Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slome maakt voor het eerst zelf CBD olie (deze ronde met THC)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Slome maakt voor het eerst zelf CBD olie (deze ronde met THC)

    Korting op 420shop
    om te beginnen: - - - LET OP BRAND GEVAAR!!! - - -
    Ik werk hier met alcohol. Alcohol EN alcohol damp zijn ligt ontvlambaar, dus zorg voor goede afzuiging van de dampen als je dit ook gaat doen. Zo, de waarschuwing is er uit, dat schijnt te moeten hier in Nederland


    Ik ben vandaag dus aan de slag gegaan met het fabriceren van mijn eerste eigen wiet olie, van eigen kweek.
    Het plan was om CBD olie te maken voor mezelf, omdat ik daar rustiger van wordt in het dagelijkse leven en dat heb ik hard nodig. Niet dat ik heel druk ben fysiek, maar wel in mijn hoofd.
    De CBD plant, Dinamed CBD is nog niet droog genoeg naar mijn zin en het fijne blad dat ik over had na het knippen van mijn Critical CBD is dat wel, dus daarom begin ik mijn eerste olie met Critical CBD die volgens Zamnesia 5% THC bevat en 10% CBD.

    IMG_4845.2.JPG

    Ik gebruik de methode die stichtingmediwiet.nl voorschrijft. Het is niet zo dat ik geloof dat dat de enige of beste manier is, maar Ik denk wel dat het op die manier goed gaat, makkelijk is en ze verkopen de benodigde spullen voor een heel redelijk prijs (cbdshop.nl, maar dat is geloof ik ook van hun, ze linken er wel naar).

    Ik heb daar de cannolator, 2 maatbekers, wat pipetflesjes, een schoonmaak pen, een reageerbuis borstel, een thermometer, een luchtpompje en een weegschaaltje aangeschaft. Ik was geloof ik iets van 70 euro kwijt ofzo. Als je de set met die standaard besteld, dan is het een stuk duurder en dat vond ik het niet waard, die standaard heb ik dus zelf gemaakt van wat oud hout.
    Een babyfles verwarmer had ik nog over, van de baby Ik heb gemeten hoe heet die word en hat was niet meer dan 80 graden, dat leek mij wat te laag. Ik heb het apparaat dus open gemaakt, helaas moest ik daar de boormachine voor gebruiken, achter af weer dicht gemaakt met parkertjes. Even het lipje dat de thermostaat begrenste omgebogen en nu kan ik het water laten koken.

    IMG_5081.JPG

    Ik ben dus begonnen met 10 gram blad (de kleine pottente rond de toppen) en flut topjes fijn te malen, het kan nog fijner, maar het bleef zo al genoeg aan mijn handen plakken en alles wat aan mijn handen zit, zit niet in de olie, dus ik vond het wel best zo.

    IMG_5056.JPG

    IMG_5059.JPG

    Alles in de cannolator buis en een beetje aanstampen. Achteraf gezien had ik de boel iets meer moeten aanstampen denk ik.

    IMG_5060.JPG

    Alcohol opgieten en sjoef, dat liep wel heel erg snel door. De alcohol komt er licht geel/groen uit.

    IMG_5061.JPG

    De boel nog eens wat meer aangestampt en de alcohol een tweede ronde opgegoten. Nu ging het langzamer en komt er een groene alcohol uit. Dit lijkt me beter.

    IMG_5062.JPG

    IMG_5064.JPG

    Het uitdruppen duurd wel erg lang. Ik ben na 20 minuten gestopt, maar het heeft nog een uur lopen druppen. Ik kon de buis wel doorblazen, waardoor een groot deel van de laatste alcohol in de beker kwam, zonder dat dit gruis opleverde in de alcohol.
    Tijdens het druppen heb ik de babyfles verwarmer op temperatuur laten komen, ik kon mooi instellen dat die precies tegen het kookpunt aanzat.
    Het bekertje met alcohol in de verwarmer gezet onder de afzuigkap en koken maar. De alcohol ging koken bij 77 graden. lekker heftig bubbelen.

    IMG_5066.JPG

    IMG_5070.JPG

    Ohja, het luchtpompje erop, zodat de verdampte alcohol sneller afgevoerd wordt.

    IMG_5068.JPG

    Na 40 minuten loopt de temperatuur op naar 80 graden en bellen worden groter en minder in aantal, alcohol is denk ik verdampt.
    10 minuten later zijn de meeste bellen wel weg, decarboxyleren begint nu denk ik. Temperatuur loopt op naar 84 graden. Het zou volgens mij richting de 100 graden moeten gaan en dat doet het mischien ook wel. Ik vermoed dat de thermometer niet diep genoeg in de olie staat, waardoor die niet de juiste temperatuur kan meten.
    1 uur en 10 minuten later ben ik in totaal 2 uur bezig en dat is wat er voor stond, dus klaar met het verwarmings proces.

