Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ADHD eerder aangetrokken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: ADHD eerder aangetrokken.

    zelf adhd-er en ik denk dat ik me er toe aangetrokken voel om rust te vinden, zeg maar als zelfmedicatie. Denk dat veel rokers het intuitief als zelfmedicatie nemen (maar soms wel wat doorschieten :d)

    Comment


      #17
      Re: ADHD eerder aangetrokken.

      ik heb asperge een vorm van autisme met sterke strekjes van ADHD en ik heb vooral als ik een kleine hoeveelheid hash of wiet rook dat ik me heel heel erg rustig in me hoofd voel omdat ik normaal heel erg druk in me hoofd ben en dus moeite heb met dingen klaar krijgen en ook me concentratie vermogen gaat omhoog als ik een kleine hoeveelheid hash of wiet rook. Ik raad het je aan als je echt last van je ADHD hebt met dingen.

      Comment


        #18
        Re: ADHD eerder aangetrokken.

        Voor sommige werkt cannabis bij adhd als je er goed mee om kan gaan en niet teveel gaat gebruiken.
        en daar zit nu juist het gevaar de rust is zo fijn dat mensen vaak door schieten.
        mensen met adhd zijn verslaving gevoelig .
        Er zijn ook mensen met adhd die mega hyper worden van cannabis en helemaal van het padje raken
        Dus blijf voorzichtig met het gebruik van cannabis als medicijn.

        groetjes Belladonna
        God was never on your side..

        Comment


          #19

          Comment


            #20
            volwassen persoon wordt vaak gesteld dat hij maar moet voldoen aan 5 of 6 van onderstaande criteria. Dit omwille van het feit dat sommige symptomen bij het ouder worden kunnen afnemen.

            DSM IV:

            1. Zes (of meer) van de volgende symptomen van aandachtstekort zijn gedurende ten minste zes maanden aanwezig geweest in een mate die onaangepast is en niet past bij het ontwikkelingsniveau:
            Aandachtstekort

            1. slaagt er vaak niet in voldoende aandacht te geven aan details of maakt achteloos fouten in schoolwerk, werk of bij andere activiteiten
            2. heeft vaak moeite de aandacht bij taken of spel te houden
            3. lijkt vaak niet te luisteren als hij/zij direct aangesproken wordt
            4. volgt vaak aanwijzingen niet op en slaagt er vaak niet in schoolwerk, karweitjes af te maken of verplichtingen op het werk na te komen (niet het gevolg van oppositioneel gedrag of van het onvermogen om aanwijzigen te begrijpen)
            5. heeft vaak moeite met het organiseren van taken en activiteiten
            6. vermijdt vaak, heeft een afkeer van of is onwillig zich bezig te houden met taken die een langdurige aandacht (langdurige geestelijke inspanning) vereisen (zoals school- of huiswerk)
            7. raakt vaak dingen kwijt die nodig zijn voor taken of bezigheden (bijvoorbeeld speelgoed, huiswerk, potloden, boeken of gereedschap)
            8. wordt vaak gemakkelijk afgeleid door uitwendige prikkels
            9. is vaak vergeetachtig bij dagelijkse bezigheden

            2. zes (of meer) van de volgende symptomen van hyperactiviteit-impulsiviteit zijn gedurende ten minste zes maanden aanwezig geweest in een mate die onaangepast is en niet past bij het ontwikkelingsniveau:

            Hyperactiviteit
            1. beweegt vaak onrustig met handen of voeten, of draait in zijn/haar stoel
            2. staat vaak op in de klas of in andere situaties waar verwacht wordt dat men op zijn plaats blijft zitten
            3. rent vaak rond of klimt overal op in situaties waarin dit ongepast is (bij adolescenten of volwassenen kan dit beperkt blijven tot subjectieve gevoelens van rusteloosheid)
            4. kan moeilijk rustig spelen of zich bezighouden met ontspannende activiteiten
            5. is vaak "in de weer" of "draaft maar door"
            6. praat vaak aan een stuk door
            Impulsiviteit
            1. gooit het antwoord er vaak al uit voordat de vragen afgemaakt zijn
            2. heeft vaak moeite op zijn/haar beurt te wachten
            3. verstoort vaak bezigheden van anderen of dringt zich op (bijvoorbeeld mengt zich zomaar in gesprekken of spelletjes)

            ALs laatste wordt er nog rekening gehouden met volgende punten:
            1. Enkele symptomen van hyperactiviteit-impulsiviteit of onoplettendheid die beperkingen veroorzaken waren voor het zevende jaar aanwezig.
            2. Enkele beperkingen uit de groep symptomen zijn aanwezig op twee of meer terreinen (bijvoorbeeld op school {of werk} en thuis).
            3. Er moeten duidelijke aanwijzingen van significante beperkingen zijn in het sociale, school- of beroepsmatig functioneren.
            4. De symptomen komen niet uitsluitend voor in het beloop van een pervasieve ontwikkelingsstoornis, schizofrenie of een andere psychotische stoornis en zijn niet eerder toe te schrijven aan een andere psychische stoornis (bijvoorbeeld stemmingsstoornis, angststoornis, dissociatieve stoornis of een persoonlijkheidsstoornis).


            Sorry voor de hele hoop theorie, maar ik vermoed dat toch wel een aantal van jullie dit interessant zullen vinden!

            groetjes,
            Doenia

            Comment


              #21
              Re: ADHD eerder aangetrokken.

              Dankje Donia voor jou info heel fijn
              Hier zitten veel mensen met Adhd/Add

              groetjes belladonna
              God was never on your side..

              Comment


                #22
                Re: ADHD eerder aangetrokken.

                graag gedaan hoor!

                groetjes,
                Doenia

                Comment

                Bezig...
                X