Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veteranen met Ptss willen eigen olie maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Veteranen met Ptss willen eigen olie maken

    Korting op 420shop
    l

    Ze hebben minder herbelevingen, minder stress en ze slapen er een stuk beter door.
    Een groep veteranen met een posttraumatische stressstoornis (PTSS) wil zelf wietolie gaan produceren.


    De veteranen wonen sinds kort in de Breegweestee in Eelde. Het gaat om het voormalige onderkomen van Verslavingszorg Noord-Nederland, tegenover Groningen Airport Eelde. Er is in totaal plek voor 15 veteranen.

    Opmars van wietolie
    Wietolie is aan een ware opmars bezig in Nederland. Hoewel de werking van de olie niet wetenschappelijk bewezen is, wordt het steeds vaker gebruikt tegen chronische pijn, misselijkheid en andere kwalen.
    Ook de veteranen van Klaas Wit hebben zichtbaar baat bij de druppels. 'Ik zie ze opknappen. Sommige jongens slikten tien verschillende soorten medicijnen, nu nog twee.'

    Het liefst zelf produceren

    En dus zouden de veteranen het liefst hun eigen wietolie produceren. 'Ik zou het liefst elke bewoner z'n eigen cannabis laten kweken', aldus Klaas Wit. 'Ook de jongens in het buitengebied, de zogenoemde hangarounds.'
    'Dan kom je al snel op zo'n honderd wietplanten. Ik weet dat ik veel vraag van de gemeente Tynaarlo, maar geef ons het voordeel van de twijfel.'

    Geen stiekeme dingen
    Steeds meer gemeenten overwegen om soepelere regels te hanteren m.b.t. de productie van wietolie. Wit hoopt dat de gemeente Tynaarlo dat voorbeeld volgt. 'Wij zijn militairen. We hebben ons een groot deel van ons leven de wet verdedigd.'
    'Maar ik wil wel dat de gemeente weet dat we loyaal zijn aan de wetgeving en dat we geen stiekeme dingen gaan doen. We zijn geen criminelen.'

    Politiek in Tynaarlo overtuigen
    Mochten de veteranen groen licht krijgen, dan willen ze ook wietolie produceren voor andere veteranen met PTSS in Nederland, gratis dan wel tegen kostprijs. Nu moeten ze alleen de politiek in Tynaarlo nog overtuigen. Donderdag heeft Klaas Wit de eerste afspraak, met de fractie van D66.

    Bron
    God was never on your side..

    #2
    mooi initiatief!

    Comment


      #3
      Mooi begin voor mensen met Ptss
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Hoop dat het gaat lukken maar ben er bang voor. In de USA wordt het al gedaan met goede resultaten.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #5
          En als het ze al lukt de plaatselijke politiek te overtuigen, dan willen ze meteen voor heel Nederland olie gaan maken.
          Niet gewoon tevreden zijn met je lokale experiment, maar meteen het uiterste willen.
          Gratis of tegen kostprijs. Het is een nobele gedachte, maar ik zie het niet gebeuren.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            De farmaceutische industrie zal hier niet blij mee zijn met alle gevolgen van dien..
            Twintig jaar geleden hadden we bv. allang van de aardolie af kunnen zijn is ook niet gebeurt...........

            Comment


            #7
            Er zit een Social club in de stad Groningen waar ze het desnoods gratis kunnen krijgen.

            Comment


              #8
              Dat klopt niet .Niemand krijgt het gratis. Je kan een proefmonster ontvangen en daar na gewoon betalen zoals iedereen. Rreppellsteeltjam
              God was never on your side..

              Comment


                #9
                Voorzover ik weet is er voor mensen zonder geld altyd wel wat te regelen.

                En de stichting heet suver nuver en heeft zijn oorsprong in Leeuwarden.
                En ze moeten een donatie doen en krijgen het dan gratis staat op de site vermeld.

                En homeopatische cbd korrels kunnen ze eventueel bij de homeopatische artsen krijgen en dat werkt ook prima.
                Last edited by Rreppellsteeltjam; 28 June 2018, 16:39.

                Comment


                  #10
                  Iedereen mag toch zelf 5 wietplanten bezitten en daaruit olie maken?

                  Ik neem aan dat de veteranen zelf ook een thuisadres bezitten?

                  Comment


                    #11
                    Als je een koophuis hebt zou ik dat ook doen ja, maar als je huurt dan staan er waarschijnlijk paragrafen in je huurcontract dat je gruwelijk de sjaak bent qua woonsituatie. Overigens is het geen recht om 5 wietplanten in je tuin te mogen zetten, maar in de praktijk zal je niet zo heel snel voor de strafrechter komen.

                    Comment


                      #12
                      Juist het mag dus niet.
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #13
                        Gedoogbeleid is dat je maximaal 5 wietplanten mag hebben voor eigen gebruik en dat de buurt geen last ervan heeft.
                        Dus waarom kweken de veteranen dit niet zelf dan?

                        Ze konden mij de pot op. Als ik PTSS zou hebben en wietolie zou werken dan ging ik het zelf kweken. Het mag toch?
                        Wanneer zou het dan wel mogen?

                        Waarom zijn ze zo onduidelijk hierover?

                        Comment


                        • belladonna
                          belladonna commented
                          Editing a comment
                          Ze zijn heel duidelijke hoor het mag niet.

                        #14
                        Nee het mag niet . Googel het woord Gedogenn eens en wiet en lees dan je huur contract en dan nog 1 plant stink je al de buurt uit dus buren klachten komen gegarandeerd. En olie werkt niet voor iedereen bij werkt alleen.een joint bv en.ik heb ptst
                        God was never on your side..

                        Comment


                        #15
                        Wat.jij wil
                        God was never on your side..

                        Comment

                        Bezig...
                        X