    Er is nu een mooie donker groene drap over. Ik had verwacht dat dit dikker/harder zou zijn, maar dat is het niet. Het gaat ook niet meer diker worden als ik het langer op laat staan, want het laatste uur is er niet veel veranderd wat dat betreft.

    IMG_5072.JPG

    Ik heb van te voren al mijn materiaal gewogen en opgeschreven en na wat rekenen kom ik uit op 0,9 gram pure olie.
    Voor het verdunnen schrijft stichtingmediwiet.nl dit voor:
    1 op 5 voor normaal gebruik
    1 op 10 voor gevoelige mensen
    1 op 20 voor kinderen
    Ik ben nogal gevoelig voor wiet in het algemeen (lekker goedkkoop ), dus ik ga voor 1 op 10.
    Dat betekent dus 8,1 gram olijf olie bijmengen en dat ging heel makkelijk. Wel even met de verwarmer gedaan, zodat het makkelijk oplost.
    Dat geeft mij in totaal 9 gram wiet olie op van 2:1 CBD/THC. Hoeveel procent CBD en THC er nou precies in zit weet ik niet. Ik heb van internet een flesje CBD olie, waar 2,8% CBD in zit. Ik hoop dat de CBD + THC van mijn eigen olie dat benaderd.

    IMG_5074.JPG

    IMG_5075.JPG
    Attached Files

    #2
    mooi verslag Joop!

    Comment


      #3
      Mooi man! Daar ga ik mij ook eens aan wagen

      Comment


        #4
        Mooie verslag
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Je schijnt de verdampte alcohol te kunnen laten condenseren en hergebruiken. Doe jij dit ook?
          Interessant Joop. Tof dat je dit deelt met ons. Geniet van je olie en de zoektocht naar wat voor jouw het beste werkt en wanneer.
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


            #6
            Ongeldig Ik weet het. Ik was in overweging om het op te vangen, maar het werd me te veel gedoe voor een eerste keer. Ik heb dus besloten om dit jaar het zo te proberen zonder alcohol opvangen en als het succesvol is en ik volgend jaar weer aan de slag wil, dan ga ik een condensor aanschaffen. Ik heb op e-bay hele goedkope rvs condensors gezien voor 15 euro.

            s-l200.jpg

            Comment


            • Ongeldig
              Ongeldig commented
              Editing a comment
              Dat is wel begrijpelijk. Je kan de methode altijd nog verfijnen naar je eigen voorkeuren.
              Die alcohol is redelijk prijzig dacht ik. Heb je die hier gekocht of over de grens?

            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Bij de Sligro meegenomen. Ik dacht dat die 30 euro was voor een liter. Ik heb nu ongeveer 80cl gebruikt, iets meer dan de bedoeling, maar dat kwam omdat ik 2 keer ging filteren en aan het einde de beker nog even moest naspoelen met wat extra alcohol. Het valt dus nog wel mee de prijs.

            #7
            Thanks, geeft weer inspiratie om ook mijn rosin eens verder te zetten naar olie.

            Comment


              #8
              Mooi en begrijpelijk verslag. *Like*

              "We are stardust, we are golden.
              And we've got to get ourselves back to the garden".

              Comment


                #9
                Ik heb vandaag olie gemaakt van mijn CBD plant, Dinamed CBD. Ik heb net als de vorige keer 10 gram gebruikt, alleen zat er deze keer een aanzienlijk deel toppen in en niet alleen maar blad.
                Het ging allemaal wat vlotter zo een tweede keer. Ik heb zoals voorgenomen de wiet beter aan gestampt in de extractie buis en het liep daardoor wat trager door en het extract was meteen groen en niet eerst geel zoals de vorige keer. Het leek mij dus voldoende om maar een keer de alcohol op te gieten.

                IMG_5099.2.JPG

                Na twee uur verwarmen in de babyfles verwarmer had ik dit over;

                IMG_5101.2.JPGIMG_5103.2.JPG

                0,5 maakt voor mij 5 ml olie en dat is dus een half flesje. Ik heb meteen twee drupjes geprobeerd en daar was mijn tweede teleurstelling van vandaag, ik merk er niets van.
                Ik heb deze wiet nog niet gevaped, dus ik weet niet hoe die werkt en hoe sterk het is, ik denk dat ik dat van het weekend maar eens ga proberen om er achter te komen. Het lijkt mij eerlijk gezegd vreemd als de werking zwak is van deze CBD wiet.
                Wat natuurlijk ook nog kan is dat het niet goed gedecarboxileerd is. De vorige keer is dat wel goed gegaan, dus dat lijkt me ook sterk.
                Nu kan je natuurlijk zeggen, ja er zit ook geen THC in, dus wat verwacht je eigenlijk? Nou, de CBD druppels die ik gekocht heb, die werken goed en snel bij mij. Ik word binnen 10 minuten rustig en als ik 2 druppels neem dan word ik zelfs zo rustig dat ik er even bij moet gaan zitten, of liever nog liggen. Ik kan dan zo in slaap vallen, dus dat voel je echt wel.

