt om te roeren. Doe dit NIET. Zoon mixer roert veel te hard en zal heel veel plantmateriaal kapot maken wat dus weer een groene hash geeft. Bedenk dat ook alle stoffen uit de kapotte cellen in de hash terecht komen zoals chlorofyl e.d. als je te ruw gaat roeren. Verder vinden je zeefzakken zoon mixer niet zo leuk.

              P1110670.jpgJe gaat dus heel rustig roeren met een pollepel of spatel. Gebruik scherp gebroken ijs en geen ronde ijsblokjes. De hars moet gelost worden van het blad door de mechanische werking (wrijving) van het ijs, niet door wild te gaan roeren! Scherp gebroken stukjes ijs werkt gewoon veel beter. Blijf gedurende het proces ook telkens ijs toevoegen.

              Werk schoon. Zorg dat de emmers die je gaat gebruiken goed schoongemaakt zijn en zorg voor een stofvrije omgeving.

              De bubble zakken zijn er in diverse zeefmaten, namelijk: 220, 180,160,140,120,90,70,35,en 25 mu. Al naar gelang de strain en of het binnen of buitenwiet is kies je de zakken. Een pure indica binnen kan trichomen hebben die zo groot zijn dat ze zelfs niet door een 140 mu zeef gaan maar dat is eerder de uitzondering dan de regel> Buitenwiettrichomen zijn over het algemeen een stuk kleiner. Als je de eerste keer zeeft gebruik je dus het beste alle zakken. (simpele kits bestaan maar uit 3 zakken, dan is de keuze snel gemaakt, uitgebreidere kits bestaan uit 7 of 8 zakken)


              Je start met de kleinste zeefmaat zak in een emmer te doen. Ik zelf gebruik als kleinste maat de 38 mu zak. In die zak stop je de volgende zak, de 70 mu, daar weer in de 90, enzovoort de laatste zak is dus de 220 mu zak.

              P1110228.jpgP1110696.jpgVoeg ijswater, is en het vers ingevroren bladafval toe. Roer rustig maar gestaagd voor een 10 minuten. Vervolgens halen we de 220 zak eruit en knijpen deze uit zodat het meeste water eruit is. In de zak blijft het overgrote deel van het grotere plant materiaal achter Alle trichomen maar ook nog een hele boel klein bladmateriaal gaat door de zeef heen. De 220 zak zet je even in een andere emmer en bewaar je voor een tweede keer roeren. De eerste keer roeren roer je zo voorzichtig mogelijk en maar kort, je wil in de eerste beurt enkel het beste er vanaf roeren en zo weinig mogelijk plantmateriaal stuk maken. Als je te wild roert dan zal het water gaan schuimen en groen worden door alels wat uit de kapot gemaakte plantcellen komt. Als je rustig roerd blijft het water bruin van de trichomen en schuimt het niet.
              P1110229.jpgP1110885.jpg

              Vervolgens haal je de 180 zak eruit, ook hier zullen alle trichomen doorheen gegaan zijn en op het zeef blijft kleiner plantmateriaal achter, dat kan je weg gooien. In de 160 zak vind je dan ook nog geen trichomen maar nog kleine verontreinigingen, haartjes e.d. Ook dit kieper je weg. (de 180 zak zou je ook kunnen overslaan maar zelf werk ik graag met meerder zakken waar alle trichomen doorgaan zodat ik meermaals plantmateriaal eruit kan zeven. Tot dusver gingen dus alle trichomen door de zeven en hebben we enkel plantmateriaal gescheiden van de trichomen.

              P1110889.jpgNu haal je de 140 zak eruit. Hier blijven bij een binnen wiet van een indica soms wel al de dikste trichomen in achter. Doorgaans gaan echter ook hier nog alle trichomen doorheen. Blijven er trichomen in het zeef dan schep je deze met een lepel van het zeef en legt het papje op een stuk bakpapier of op een stuk schone heel fijn geweven zijde doek. Is het enkel nog plantmateriaal dan kieper je ook dit weg. Nu wordt het spannend.

              P1110873.jpgP1110233.jpgWe halen de 120 zak eruit en hier vind je het gros van de trichomenbollen die van lang steel trichomen afkwamen. Schep het trichoompapje eraf en leg dit weer op het bakpapier. De zak kun je binnenste buiten draaien om de laatste restjes uit te spoelen in de emmer waar dus nog de 90 en kleinere zakken inzitten. Met een plantenspuit met ijswater kun je gemakkelijk de trichomen naar het midden van de zeefzak spuiten.

              P1110230.jpgP1110904.jpgP1110256.jpgNu komt het neusje van de zalm de 90 en 70 zak Hierin vind je de schoonste en het meeste. Hier zitten voornamelijk de trichomen met een korte steel. de hele kleine steelloze trichomen gaan ook door een 70 zak. Kits met de 70 als kleinste zak missen deze dus.

