Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Onleefbaar" zonder cannabis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    "Onleefbaar" zonder cannabis

    Korting op 420shop

    #2
    Betreft je laatste zin, 7 joints per dag vind ik enorm veel, maar als je daar Rilatine en andere kwalijke medicatie mee kunt vermijden of minderen zou ik niet twijfelen, als de relatie met je vriendin daardoor zoveel beter wordt is zo'n joint goud waard.
    Als je ook tabak gebruikt, probeer dan puur te roken of dampen, want tabak is pas verslavend en zeer schadelijk.
    Tit veur e pafke.

    Comment


      #3
      Ja, dat is het "probleem" he. Alles gaat zoveel beter, alles. Ik spreek over communicatie, verbeelding, beredeneren, relativeren, mijn brein gaat niet meer aan me voorbij, minder impulsief, ...
      Dit is dan toch ook al medicinaal gebruik te noemen?

      Comment


        #4
        Tabak is de verslaving door de nicotine.
        wiet zelf is niet verslavend maar de werking net als je met medicijnen hebt is wel degelijk verslavend.
        Je wordt kribbig door de nicotine in ieder geval dat had ik. Ik rookte sigaretten en jointje maar ik kon beter zonder de wiet maar niet zonder de tabak. Nu rook ik alleen jointjes en wil dat veranderen naar vapo met af en toe een jointje tot ik af ben van tabak verslaving
        Ik heb een chronische aandoening met veel pijn. Gebruik ook een wietje om van de ibruprofen af te blijven. Mijn aandoening is gerelateerd aan stress en de wiet zorgt ervoor dat ik niet te veel stress. Ook voel ik veel minder pijn en stijfheid in gewrichten. Ik kreeg ook te horen verslaafd dit en dat tot ik bewees niet te hoeven te blowen (wel pijnstiller dan) maar dat ik dan een sigaret nodig had ivm chagerijnig worden. Google maar eens over wiet en verslaving dan vind je veel info erover.

        Comment


          #5
          Ja nicotine is zeer verslavend. Maar ik kan dat best laten als ik blow, maarja dan heb ik het ook binnen.
          Het gaat wel beter nu, maar ik zal inderdaad toch eens werk moeten maken om zo'n verdamper te kopen. Ik kocht altijd wat anders.
          Wil dan meteen zo'n goede maar ik zou beter een portable kopen.

          Comment


            #6
            Deels kan ik me in je verhaal wel vinden zelf heb ik ook ADHD en gebruik daarvoor Wellbutrin XL 300
            Het roken van cannabis mits ik een goeie tolerantie heb opgebouwd geeft mij ook een betere focus en minder snel last van woede uitbarstingen.
            De andere zijde van het verhaal is wel dat ik er minder sociaal van word en bijna niet buitenshuis kom , veel meer ga eten waardoor mn cholesterol weer niet goed is
            Ook heb ik het idee dat mensen meer op je letten en/of over je praten en ik er meer para van word terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn

            Ieder jaar stop ik wel een paar keer als mijn tolerantie weer te hoog is en ik op zo een 15 pure joints zit per dag en merk dan ook gelijk dat cannabis geen wondermiddel is
            Door te stoppen verander ik gelijk en ben veel actiever ,sport veel meer waardoor mijn bloedwaardes ook gelijk verbeteren en ben ik ook veel socialer
            je zou kunnen zeggen dat het gebruik 2 kanten heeft net zoals met de medicatie die je neemt

            Inmiddels ben ik nu weer 3 maanden gestopt en ben nu ook anderhalve maand gestopt met mijn medicatie en probeer veel te sporten
            door het sporten kan ik veel energie kwijt en vervangt eigenlijk de gewoonte van het roken

            Ook merk ik dat ik minder snel geirriteert ben en beter de controle kan houden zonder gelijk te gaan flippen en bv een gat in de deur te slaan of te gaan meppen op ander dood materiaal.
            Zelf ben ik van mening dat cannabis geen goed medicijn is voor ADHD aangezien mensen met ADHD vaak wel erg verslavingsgevoelig zijn .

