Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Depressie en Cannabis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Depressie en Cannabis

    Nou Floeperd
    Ik ben het niet met je eens wat je schrijf over diagnose's
    Geloof me als iemand een borderline diagnose krijg dan is dat echt niet leuk of iets om trots op te zijn , het is een ziekte geen grapje of exxuus
    Daar naast een depressie is echt niet leuk en ik geloof goed dat mensen er in kunnen verzuipen .
    Ik weet niet of je zelf al is ooit en zo zwart gat bent gevallen waar van je denk dat je er nooit meer uit kan komen.
    Ook ik heb de dood al meerde malen in ogen gekeken en waardeer het leven en toch donder ik elke winter in een zwart gat
    alleen nu weet ik dat ik er ook weer uit kan komen.
    Medicatie kan een goed hulp middel zijn als je zelf even er niet meer uit kan komen en ik ben blij dat die medicijnen bestaan want ik vermoed dat veel mensen
    zonder medicijnen er al lang niet meer waren.
    Geloof me een depressie is zwaar en heftig en lijkt eeuwen te duren.


    Kush: Is het juist niet fijn dat mensen nu meer over hun depri gevoel kunnen en durven praten?
    Weten dat je niet de enige ben die deze gevoelens heeft?
    Vroeger schaamde mensen zich er voor en dat maakte de dip nog erger dan het al was .
    Nu weten veel mensen wat het is en kunne ze er rekening mee houden en evt medicijnen halen of leren er mee om tegaan.

    Groetjes Bella
    Last edited by belladonna; 3 November 2010, 09:23.
    God was never on your side..

    Comment


      #17
      Re: Depressie en Cannabis

      Je hoeft t godzijdank ook niet met me eens te zijn....Ik heb nooit gezegd dat je trots moet zijn op je depressie of er blij mee
      moet zijn of dat t een excuus is....
      Lees beter!!!!!!
      verder zal ik er niet op ingaan...en bedankt voor je begrip........en heb ook duidelijk aangegeven dat dat is hoe IK er over denk, en beargumenteer dat,vermeld er zelfs bij dat dat slecht mijn mening is, en waarom
      Not...
      Je reageert ook niet op m'n voorbeelden of m'n insteek alleen maar over hoe erg en zielig en dramatisch dat is....wel typisch dat zelfmoord t hoogst ligt in onze "westerse" wereld....maar goed vast een gevolg van "beschaving"
      Pz
      Last edited by Floeperd; 3 November 2010, 11:30.

      Comment


        #18
        Re: Depressie en Cannabis






        Last edited by Jointjedraaien; 27 August 2014, 15:01.

        Comment


          #19
          Re: Depressie en Cannabis

          @ bella, je hebt helemaal gelijk, het is echt goed dat mensen erover praten, over zowel ernstige als vervelende dingen. Ook ben ik hartstikke blij met de ontwikkelingen op het gebeid van acceptatie voor psychiatrische zorg.
          ik vind het alleen jammer bijv als iemand zegt depressief te zijn en dat blijkt dat ze dat is omdat ze geen geld heeft omdat ze de dag ervoor 500 euro heeft uitgeven aan een vakantie en een week later weer schoenen van 130 euro kan kopen. Ik wou dat dit voorbeeld nep was, heel erg, maar helaas... ik zat ook met precies dit voorbeeld in mijn hoofd toen ik het typte, maar precies wat eerder al gezegd was het is een soort hype geworden/geweest en daardoor eenmaal deel van onze maatschappij, snif
          ik stem voor een officiele aparte status tussen depri en depressief (hoe langer ik erover nadenk hoe slechter voorbeeld het lijkt, dus ik ga alsnog slapen, maar mijn insteek hoorde goed te zijn )
          Last edited by KushMasta TMHM; 4 November 2010, 02:04.
          it's his line so only God knows
          Grtz Kush

          Comment


            #20
            Re: Depressie en Cannabis

            Ik denk dat iedereen een depressie anders ervaart .
            Maar goed de mensen die echt last hebben van en depressie weten wel waar ze over praten

            Depressief zijn

            Depressief zijn heeft grote invloed op iemand levensgeluk.
            Nog sterker, iemand die depressief is, kan niet gelukkig zijn.
            Het is het een of het ander.
            Soms denkt men dat men wel gelukkig is als men depressief is, maar dit kan hooguit heel beperkt zijn.
            Iemand die wel gelukkig is, is niet depressief.
            Iemand die zich echt prettig voelt, maar wel last heeft van depressies, is op het moment van de gelukkigheid (nieuw Nederlands woord) niet depressief.
            Het is dus het een of het ander met gradaties.
            Dus een beetje depressief en een beetje gelukkig kan wel.
            Vergelijk het maar met het glas water. Veel water met weinig lucht en andere verhoudingen.

            Depressief zijn is niet erfelijk en is te genezen.
            Er bestaat geen lichamelijke oorzaak voor depressiviteit.
            Het wordt volledig veroorzaakt door de persoonlijke denk- en leefwereld van de persoon.
            Dit geldt voor alle vormen van depressiviteit.
            Dat het toch lichamelijk aan te tonen is, wil nog niet zeggen dat hier de oorzaak ligt.
            De wetenschap maakt namelijk een ongelooflijke fout.
            Ze draaien oorzaak en gevolg namelijk om.

