Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pollinator Ice-O-Lator Travel (max 25 gr)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Pollinator Ice-O-Lator Travel (max 25 gr)

    Korting op 420shop
    Yo JD’zzz,

    (niet vanilla hoor, de vetzak )

    Ik had het al een tijdje beloofd (na wat zagen van monty ) en hier ben ik met een review van de Pollinator Ice-O-Lator Travel editie (max 25gr bladafval).
    Uiteraard neem ik hier niet de hele handleiding over maar enkele belangrijke stappen en tips/ondervindingen ivm het proces geef ik aan dmv foto’s. Daarbij is er reeds een mooi draadje van onze bobo en van Izz ook zie ik net. Eigenlijk kom ik hier gewoon wat mond-aan-mond reclame maken want ik vind het wel een superzak!
    Na een bezoekje bij alien kwam ik ermee thuis en vroeg me af hoe dat nou ins hemelsnaam moest werken die 2 zakjes. Eenmaal begonnen vond ik het wel een leuke bezigheid en hield me ondertussen bezig met wat andere klusjes.



    In het pakje zit dus een blauwe en een groene zak + uiteraard de handleiding, that’s it.



    Benodigdheden:
    - ice-o-lator travel
    - min 25gr hoogwaardig knipafval (je kunt minderwaardig ook gebruiken, maar dan wordt het een lang proces voor een magere joint)
    - thermometer (vb voor aquarium): indien je voor een aquariumthermometer kiest, hou dan volgende regel in acht (thermo voor je kast ook trouwens): controleer op enkele thermometers hoeveel graden ze aangeven. Vaak is de nauwkeurigheid niet echt om over te stoefen. Kies eentje uit die een waarde aangeeft die de meeste aangeven.
    - fijne keukenzeef
    - in de handleiding staat dat je een emmer nodig hebt even groot als de buitenste zak -> hm… Heb ik een tijdje achter zitten zoeken terwijl het de hele tijd voor mn neus stond. Ik heb hiervoor een waterfles van 5l gebruikt. Om de juiste afmeting te hebben heb ik de zak eerst aan de buitenkant errond gedaan en zo afgetekend waar ik de dop-kant van de fles moest afsnijden.
    - simpele mixer
    - 2 kg ijsbokjes will do the trick.

    Proces:Bereid alles goed voor en haal pas op het laatste moment het bladafval uit de vriezer!!! Anders is alle moeite voor niets geweest… Stop het onmiddellijk in het water en bedek met ijs!!!



    - minstens 15min laten sudderen, maar ik liet ze heel wat langer staan soms



    - gebruik een plankje met gaten in en boor er ook eentje in voor je thermometer. Zo kun je constant checken of alles nog koud genoeg staat. Had hier nog wat overschot in de kelder liggen want door mijn mixer had ik een heel fijn plankje nodig en ik kon weer niet wachten he Heeft goed gewerkt!



    - Shake it babeh!!! Blijf er in het begin best bijstaan tot je zeker bent dat alles owkay is. Door de grote ijsblokken in het begin kan de mixer soms rare capriolen uithalen. Dit gedurende 5 min.



    - Herhaal tot alle bladeren zijn gezakt…



    - Nu begint het leuk te worden maar geduld loont… Haal de grove zak uit het water met het bladafval erin. Laat het water eruitlopen en spoel de zak daarna rustig enkele keren door. Ga niet te hard op de bladmassa duwen want deze gaat samen klitten in een bol.



    - Je kunt ervoor kiezen om nu al te stoppen en je ice uit je zak te halen. Echter, vond ik het maar een magere toestand en had toch nog wat over in de vriezer. Om de review compleet te maken heb ik de zak leeg gehaald om te tonen wat ik uit 1 rondje haalde.



    - Wie A zegt moet B zeg, dus…keep on cruisin’. De foto’s die nu volgen zijn van 75gr hoogwaardig knipafval (3 rondes dus). Ik kon het niet laten en heb de vorige stap lekker helemaal opgerookt Ik vond het wel lekker maar er scheelde iets mee en ben dan ondertussen wat op zoek gegaan.
    Check goed de temperatuur en als ze ideaal is zou ik zeggen: overdrijf niet te veel met het ijs. Eenmaal bezig vond ik het wel te doen en de ‘emmer’ bleef constant lekker aangeslagen.



    - Na 3 rondes psychodelicia moest ik van mijn vriendin ophouden want ze was dat mixen nu wel beu ***zweepslag***
    Gelukkig is zij er nog om mij soms wat in te tomen want de zak zat helemaal vol. Het water wou niet meer weglopen, of toch bijna niet. Het schudden hielp wel, maar… Ik heb de zak gewoon vastgebonden aan de klink van de kast boven de wastafel Af en toe kwam ik eens om te schudden.



    - Jeppah, vreugdedansje Running man style en lekker wat $iRpower om de hash droog te krijgen.