              In de 38 en 25 mu zakken vind je deze hele kleintjes en kapot gebroken stukjes en vaak ook een boel trichoomsteeltjes. Daarnaast ook een boel fijnstof dus deze hash is weer een stukje minder schoon maar wel heel potent. De steelloze trichoos zijn doorgaans erg potent en vaak eerder amber dan de rest namelijk.

              Dit hele proces kun je nu nog eens herhalen en wat langer roeren.

              P1110234.jpgP1110246.jpgP1110330.JPGLaat de papjes drogen voor 1 dag en zeef het door een keukenzeef. Zo verbrokkeld het papje in kleine stukjes die beter drogen. Eest moet alle water eruit vooral je kunt gaan kneden. Deze hasch is zo zuiver dat dit handkneetbaar is, verwarmen hoeft niet. Als je te vroeg kneed sluit je water in in de hash en dit gaat dan voor schimmel zorgen. Dus eerst paar dagen goed laten drogen, dan pas kneden. Door het kneden gaan er harsbollen kapot en oxideert een deel van de olie. De hash gaat van blond naar zwart naarmate je langer kneed, dit komt dus door oxidatie en een deel door het zweet van je vingers. En goede Nepal rubhash is door een monnik een week gekneed. Het is zeer therapeutisch dat kneden en maakt de huid van je handen zo zacht als een babykontje, ghihi.

              P1110901.jpgP1110342.jpgP1110755.jpgP1110857.JPGP1110274.JPGP1110303.jpgP1110555.jpg
              Attached Files
              Last edited by FlintStoned; 22 September 2015, 10:26.

              Comment


                #37
                Re: Zelfgemaakte Hasj Shaker, die perfect werkt.

                Hoi Master Flint!


                Super Info Men Daar moet ik maar is enkele keertje men tijd in steken, om mijn geheugen wat vindings rijker te maken

                Ik heb hier weer iets gevonden, het lijkt wel op een K.K.K Hoedje 125 Microns

                En heb een hoeveelheid in de vriezer gestoken vanacht, dus aan de slag maaaaaaar

                DSC08820.jpg
                Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

                Comment


                  #38
                  Re: Zelfgemaakte Hasj Shaker, die perfect werkt.

                  Dat zijn idd spuitverfzeven, die werken redelijk goed. Veel plezier vanavond.

                  Comment


                    #39
                    Re: Zelfgemaakte Hasj Shaker, die perfect werkt.

                    Klein stukje van de kers op de taart al kan het niet laten.
                    DSC08822.jpgDSC08840.jpgDSC08853.jpgDSC08843.jpgDSC08845.jpgDSC08873.jpgDSC08870.jpgDSC08864.jpgDSC08879.jpgDSC08877.jpg
                    Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

                    Comment


                      #40
                      Re: Zelfgemaakte Hasj Shaker, die perfect werkt.

                      Ghehehehe geniaal. Ik zelf zou het niet zo fijn malen dan keb je een schonere hash. Bij droog zeven vermaal ik niks ik pluk enkel de budjes wat uit elkaar met de hand. Ik wil zo weinig mogelijk klein plantmateriaal door het zeef om echte melt down bubble hash te verkrijgen.

                      Comment


                        #41
                        Re: Zelfgemaakte Hasj Shaker, die perfect werkt.

                        DSC08888.jpgDSC08890.jpgDSC08893.jpgDSC08894.jpgDSC08895.jpgDSC08900.jpgDSC08904.jpg
                        Voila
                        Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

                        Comment


                          #42
                          Re: Zelfgemaakte Hasj Shaker, die perfect werkt.

                          Dat ziet er heel aardig uit. De kleinste trichoompjes, die steelloze worden snel statisch elektrisch geladen die plakken tegen de wand van de emmer. Hoe kleiner hoe statischer ze zijn dus zo kun je ook nog een schifting maken.

                          Comment


                            #43
                            Re: Zelfgemaakte Hasj Shaker, die perfect werkt.

                            DSC08922.jpgDSC08924.jpgDSC08932.jpg
                            Dit is dan met het 125 Microns KKK Hoed Zeven

                            Rest van dit prosses volgt nog wel.
                            Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

                            Comment


                              #44
                              Re: Zelfgemaakte Hasj Shaker, die perfect werkt.

                              Benieuwd wat er uit die eierdoppen komt ghihihihi.

                              Comment


                                #45
                                Re: Zelfgemaakte Hasj Shaker, die perfect werkt.

                                Gaat lekker VN .

                                Blijven kneden die hasjies, zal je een steeds betere zoete smaak aan overhouden en zo wordt ie lekker vet.


                                Good luck en geniet!

                                Hippie .
                                The seeds of today are the flowers of tomorrow

                                Comment

                                Bezig...
                                X