Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet kweken als je in Tilburg woon en medicinaal gebruiker ben

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet kweken als je in Tilburg woon en medicinaal gebruiker ben

    Korting op 420shop
    Het zal je niet ontgaan zijn, maar onlangs werd bekend dat het kweken vanwordt toegestaan.
    Inmiddels hebben ook de gemeentes Bergen op Zoom, Vlissingen, Heerlen en Arnhem laten weten dat ze medicinale thuisteelt willen toestaan.


    precies genoeg wiet kunt kweken voor je eigen gebruik.
    Verkoop ervan is strikt verboden, dus het heeft weinig zin om 5 monsterplanten te kweken.

    De voorwaardenBron
    Last edited by belladonna; 8 February 2017, 23:47.
    God was never on your side..

    #2
    Hoi bella,maakt het verschil op je legaal of illigaal kleinschalig teelt?
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Het blijft illegaal toch. Alleen gedoogd de gemeente het. Dat snel vele andere steden mogen volgen.
      Veel gestelde vragen over het forum

      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #4
        dat lijkt mij een stap in de goeie richting !! en uhm planten van max 3m , daar teken ik voor , 5 planten van 2.95m geeft je een hoop wiet
        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

        Comment


          #5
          Precies wat ik dacht.
          Je stort een slaapkamertje vol grond, 5 Amnesia erin, paar Kilowatt erop en 3 maanden groei.
          Moet jij eens kijken..

          Typisch weer zo'n kutburgemeester die zich uitspreekt over dingen waar hij en z'n hele achterban totaal geen verstand van hebben.
          3 meter hoog, da's niet 3 meter lang. Zijn er nog appartementjes in Tilburg te huur met het plafond op 4 meter ?
          En dan ook Tilburg, off all places...daar waar de broodkwekerconcentratie al bij de hoogste van het land hoort.
          Wanneer krijgen we weer eens capabele mensen op de juiste plaats ?

          Nog Tilburgers hier aanwezig met een mediverklaring die nog niet benaderd zijn ?
          Last edited by QnQ; 8 February 2017, 09:00.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Deze voorwaarden zijn als volgt:

            U mag niet meer dan vijf planten in uw woning telen;

            Deze planten mogen niet groter dan drie meter zijn;

            U dient te beschikken over een medische verklaring van een BIG-geregistreerde zorgverlener omtrent de noodzaak van het cannabisgebruik. De verklaring van de BIG-geregistreerdezorgverlener moet ondertekend zijn en zijn voorzien van een dagtekening, waarbij de verklaring niet ouder dan 5 jaar mag zijn;

            U dient zorg te dragen voor een brandveilige woning

            U dient zorg te dragen voor een veilige en legale elektriciteitsvoorziening voor wat betreft de lamp (en) die u voor deze planten gebruikt

            De cannabis strikt voor eigen gebruik is;

            Verkoop aan derden niet is toegestaan;

            Beroeps -of bedrijfsmatig handelen is niet toegestaan;

            De teler moet meerderjarig zijn.
            -

            Mocht bij controle blijken dat u aan een van deze voorwaarden niet voldoet, ben ik genoodzaakt de politie in te schakelen.
            Daarnaast kan ik, bij overschrijding van bovenstaande voorwaarden, mij beraden op passende bestuursrechtelijke sanctiesZoals aangegeven heb ik bovenstaande lijn afgestemd met de leden van de Lokale Driehoek (Openbaar Ministerie en Politie).

            Om in aanmerking te komen voor deze legale medicinale kweek, dient u zich aan te melden bij Stichting PGMCG/medicalcannabissuppliesartsenverklaring.

            De deelnemers dienen de artsenverklaring en het convenant ondertekend aan stichting PGMCG te overhandigen, zodat zij dit kunnen kortsluiten met de gemeente.

            Bij de deelnemers worden regelmatig controles uitgevoerd door de gemeente.

            BRON

            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Dus die kamer vol aarde storten kan je wel vergeten en daarnaast van moment dat je die Medicinale verklaring krijg gaan ze je dus ook controleren.
              En volgens mij is het dus niet Ilegaal maar Legaal van af moment dat je in Tilburg in bezit ben van de verklaring.

              Gr Belladonna
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                als je nu dus denkt snel 5 planten legaal te kunnen zetten. lees dan de bron even goed na.
                Voor straffeloosheid is een uitgebreid medisch dossier nodig dat geen andere optie open laat voor de pijnbestrijding dan cannabis. denk dat 99% hier op jd dus niet in aanmerking komt.
                En mog je een huis huren en geen andere optie dan cannabis hebben. Dan heeft je verhuurder nog steeds alle recht om je eruit te kicken. en de meeste woningcoorporaties zullen dit ook niet laten.

