Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fotoverslag hasj maken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Fotoverslag hasj maken.

    Oorspronkelijk geplaatst door kanonierke View Post
    Hash maken van ongeveer 50 gram Blackjack knipafval.
    Het knipafval heeft drie dagen in de diepvries gezeten.
    Het gaas is type 49T
    Intresante topic !!!!!
    maar toch een vraagje
    je zegt dat je eerst u knipafval met hoogwaardig thc gehalte in je diepvries steekt en daarna voor hem te zeven moet je hem laten ontdooien en volledig laten drogen ? of hoe zit dat dan ?

    grtzz newgrower

    Comment


      #47
      Re: Fotoverslag hasj maken.

      je laat het eerst drogen en steekt het dan in de vriezer. enkel omdat de diepgevroren bladeren beter de trichomes loslaten als die bevroren zijn.

      Grtz

      Comment


        #48
        Re: Fotoverslag hasj maken.

        Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
        je laat het eerst drogen en steekt het dan in de vriezer. enkel omdat de diepgevroren bladeren beter de trichomes loslaten als die bevroren zijn.

        Grtz
        achzo, oke thx voor de info, vast het proberen waard na mijn volgende oogst

        grtzzz

        Comment


          #49
          Re: Fotoverslag hasj maken.

          Relaxed.. zeker goede methode...

          Comment


            #50
            Re: Fotoverslag hasj maken.

            Super! Prachtig uitgelegd, goede foto's.

            Respect!
            Ik ben een echte natuurmens, ook al die natuur kunstmatig.

            Comment


              #51
              Re: Fotoverslag hasj maken.

              Zeker mooi!
              Rookze!

              Comment


                #52
                Re: Fotoverslag hasj maken.

                Waar moet je nu echt op letten als je deze methode gebruikt? Ik heb het deze week voor de eerste maal geprobeerd met 50g santa maria toppen, maar het resultaat was heel bedroevend.
                Ik heb de toppen in hun geheel een uurtje ingevroren (het was niet de bedoeling de wiet volledig naar de vaantjes te doen, wou er gewoon 1g kristallen afzeven), en dan enkele minuten op de zeef gelegd (45T),
                de zeef lichtjes heen en weer geschud, en met mijn vingers op de doek getokkeld om de wiet te laten opspringen. In bevroren toestand kwam er slechts 0,1g af en in droge toestand 0,3 maar dat was onzuiver want kon niet met de hand gekneed worden..

                Nu, ik weet dat het resultaat deels ligt aan het niet vergruizen van de wiet, maar dan nog had er meer vanaf moeten komen. Zou langer invriezen verschil kunnen maken? Of moet ik veel langer zeven (kwartier ofzo)?

                Ook heb ik gemerkt dat er kristallen blijven zitten in de openingen van de zeef, maak je niet teveel verlies daardoor?

                Comment


                  #53
                  Re: fotoverslag hash maken

                  Zeef gebruiken van tussen de 80 en 150 micron maasgrootte.
                  Last edited by monty; 26 October 2011, 01:38.

                  Comment


                    #54
                    Re: fotoverslag hash maken

                    Heb je enig idee hoeveel micron een 45T zeefdoek is? Ik weet dat de T voor 'threads per inch' staat, dus per 2,54cm 45 draden, heb alleen geen idee hoe ik dit kan omrekenen.
                    De doek die ik gebruikt heb scheelt niet veel van de TS, dus moet ik toch gelijkaardige resultaten kunnen krijgen?

                    Comment


                      #55
                      Re: fotoverslag hash maken

                      Even omrekentabel gebruiken

                      Grtz
                      Attached Files
                      Last edited by monty; 13 July 2010, 09:22.

                      Comment


                        #56
                        Re: Fotoverslag hasj maken.

                        Nogmaals bedankt voor het antwoord, alleen begrijp ik er nu nog minder van
                        Volgens de tabel moet mijn zeefdoek 350 micron zijn en moet er dus een hele hoop spul door komen, teveel zelfs. Tot mijn grote ergernis heb ik vandaag een nieuwe test gedaan met 30g toppen, volledig vergruisd en 12u ingevroren, maar er kwam slechts 0.6 goudgeel poeder af dat niet eens met de hand geperst kon worden..

                        Dit kan toch niet anders dan aan de doek liggen? Als ik filmpjes van dezelfde methode bekijk halen die personen na 10-15 keer schudden een mooi blokje hasj van 50g knipafval, ik haal niet eens 1g van 30g a klasse toppen..

                        Waar haal jij je doeken monty?

                        Groeten

                        Edit: mijn doeken komen nu wel uit de UK, maar ik veronderstel dat deze niet verschillen van Amerikaanse maten?

                        Comment


                          #57
                          Re: fotoverslag hash maken

                          Je zou bij de plaatselijke drukker eens kunnen navragen voor een silkscreen voor zeefdruk. Heb zelf ook al van alles geprobeerd. Panty 15 DIN, of zeef van de wasdroger, verfzeven, kaasdoek. Wat er uiteindelijk door het zeef komt is natuurlijk afhankelijk van wat er aan trichomes nog op je buds zit. Verder verschild de trichomes grote per soort, en per plant en per kweekmethode. buitenwiet zal kleinere trichomen hebben dan binnen wiet. en sativa kleinere dan indica.

                          Je geeft aan dat er al snel plantdelen door het zeef komen. Tenzie de plantdelen nog kleiner zijn den de trichomen zouden de aanwezige trichomes door je zeef moeten gaan. jus je geringe opbrengst kan ik enkel verklaren door een gering aantal trichomen bij de aanvang.
                          Last edited by monty; 17 July 2010, 18:04.

                          Comment


                            #58
                            Re: fotoverslag hash maken

                            Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                            Je geeft aan dat er al snel plantdelen door het zeef komen

                            Nee, dat had ik verwacht nadat ik de tabel gezien had. Daar staat namelijk dat mijn doek 350 micron zou zijn, veel te groot dus. Maar het resultaat bij mij is net omgekeerd! Er komt niet genoeg door..

                            50g toppen santa maria (coffeeshop kwaliteit, volledige toppen) een uurtje invriezen zorgde voor 0,2g dat ik met de hand kon kneden.

                            30g toppen, vergruisd en de hele nacht ingevroren was slecht 0,6g moeilijk met de hand te kneden.

                            300g volledig toppen gewoon eventjes droog gezeefd was ook maar 0,5g niet met de hand te kneden..

                            Dit zijn toch lachwekkende resultaten? Zelfs met een panty zou ik meer halen..

                            Comment


                              #59
                              Re: Fotoverslag hasj maken.

                              heb jij nou uit 380gr wiet , 1.3 gr hasj gehaalt?
                              Of 380gr knipafval?

                              Comment

                              Bezig...
                              X