                Nou ik weet het even niet en laat het nog wel weten zodra ik het wel weet.
                Attached Files

                Comment


                • Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Misschien heeft het iets te maken met je eigen tolerantie en je individuele reactie op stofjes.
                  Tolerantie, omdat je van 10 jr niks gebruiken gaat naar CBD olie winkel - vapen eigen wiet - eigen gemaakte THC/CBD olie - (tussendoor vapen??) - nu CBD-olie van eigen makelij.
                  Je receptoren weten mogelijk niet goed wat ze aan moeten met al die stofjes en zijn nog zoekende. Misschien eerst weer 10 jaar stoppen
                  Wat vind de moeder van de kinderen van de olie Joop?
                  Benieuwd wat je allemaal nog gaat opsteken en delen met ons.
                  Alcohol meegenomen of gekocht ongeacht welke, 30 euro is betaalbaar.

                #10
                OngeldigEss het is een mild en heel lekker wietje, die veel ontspanning geeft en niet te veel je denk vermogen aantast. Ik kan deze dus vapen, lekker ontspannen en gewoon nog functioneel blijven. Iets dat ik met normale THC wiet echt niet kan, ik ben al snel in zombie modus. Ik ben dan ook helemaal weg van deze soort en ben nu tegen voornemen in meerdere keren per week aan het vapen. Doordat ik zo gevoelig ben heb ik de dag na het vapen nog steed een heerlijk ontspannen gevoel, dat is dus precies wat ik zoek. De tweede dag na het vapen ben ik soms, maar niet altijd wat neerslagtig en dat is nou (bijna) precies de rede waarom ik 10 jaar geleden gestopt ben met blowen, ik had te vaak last van depresies en was er inmiddels achter dat de wiet me daar niet bij hielp. Het ging dan ook wel beter de afgelopen 10 jaar wat betreft depresies, maar depresies hebben meerdere oorzaken en niet alleen het gebruik van wiet. Er is de afgelopen 10 jaar wel meer veranderd en dus ben ik bereid om het weer eens te proberen, maar ik houd het wel scherp in de gaten dat ik niet in een dal terecht kom, want dat is geen pretje. Ik ben oud en sterk genoeg om daarin eerlijk tegen mijzelf te zijn.

                Goed vapen is dus een 2 a 3 wekelijks pleziertje geworden. Nou had ik vorige week een zware dag voor de boeg, ik had de dag er voor gevaped en liep dus een risico op een dalletje de volgende dag, dus ik dacht als ik nou eens vanavond 2 druppeltjes van mijn nieuwe eigen CBD/THC olie neem, dan ben ik morgen mischien wat relaxter. Nou dat heb ik geweten. Ik was wel relaxed, maar de dag vroeg ook een zekere allertheid en die moest ik dus toch opbrengen, tegen mijn ontspannen/suffe gevoel in. Dat leverde mij in de loop van de dag een zware hoofdpijn op en een dalletje. Zo zie je maar , het is geen wondermiddel CBD. Althans niet voor mij. Ik moet nog steeds veel uitzoeken hoe het nou het beste voor mij werkt en waneer ik beter een keer kan overslaan om te vapen of druppelen. Ik hoop dat ik daar in de toekomst een goede manier voor weet te vinden. Ik sluit niet uit dat het uiteindelijk toch het beste is om weer te stoppen met deze hobby, maar nu geef ik nog niet op, want er zijn zeker momenten dat ik mij een stuk pretiger voel met gebruik van CBD en/of THC. Dat bevestigt mijn naaste omgeving ook, die vinden mij ook een stuk rustiger.

                Een conclusie die je kan trekken uit dit verhaal is dat ik goed moet leren doseren. Dat is op zich geen slecht iets, eigenlijk is het heel normaal. Het is zelfs vreemd dat als je naar de dokter gaat voor sommige klachten en je krijgt medicijnen voorgeschreven, dan is dat zelde af gestemt op jouw persoonlijk. Of je nu 60 kilo weeg of 120 kile, je krijgt het zelfde pilletje. Als je naar de dierenarts gaat met je hond of poes, dan wordt het dier eerst gewogen om vervolgens tot een juiste dosering te komen en dan hebben we het alleen nog maar over gewicht. Er zijn nog meer factoren die mee tellen, zoals de gewoeligheid die per persoon kan verschillen en mischien nog wel meer, ik weet het niet, maar ik ben ook geen dokter. Begin ik af te dwalen?