                Comment


                  #9
                  Dat staat er ook het mag alleen als je dus een Medicinale verklaring hebt daarom staat het ook in het onderdeel Medicinaal kweken

                  Het gaat hier ook om mensen die voor een
                  Medicinale reden Cannabis gebruiken / nodig hebben

                  Toepassingen medicinale cannabis en indicaties.multiple sclerose (MS) of ruggenmergschade,
                  Misselijkheid, verminderde eetlust, vermagering en verzwakking bij
                  kanker en aids,
                  Misselijkheid en braken als gevolg van medicatie of bestraling bij kanker, hiv-infectie en aids,
                  chronische pijn. (voornamelijk als de oorzaak in het zenuwstelsel zit bijvoorbeeld door beschadiging van een zenuwbaan, fantoompijn, aangezichtspijn of chronische pijn die blijft bestaan na het genezen van gordelroos)
                  Syndroom van
                  Gilles de la Tourette,
                  Glaucoom ( als deze therapieresistent is )

                  (bovenstaand zijn de indicaties van het BMC, erkend door sommige zorgverzekeraars)
                  COPD / Astma
                  Ziekte van Lyme
                  Reuma
                  Migraine
                  Epilepsie, waaronder Dravet syndroom
                  Ziekte van Parkinson
                  Alzheimer
                  Anorexia / boulimie
                  Ziekte van Crohn, Colitis Ulcerosa
                  Menstruatiekrampen
                  ASS, autisme, zoals PDD-NOS, ADHD, ADD, MCDD en verwante aandoeningen
                  Angststoornissen, depressie,trauma en ptss
                  ME/chronische vermoeidheid

                  Slaapstoornissen
                  Eczeem/jeuk
                  Diabetes
                  Hoge bloeddruk
                  Fibromyalgie, voor de pijn op de spieren, krampen en darmproblemen.
                  Systemische sclerose (ook wel sclerodermie of SSc genoemd)


                  Ziekte van Huntington
                  Osteoporose

                  Het kan voor nog veel meer indicaties voorgeschreven worden.

                  Bron
                  Last edited by belladonna; 8 February 2017, 23:50.
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Is er nog een vorm vereiste aan de medische verklaring? Wij kregen een stempel en handtekening vd huisarts in het medicijnpaspoort. Zal dat genoeg zijn?

                    Comment


                      #11
                      Om in aanmerking te komen voor deze legale medicinale kweek, dient u zich aan te melden bij
                      Stichting PGMCG/medicalcannabissupplies
                      Email: info@medicalcannabissupplies.nldeze link

                      Gr Bella
                      Last edited by belladonna; 8 February 2017, 23:31.
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Ik trap net op een legoblokje. Zou het de moeite zijn om naar Tilburg te verhuizen? Efteling ook vlak in de buurt, makkelijk.

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                          Dus die kamer vol aarde storten kan je wel vergeten en daarnaast van moment dat je die Medicinale verklaring krijg gaan ze je dus ook controleren.
                          En volgens mij is het dus niet Ilegaal maar Legaal van af moment dat je in Tilburg in bezit ben van de verklaring.
                          Gr Belladonna
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Dank voor je antwoord en de link Belladonna.

                            Comment


                              #15
                              Denk dat je vergeet dat je niet zomaar een kweek verklaring zal krijgen Q
                              Die strooien ze natuurlijk niet zomaar rond aan iedereen die over een Leo blokje is gevallen.
                              Mensen die zo verklaring aan gaan vragen zijn vaak erg ziek en gaan echt niet heel hun schuur vol zetten en 5 kilo oogsten.

                              Ik ben blij dat er wel gekeken word naar mensen die medicinaal afhankelijk zijn van Cannabis.
                              Want ik kan die shop zooi niet betalen en veel zieke die ganse dag thuis zitten met pijn kunnen dat niet , en als je dat je eigen 5 planten
                              thuis mag kweken en ze zelfs komen controleren en ze je evt willen helpen met het op zetten van een kweek vind ik dat fijn.

                              Gr Bella
                              God was never on your side..

                              Comment


                              • Boomvalk
                                Boomvalk commented
                                Editing a comment
                                Ik heb een ondertekende gebruikersverklaring Medicinale Cannabis eigen kweek. En ben nu aan het uitzoeken hoe ik 5 planten mag groot brengen op een legale manier. Onze burgemeester ziet het liefst dat alle coffeeshops hier dicht gaan, m.a.w. hij is er echt tegen. En dan nog, zijn toestemming is blijkbaar niet genoeg, de woningbouw moet ook toestemming geven ook al gaat het enkel om 5 planten buiten...als ik het goed heb begrepen.

                              • belladonna
                                belladonna commented
                                Editing a comment
                                Juist Boomvalk aan een dokters verklaring alleen heb je niet veel. Je burgemeester en woning bouw zullen ook hun toestemming moeten geven en dat ga je niet krijgen. In tussen maak je iedereen wakker en op de hoogte van wat jij wil doen in hun huis of tuin. Soms moet je slapende honden niet wakker maken.
                            Bezig...
                            X