            Ik weet nu al van mezelf als ik straks weer ga roken en netjes begin met 1 jointje per week , dat ik na enige tijd er een dag bij pak tot het 7 dagen per week is en dat dan het aantal joints per dag dan ook weer hard omhoog gaat
            Ik keur het gebruik van cannabis niet af zolang je er van kan genieten maar als de nadelen niet opwegen tegen de voordelen door overmatig gebruik dan is die keuze snel gemaakt .
            Als ik zo jou reacties lees (de snelheid en de manier waarop, en het achteraf verbeteren ) op het forum ben ik van mening dat er ook voor jou ook nadelen aan kleven en dat rationeel denken toch een probleem is . (dit is een mening en niet kleinerend of aanvallend bedoeld )


            Comment


            • belladonna
              belladonna commented
              Editing a comment
              Wau Nosen wat herken ik me in je verhaal knap dat je het zo duidelijk kan neer zetten. Ik sluit me volledig bij jou aan. Cannabis is geen goed medicijn voor mensen met adhd en cannabis heeft ook nadelen

            #7
            Ik stop ook regelmatig om terug het effect te hebben. Binnen een dikke week stop ik toch tot mijn oogst klaar is om deze dan meteen te verdampen. Ik wil het wel gezond houden.
            Toen ik stopte met roken en blowen kreeg ik ook energie uitbarstingen. Ik moest lopen gewoon. Maar er komt zoveel bij kijken, het dagelijkse leven, de prikkels, de verwachtingen, ... Het komt als muren op me af. Het is ook vermoeiend 24/7 een masker te raadplegen. Online zet ik niet snel een masker op, maar IRL dus wel.
            Maar als ik dan geblowd heb is dat allemaal perfect leefbaar.

            Daarom vind ik cannabis net wel zo'n goed product bij verslavingsgevoelige mensen. Ge kunt er niet teveel van smoren en het is organisch. Ik heb ADHD'ers aan de coke en speed onder zien gaan. Maar die trouw bleven aan hun wiet zien er mij toch nog gezond uit. Die aan de chemie gingen hun tanden rotten uit.

            Het enige nadeel is financieel. Dat is het enige nadeel. Voor de rest? Hoe meer ik blow, te beter het gaat. Maar ik kom wel niet snel boven 7 joints per dag uit. Ik doe dat juist om te kunnen functioneren. Om normaal te zijn. Anders ontwaakt er iets in mijn hoofd dat de prikkels moeilijk kan uitfilteren, word ik introvert en bouw ik alles op. Als ik maanden heb opgebouwd en ik neem dan alcohol verlies ik de controle over mijn rem en zeg ik alles arrogant flapuit. Dan heb ik er echt genoeg van en zet ik alles recht zoals het mij belieft in een woedeaanval. De dag erna ontwaak je dan en zeg je: "had ik maar een jointje gerookt."

            Comment


              #8
              Beste organisch, ik zou mijn probleem toch eens breder (bij dokter???) bespreekbaar maken ipv 7 jointjes per dag te roken.
              Wil zeker niet belerend doen, doch je huidige "zelfmedicatie" brengt je in de toekomst zeker in de problemen.
              Probeer gewoon te helpen hoor...

              Comment


                #9

                Comment


                  #10
                  Je zegt geen drang naar cannabis te voelen, maar wel om weer "normaal" te worden. Dit is in mijn ogen wel degelijk een verslaving. Een verslaving heeft volgens mij geen vaste betekenis, want wanneer ben je nou echt verslaafd? Als het bij jou goed gaat met wiet, zou ik vooral zo door blijven gaan. Houd wel rekening ermee dat het nog steeds echt niet goed is voor je lichaam, waar tegenover staat dat al die andere medicatie die je anders zou nemen misschien nog wel slechter is.

                  Ons hoef je niet te overtuigen over het gebruik van cannabis, denk niet dat hier iemand tegen het gebruik ervan is. Als jouw omgeving ziet dat je er beter van wordt, is het toch goed? Schijt aan de mensen die het niet met je eens zijn. Die zullen er namelijk toch altijd zijn. Probeer je te focussen op wat je al hebt; je vriendin, je naasten. Als je je er beter door voelt zou je ook je gebruik van cannabis kunnen verbergen, of in ieder geval niet in het zicht van anderen openbaar blowen.