    - Maar ik was niet echt helemaal tevreden want ik keek onderaan in mn ‘emmer’ en zag daar nog heel wat lekkers liggen. Misschien is er ergens een foutje opgetreden maar ik check het de volgende keer zeker. Om verspilling van ice te voorkomen heb ik een fijn slangetje (aquarium luchtslang) gebruikt om het icewater af te kunnen gieten. Suck it!!! Ik ben zo iemand die het niet kan laten om daar dan toch eens aan te proeven en ja man… straffe cola hoor da, zullen wel andere plantenextracten zijn! Rofl
    Het laatste boordje heb ik opnieuw door de zak laten weglopen en gecheckt met een koffiefilter eronder wat er nog uitkwam. Er kwam nog iets uit maar dat heb ik weggegooid. Niet nagedacht maar volgende keer stop ik het in de vriezer… Veel stelde het echter niet voor.
    Spaar je water want dit dient als plantenvoeding (laat ze uiteraard eerst wat op temperatuur komen…). Na 3 rondes was het wel wat sterk, ik heb voldoende aangelengd maar de buitenplant had wel wat te leiden van overvoeding. Ik keek er niet naar en dat is vanzelf weggetrokken (stond ook in volle grond en kreeg anders niets, zelf geen water enkel wat wortelstimulator in het begin)



    - Ledig je zakje, dat plakt serieus Ik gebruik hier en daar een lepeltje omdat met de mooie bolle randen je minder schade zult veroorzaken.



    - De ice leek mij reeds droog genoeg maar ik draaide ze toch maar voor de lol eens door de keukenzeef. Wat eruit kwam heeft me verbaasd want het was al praktisch droog. In de zeef zelf zie je donkere hash en lichtere. De lichtere is afkomstig uit het afgetapte en opnieuw gezeefde water, veel bleker



    - Het gezeefde vissenvoer heb ik mooi verdeeld over een wit blad en dat heeft het op heel
    korte tijd volledig droog weten te maken volgens mij.



    - Ik had toen beslist wat ik wou doen: bobo style shit maken. Optie 3 leek me wat vergezocht en duuuuus… Oven aangezet en timertje aan he
    Plastikje van mn sigaretten en shit erin. Mooi toch voor 75gr bladafval?

    Attached Files
    Last edited by Jointjedraaien; 13 July 2015, 15:46.
    sigpic

    #3
    Re: Pollinator Ice-O-Lator Travel (max 25 gr)

    sow nice sir nice

    Comment


      #4
      Re: Pollinator Ice-O-Lator Travel (max 25 gr)

      Het proces nog eens herhaald overlaatst opnieuw met een 100 Gz hoogwaardig bladafval ongeveer denk ik (4 rondjes na een), en dit was het resultaat. Net geen 15Gz aan super hoogwaardige ice die naar binnen gaat als zoete broodjes. Lekker zoet en zacht in de keel en ze werd met grote teugen gesmaakt door onze mede growers.
      Opnieuw lagen op de bodem van mn gekoeld vat heel wat trichomen en werd het hele goedje nog eens rustig afgegoten door de zak.

      Grtz $iR
      Attached Files
      sigpic

      Comment


        #5
        Re: Pollinator Ice-O-Lator Travel (max 25 gr)

        hihi...je hebt er vorige week van gerookt mont en het nog in je handen gehad bij orias om wat te kneden
        Grtz $iR
        sigpic

        Comment


          #6
          Why drink and drive when you can smoke and fly

          Comment


            #7
            Re: Pollinator Ice-O-Lator Travel (max 25 gr)

            Hoy Jdude,
            In Belgie vind je ze toch redelijk courant hoor. Deze flessen van 5 liter kun je in BE kopen in de grootwarenhuizen Colruyt of Carrefour. Twas de beste optie die ik voor handen had want ik heb ook een tijdje zitten zoeken naar een vat met ideale grootte. Nog steeds gebruik ik die bewuste fles.

            Grtz $iR
            sigpic

            Comment


              #8
              Pollinator Ice-O-Lator Travel (max 25 gr)

              Ja dacht ik al wel, daarom heb ik mijn grootouders al op pad gestuurd voor zo'n fles. die doen vaak daar hun boodschappen.
              Natuurlijk weten die niet waar t voor is
              Ik gebruik nu tijdelijk een prullebakje waar ik de zakken aan ducktape.
              Bij de eerste x zag de bodem er goed bruin uit, maar toen ik had samengekneed werd het uiteindelijk groen. ik moet wel zeggen dat ik het een nacht in de vriezer had gelegd. het filtraat.
              het ruikt half naar hasj half wiet. en het blijft niet echt bij elkaar plakken.

              Ik denk trouwens dat het te maken heeft dat ik eerst mijn blad invries waardoor t te makkelijk verbrokkeld wordt en dat dan ook door het gaas trekt.
              misschien proberen zonder in te vriezen?
              of eerst inweken voor vriezen?

              Ik heb van het vorige filtraat dat ik maar niet bij elkaar kreeg warmte pressing uitgeprobeerd. dus in de oven gedaan en toen begon t al lekker te ruiken. toen met een fles gewallst. en nu ruikt t wel naar hasj. nu is het nog kneedbaar. maar nog niet zo bruin als normale hasj

              Het nieuwe filtraat ziet er ook groenig/bruin uit. ik vraag me echt af of ik het van te voren wel moet invriezen.
              SNC00113..jpg
              SNC00111..jpg
              Attached Files
              Last edited by Joey--dude; 4 May 2010, 13:18.
              Why drink and drive when you can smoke and fly

              Comment

              Bezig...
              X