                Oh ja, je hebt dus wel een goed punt, want ik doe nu van alles door elkaar. Ik ben wel een tijdje terug gestopt met die druppels die ik gekocht had en had gehoopt om daar nu mee verder te kunnen gaan met druppels van eigen brouwsel. Omdat ik zo gevoelig ben, ben ik altijd heel voorzichtig met nieuwe wiet en dus ook met nieuwe druppels. Ik heb in het verleden al meerdere malen te veel geblowed en ik vond dat geen fijne ervaring. Zeker niet als je angst aanvallen krijgt. Een volgende keer ga ik gewoon proberen om elk kwartier een druppeltje CBD-olie te nemen om zo te kijken waneer het werkzaam wordt. mischien werkt het wel bij 3 druppels en ik ben gestopt bij 2 of het werkte wel, maar ik merk er minder van omdat ik nog in mijn bloed had van de vorige vape sessie. Het is ook moeilijk te meten, hoeveel rustiger word je van dit middel? nou 4,5 rustig op de schaal van CBD

                Ongeldig zei: "Wat vind de moeder van de kinderen van de olie Joop?"
                Bedoel je nou mijn vrouw? Ze is heel lief en ook heel slim. Ze miste het zelf heel erg, het blowen, dus is zij mij gaan aanpraten dat ik van CBD mischien rustiger word. Ik ben daar natuurlijk volop in getrapt en nu staat mijn balkon vol met wiet en vaped ze vrolijk met me mee
                Last edited by Slome Joop; 14 September 2018, 17:07.

                Comment


                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  Dat schriftje zij mijn vrouw ook al, maar ik wilde er niet aan, vind het zo'n gedoe. Als jij er nu ook al over begint moet ik het toch heroverwegen, ik kan niet tegen zoveel vrouwen druk. Die buffer van drie dagen is een goed idee, dan heb ik de ruimte om te experimenteren, zonder al te veel moeilijkheden.
                  Nog even voor de duidelijkheid, die Critial CBD (met ook THC) had ik er meer bijgenomen als experiment en om toch stiekem een beetje stoned te worden. Ja als je dan toch bezig bent he Maar de werking is naast het fijne gevoel van een blow ook medicinaal voor mij en dat had ik niet helemaal verwacht, een mooie meevaller dus. Het kan best wel eens zo gaan worden dat ik regelmatig Critical ga (blijf) vapen en met CBD druppels stop. Niets is nu al zeker, we gaan het zien. Ik houd jullie op de hoogte.

                  En ja, ik kan alleen maar lief praten over mijn vrouwtje, ze is het beste wat in mijn leven is overkomen.

                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Ja Slome Joop! Een schriftje bijhouden! Je moet de boel denk ik opnieuw inregelen bij jezelf. Ik weet dat THC & CBD ook invloed op elkaar hebben. Misschien heb je nu meer baat bij een olie met 1:2 verhouding THC/CBD dan bij 1:20. De Dinamed heeft die laatste verhouding, de Criticals + CBD de eerst genoemde. Vapen, druppels .... je bent lekker aan het proberen en reflecteren Joop. Ik heb al 5 Critical/CBD zaden in de koelkast klaar liggen voor volgend jaar mei. Wat er nog bij komt heb ik nog even de tijd voor om over na te denken. Ben benieuwd hoe mijn Dinameds straks in de vape smaken en hoe het aanvoelt voor me.

                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  Ok ok, de vrouwen club schrijft mij voor. Ik ga een schriftje bijhouden
                  Als ik deze winter door kom zonder depresie door de wiet, dan ga ik volgend jaar zeker ook weer Critical CBD planten, die is super. Wat er dan eventueel nog bijkomt moet ik nog over nadenken, maar zoals jezelf al zegt, daar heb ik de tijd voor.
                  Ik moet die Dinamed ook eens gaan vapen, om te zien hoe die werkt. Dan kan ik ook beter beoordelen of de CBD olie goed of slecht is. Het punt is alleen, als ik Dinamed vape, dan moet ik niet ook nog eens Critical gaan zitten vapen, dus dan kies ik toch weer voor critical iig vanavond wel. Ik zal het op mijn agenda zetten voor volgende week, dat komt wel goed.

                #11
                Even voor de voledigheid, ik heb Dinamed gisteren voor het eerst gevaped en beschreven op mijn andere topic:
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...t-balkon/page6
                Belangrijk is dat na het vapen ik dus heel duidelijk een ontspannen gevoel krijg, dus de wiet is werkzaam en goed waarneembaar ook. Dat zou betekenen dat als het proces van de olie maken goed is verlopen dat ik het zeker zou moeten voelen als ik deze inneem. De eerste keer merkte ik er niet veel van, ik ga binnenkort de druppels nog eens testen. Elke 15 minuten 1 druppel, net zo lang tot ik wat voel. Ik houd jullie op de hoogte.

                Comment

                Bezig...
                X