Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CBD/THC verhouding in olie tegen kanker.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    CBD/THC verhouding in olie tegen kanker.

    Korting op 420shop
    Hallo beste lezers,
    Ik ga binnenkort voor het eerst AHO olie maken van mijn biologische buitenkweek (100%) Indica Afghan Kush.


    Helaas heb ik in de familiekring 2 mensen met kanker.
    Ik heb veel info ingewonnen op dit forum. Eerst voor het kweken. Dat ging me goed af zoals je de foto ziet. En nu nog omtrent de olie. LR2 was zeer behulpzaam omtrent het berekenen van de hoeveelheid percentages THC in deze. Nu hoorde ik van een kennis die dit ook al een poosje doet, dat een iets hogere percentage (20% en hoger) effectiever is in het bestrijden van kankercellen. En ooit hoorde ik ook dat CBD hier ook veel bij helpt.
    Nou had ik voor dit jaar dus 2 soorten autoflowers uitgezocht met een hoog THC en CBD gehalte....zo dacht ik de perfecte strain te hebben voor de olie.
    Nou hoor ik van hem opeens dat hoge percentage van beide stoffen elkaar tegen werken!? Beste zou olie zijn met hoog THC gehalte en naderhand zou je CBD olie in kunnen nemen zodat deze de dooie kankercellen opruimen.....aldus via via gehoord.
    Ook heb ik voor de alcohol extractie gekozen omdat deze de meeste terpenen eruit zou halen. Deze zouden immers elkaar versterken en in een symbiose werken.
    Wat is waar? Wat kan wel of niet?
    Groetjes

    #2
    Dat vraag ik me ook af Shito, feit is dat CBD de psychoactieve werking van THC afremt maar of het ook de andere eigenschappen van THC afremt is mij niet duidelijk. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Ik las ook ergens dat CBD wordt onderzocht of het kan werken tegen psychoses. Je kan dus ook stellen dat CBD niet de psycho actieve werking van THC afremt maar de psychoactieve effecten van THC "geneest".

    Lastige materie! Ik zal eens kijken of het al ergens onderzocht is of wordt. Als ik iets vind, zal ik een linkje plaatsen.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Te gek! Ik zoek ook nog verder

      Comment


        #4
        Zover ik weet geldt: hoe breder het profiel des te beter de werking dus incl thc cbd en dan t liefst van verschillende strains ook nog s.

        Google ff rick simpson ook mbt tot kanker.
        Blijf sceptisch in t hele kk genezen verhaal maar als je er eetlust van krijgt, minder pijn hebt en er lekker op slaapt heb je al een hele wereld gewonnen wat mij betreft.

        Suc7
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


          #5
          Ik kan me een filmpje van Rick Simpson herinneren waarin hij het had over een THC gehalte van tegen de 20% en daarbij een CBD gehalte wilde van 10%. Die verhouding was belangrijk.


          Grtz, Ron

          Comment


            #6
            Persoonlijk geloof ik ook niet in algehele genezing van kanker door het gebruik van elke Wietolie, maar veel mensen voelen zich veel prettiger bij het gebruik van Wietolie (zoals Lid ook al aangeeft), dus waarom niet?

            Wel denk ik dat we de komende jaren nog veel meer zullen leren welke cannaboiden en terpenen bij welke aandoening de beste helende werking hebben.

            ​​​​​​Kijk wel sceptisch naar wat je leest mbt tot de Rick Simpson olie want op sommige websites staat pure onzin. Zo las ik laatst ergens een recept om olie te maken door de wiet in water te laten weken?
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Linkjes
              http://www.sciencedirect.com/science...06987705004317
              http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...aac.21260/full
              http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/cpt.84/full

              En nog een hele verzameling onderzoeken

              http://www.sciencedirect.com/science...5&searchtype=a


              Voor sommige rapporten moet betaald worden, conclusie is wel vrij toegankelijk.Soms kan je na registratie alsnog toegang krijgen tot de volledige rapporten.


              Taaie materie, dus neem de tijd!
              Last edited by Stemma; 6 February 2017, 01:29.
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Ok....hartstikke bedankt allemaal. Ik ga het doornemen.
                Hieronder trouwens de 2 strains die ik gevonden had via de zoekfilters; hoog gehalte THC & CBD en autoflowers. Ter info......

                Last edited by shitorino; 6 February 2017, 08:46.

                Comment


                  #9
                  Hier heb je een link waar je denk alle info vind of aan de community kunt vragen.
                  https://cannabis.net/

                  En als je hoge thcgehaltes zoekt kijk dan eens naar de volgende breeders.
                  www.greenpointseeds.com
                  Deze heeft ook Dungeon vault genetics als er nog wat is alles van hun is boven 20%

                  www.gagegreen.org
                  Kijk dan naar kruising met de Joseph OG prijzig maar geheid een thcbom van 20% of meer.

                  Zal eens kijken of er ergens Gorilla Glue #4 crosses worden gedropt zullen prijzig zijn maar 24/28% is heel normaal.

                  Hoop dat je zo een beetje op weg bent geholpen naar goede zaden met gewenst resultaat.

                  Comment


                    #10
                    Oh dit is te gek! Bedankt

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

                    Comment


                      #11
                      shitorino ik maak al een tijdje thc/cbd olie voor mn oma (kanker) en moeder (duchene) en deed dit eerst met 20 gram gruis van een coffeeshop in Amsterdam , navimer(96%) alcohol , cbd olie van de smart shop en olijf olie . De 2 gram olie die overblijft mix ik met dezelfde hoeveelheid cbd olie en vul daarna het flesje met olijf olie. Mn moeder heeft niet zoveel pijn meer en maakt zich niet zoveel zorgen om dingen (behalve mn oma nu natuurlijk) en mn oma's kanker (longkanker) is gedeeltelijk terug getrokken.

                      Comment


                        #12
                        Dus half om half thc/CBD in jouw situatie ...ok thanks voor de info

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

                        Comment


                          #13
                          Een stilstand van kanker cellen snap ik en begrijp ik maar Kanker cellen die der eigen terug trekken door cannabis sorry dat geloof ik niet.
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #14
                            shitorino yep 50/50 ,heb wel ergens gelezen dat een 75/25 ratio beter schijnt te zijn , heb dit bij mn oma geprobeerd maar die werd er TE stoned van.
                            belladonna Ze heeft een scan gehad en de kanker is wel degelijk minder dan voorheen , zeg niet dat het weg is.

                            Comment


                              #15
                              Het is wel degelijk mogelijk Bella. Mijn kennis heeft zijn vader geholpen met olie. Zijn kanker is gereduceerd met de helft! Niet vergeten al de andere mensen die hij geholpen heeft. Het werkt wel. Ik geloof ook dat het helpt, maar er is nog weinig bekend over. Er is een bepaald combinatie wat goed is. Daar probeer ik dus achter te komen. Verhoudingen van CBD/THC icm terpenen. Bepaald strain. Manier van olie maken. Er is iets, maar nog geen toereikend onderzoek naar.
                              Ik blijf sceptisch, maar wel realistisch. Ik kan bepaalde dingen niet wegschrijven als een 'wonder'. Dus naar mijn mening is er iets wat helpt.



                              Comment

                              Bezig...
                              X