                  Je moet zelf bepalen wat het je waard is. Je hebt de schade al geminimaliseerd door zelf organisch te groeien en te verdampen. Je geheugen zal er op de lange termijn op achteruit gaan, dat is zeker, maar als je kwaliteit van leven kut is zonder dan vind je dat het misschien wel waard. Succes!

                  Comment


                    #11
                    Hier is een verklaring van een bekende verslavings-deskundige. Zoek maar op Youtube naar Gabor Mate en je vind genoeg materiaal.

                    Veel gestelde vragen over het forum

                    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                    Comment


                      #12
                      Tjah ik ben misschien makkelijk verslaafd. Maar ik ben dat dan ook aan suiker, cafeine en nicotine.

                      Wat mij vooral stoort is dat ze wiet overal de schuld van geven terwijl dat al voor mijn gebruik speelde. Cirkelredenaties, obsessief gedrag, aandacht maar naar 1 ding kunnen beperken, communicatief inperken, empathieloos worden, heeft niets met "mijn verslaving" te maken.

                      Ik kies dan een verslaving boven een beperking. Want door mijn nuchter gedrag ben ik te impulsief, gaan mijn gedachten aan me voorbij en verlies ik alle mensen rond mij heen. Dankzij cannabis kan ik mijn beperking naar de achtergrond duwen en anticiperen op het leven. Leven he, als in genieten, spelen, lachen, dansen, zingen, neuken, eten, kakken, slapen,... Ik voel me gezond en ben dan in balans.

                      Liever in harmonie leven dan overprikkeld. Mijn omgeving denkt ook zo. Wij hebben alternatieve medicaties geprobeerd. Ik zal wel bepalen hoe het vanaf heden rolt. Al die anti wiet posers hebben geen invloed meer over mij. Er mag dan wel veel mis met mij zijn. In een samenleving waar jongeren massaal alcohol gebruiken, zelfmoord stijgt en eigen volk natrappen de norm is geworden, is ook iets behoorlijk mis hoor. Echter zijn dat blinde vlekken en wijzen ze liever het gevolg en niet de oorzaak na.
                      Last edited by Organisch; 21 April 2018, 07:14.

                      Comment


                        #13
                        Oorspronkelijk geplaatst door Organisch View Post
                        Tjah ik ben misschien makkelijk verslaafd. Maar ik ben dat dan ook aan suiker, cafeine en nicotine.

                        Wat mij vooral stoort is dat ze wiet overal de schuld van geven terwijl dat al voor mijn gebruik speelde. Cirkelredenaties, obsessief gedrag, aandacht maar naar 1 ding kunnen beperken, communicatief inperken, empathieloos worden, heeft niets met "mijn verslaving" te maken.

                        Ik kies dan een verslaving boven een beperking. Want door mijn nuchter gedrag ben ik te impulsief, gaan mijn gedachten aan me voorbij en verlies ik alle mensen rond mij heen. Dankzij cannabis kan ik mijn beperking naar de achtergrond duwen en anticiperen op het leven. Leven he, als in genieten, spelen, lachen, dansen, zingen, neuken, eten, kakken, slapen,... Ik voel me gezond en ben dan in balans.

                        Liever in harmonie leven dan overprikkeld. Mijn omgeving denkt ook zo. Wij hebben alternatieve medicaties geprobeerd. Ik zal wel bepalen hoe het vanaf heden rolt. Al die anti wiet posers hebben geen invloed meer over mij. Er mag dan wel veel mis met mij zijn. In een samenleving waar jongeren massaal alcohol gebruiken, zelfmoord stijgt en eigen volk natrappen de norm is geworden, is ook iets behoorlijk mis hoor. Echter zijn dat blinde vlekken en wijzen ze liever het gevolg en niet de oorzaak na.
                        Ik geef je helemaal gelijk!

                        Comment


                          #14

                          Comment

                          Bezig...
                          X