Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe maak je Hennepzalf

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik heb de zalf ook gemaakt, moet alleen wel wat aanpassingen doen. Ik denk minder bijenwas en wat meer geurstof, mijn vrouw gebruikt het. En als ze voorbij loopt ruik je een behoorlijke wiet lucht. Maar het werkt wel goed volgens m'n vrouw. Dus Hoppie bedankt voor de les.

    Comment


      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door kees49 View Post
      Ik heb de zalf ook gemaakt, moet alleen wel wat aanpassingen doen. Ik denk minder bijenwas en wat meer geurstof, mijn vrouw gebruikt het. En als ze voorbij loopt ruik je een behoorlijke wiet lucht. Maar het werkt wel goed volgens m'n vrouw. Dus Hoppie bedankt voor de les.
      Geur en dikte van de zalf is indd een persoonlijk iets. Ben heel blij dat je vrouw er goed op reageerd. Dit is de reden dat ik het met jullie heb gedeeld. En graag gedaan kees.

      Comment


        #18
        Goedenavond,

        Echt leuk om te lezen dat hier niet alleen gerookt word.
        Ik wil zelf ook zalf beginnen te maken voor mezelf.
        Heb een slowcooker in huis gehaald , de plaatselijke imker mailtje gestuurd.
        De zuivere bijenwas mag ik maandag gaan halen .

        Toch een paar vraagjes voor ik er aan begin .
        hopelijk kan iemand me hier helpen ?

        Wortel heb ik helaas nu niet ter beschikking maar voor de eerste keer wil het al graag een testdraaien met buitenkweek van vorig seizoen

        Ik vraag me af welke verhouding ik het beste zal nemen ? 1500 gram Coco’s olie , 400gram bijenwas en hoeveel wiet kap ik er dan bij ? 20 gram toppen ?

        Omdat ik geen wortelkluit heb , zou dan 12 uur laten trekken voldoende zijn ?

        projectje voor volgende week , zelf zeer benieuwd naar het resultaat

        alvast bedankt
        groet

        Comment


          #19
          Heel erg duidelijk en leuk opgesteld
          Hier kom ik zeker op terug
          Vind wel ferm de moeite die men hierin steekt, zelf geholpen word en gelijk anderen helpen.
          Vraag mij af of het helpt bij lumbalgie pijn maar dat zal wel, of het helpt ook al als de scherpe hoeken eraf zijn idd
          Erg interessant thanks Hoppie
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Nirvana View Post
            Goedenavond,

            Echt leuk om te lezen dat hier niet alleen gerookt word.
            Ik wil zelf ook zalf beginnen te maken voor mezelf.
            Heb een slowcooker in huis gehaald , de plaatselijke imker mailtje gestuurd.
            De zuivere bijenwas mag ik maandag gaan halen .

            Toch een paar vraagjes voor ik er aan begin .
            hopelijk kan iemand me hier helpen ?

            Wortel heb ik helaas nu niet ter beschikking maar voor de eerste keer wil het al graag een testdraaien met buitenkweek van vorig seizoen

            Ik vraag me af welke verhouding ik het beste zal nemen ? 1500 gram Coco’s olie , 400gram bijenwas en hoeveel wiet kap ik er dan bij ? 20 gram toppen ?

            Omdat ik geen wortelkluit heb , zou dan 12 uur laten trekken voldoende zijn ?

            projectje voor volgende week , zelf zeer benieuwd naar het resultaat

            alvast bedankt
            groet

            Wat ik zou doen is even experimenteren. 20 gram lijkt me voldoende. Mocht het sterker nodig zijn pas je dit aan. Anders eerst maar een kleine batch maken lijkt me. Succes.

            Comment


            • Nirvana
              Nirvana commented
              Editing a comment
              Bedankt voor je antwoord Hoppie.
              Met 300 gram bijenwas is de zalf dan redelijk hard in de potjes of eerder nog aan de lopende kant toe ?

              Ik hoop dat het me zal helpen tegen reuma en artrose pijnen. Heb wel al gelezen dat dosering heel moeilijk is bij cannabis dus zal het inderdaad wat afwegen zijn naar eigen belang .

              Groet !

            #21
            Hallo Hoppie,


            Allereerst bedankt voor dit verslag! Gevonden via Nirvana, erg interessant.
            Dat ga ik ook eens proberen.

            Ik vroeg mij af of je ooit zalf van alleen de wortels hebt gemaakt?

            "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
            "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
            "Ajeto" - Buurman en Buurman

            Comment


              #22
              Nee dit heb ik nog nooit gedaan. Dit omdat deze verhouding uitstekend werkt voor mijn vrouw. En ja waarom iets veranderen wat goed is. Maar je kan het proberen. En zie dan graag je reactie of dit heeft gewerkt. Sorry voor de late reactie. Maar kreeg blijkbaar geen notificatie meer.

              Comment


                #23
                Mooi recept, ik had al eerder zoiets gezien bij Werner van mediwietsite maar die doet het in spuitjes zodat die het ook nog op kan eten... dat zal met deze zalf denk ik niet de bedoeling zijn.

                Een goede vriend van mij heeft ook reuma en die is flessen goudwater gaan gebruiken, er schijnt een bedrijfje te zijn die die flessen verkoopt, die vriend van mij had er wel baat bij al moet ik eerlijk toegeven dat ik gelijk aan kwakzalverij moest denken maar misschien was dat gewoon een geval van wat de boer niet kent..
                De Bloemen Van Bri

                Comment


                • Hoppie
                  Hoppie commented
                  Editing a comment
                  Nee deze zal je niet eten. Als je de bije was laat staan zou dit indd kunnen.

                #24
                Moet ik proberen

                Comment


                  #25
                  Ik heb deze zalf ook gemaakt, met 1 weckpot vol knipafval/minitopjes, 1 schone, fijngesneden wortel van wietplant, 0,5 liter cocos olie en wat bijenwas (van die kleine balletjes besteld via internet)
                  Het werkt tegen reuma, spier- en gewrichtsklachten, jeuk, droge (hoofd) huid, eczeem, insectenbeten, wondjes, zonnebrand. Ik denk als je zelf iets bedenkt, dat het er ook voor werkt. Ik heb hem lang laten trekken/koken, gefilterd en daarna de bijenwas toegevoegd tot de gewenste dikte. Ik heb later de boel weer gesmolten en bijenwas toegevoegd omdat ik het wat harder wilde. Bedankt Hoppie, ik kan het iedereen aanraden.

                  Comment

                  Bezig...
                  X