            Depressie wordt verooorzaakt door de omstandigheden en de reactie daarop. Er is geen enkele natuurlijke / erfelijke oorzaak voor depressief zijn. Degenen die anders beweren, kletsen onzin.
            Degenen die beweren dat het erfelijk is omdat het in de hersenen aantoonbaar is, begrijpen een aantal zaken niet.
            Als ik iemand boos maak, zal die boosheid in de hersenen van die persoon aantoonbaar zijn (daarom is men boos). Maar dat wil niet zeggen dat het daarom erfelijk / natuurlijk is. Voor kwaadheid is het meer voor de hand liggend, maar het geldt ook voor depressies. Dat dit minder voor de hand ligt, komt doordat de oorzaken minder duidelijk zijn.

            "Depressiviteit is erfelijk, want bij sommige families komt het vaak voor", is ook een onjuiste conclusie. De gezinssfeer is de oorzaak. Iemand die depressief is, steekt anderen hier mee aan door zijn / haar houding. Depresieve besmetting is vaak minder duidelijk te herkennen omdat het meer onbewuster is en op langere termijnen plaatsvindt. Agressie is duidelijker als voorbeeld. Een agressieve ouder, veroorzaakt angst en / of agressie bij de kinderen. Dit is onvermijdelijk. Een zoon die regelmatig door pa mishandeld wordt kan agressieve neigingen gaan vertonen naar anderen. Erfelijke reden: Geen. Depressie valt onder dezelfde noemer. In een depressieve sfeer is er een grote kans om ook depressief te gaan worden.
            De feitelijke oorzaak van depressie is dat door te veel problemen de hersenen te gespannen raken en daardoor komt men in een soort boze bui. Het is een natuurwet die voor iedereen geldt. Daarom is in principe iedereen vatbaar voor depressie en kan ook iedereen een depressie kwijtraken. De omstandigheden en de manier van denken zijn bepalend.
            Aangezien depressie geleidelijk aan ontstaan is door de omstandigheden, kan het ook hersteld worden. De oorzaak van een normale boosheid is makkelijk te herkennen, maar bij een depressie ligt het moeilijker want oorzaken zijn minder duidelijk en het proces is langduriger. Depressief zijn is gewoon een vorm van boosheid. De "normale" boosheid is meestal meer een directe reactie op gebeurtenissen. De bus rijdt net voor je neus weg bijvoorbeeld. Maar het heeft ook te maken wat ik hieronder zeg.
            Een goed begin is, herkennen dat men depressief is en te beoordelen hoe men op omstandigheden reageert. Iemand die bijna altijd prikkelbaar is, is vermoedelijk depressief. Het is net als met een vol glas water. Iedere extra druppeltje doet het overstromen. Hoe minder depressief men is, des te meer kan men hebben voordat men van kwaad wordt. Iemand in een vrolijke bui is heel moeilijk kwaad te krijgen, want het geestelijke spanningsniveau is laag.
            Depressief zijn is heel goed te herstellen zonder medicijnen. Ben het vroeger zelf ook geweest (herkende het toen alleen niet), maar door het schrijven van mijn boeken en dingen over mezelf te begrijpen, is mijn spanningsniveau zeer laag geworden. Wordt niet meer boos als er iets kapot valt.
            Een depressie is een vorm van kwaadheid zonder vaak te beseffen waarom men kwaad is. Men is gewoon kwaad. Het is ook niet zo dat men ‘s morgens plotseling depressief is. Het gaat namelijk in kleine stapjes. Vaak dat men het van zichzelf niet eens herkent. Depressie is te herkennen aan alles zwaar inzien, prikkelbaarheid en langdurige kwade buien. Herken je dit, ga er dan maar van uit dat je depressieve neigingen hebt. Alle reden om op te gaan passen, want in veel gevallen gaat het steeds verder achteruit.
            Als je denkt dat depressie een lichamelijke oorzaak heeft, probeer dan maar eens het volgende te verklaren.
            Als het tegen zit (problemen, slecht weer), verergert de depressie.
            Als het mee zit (leuke dingen, prettige aandacht), vermindert de depressie.
            Deze veranderingen zouden onmogelijk zijn als het een lichamelijke oorzaak zou hebben.

            Bronn :
            http://www.leokrans.nl/psychologie/depressief.htm

            Last edited by bobo; 4 November 2010, 11:09. Reden: Sorry Mods ik sloot dit topick perongeluk maar is weer open
            God was never on your side..

            Comment


              #21
              Re: Depressie en Cannabis

              Als het tegen zit (problemen, slecht weer), verergert de depressie.
              Als het mee zit (leuke dingen, prettige aandacht), vermindert de depressie.



              dat is precies zon redenatie waar ik niets mee kan....dat is toch logisch....maar moeten we dan depressies gelijk maar levenbedreigend maken???de betekenis van het woord alleen is al helemaal twisted.... maar goed...ik was jarig...en niemand feliciteerde me hier... over depressies gesproken...

              hieperdepiep

              Comment


                #22
                Re: Depressie en Cannabis

                Er is er 1 jarig hoera hoera, dat kun je wel zien, dat is Floeperd
                Dat vinden wij allen zo prettig ja, ja, en daarom zingen we blij.
                Hij leve lang, hoera, hoera, hij leve lang hoera, hoera,
                hieperdepiep, hhhhhoooooeeeeerrrrraaaaa!


                Zo, nu weer ontopic.

                Comment


                  #23
                  Re: Depressie en Cannabis

                  Tja poepert daar ga je dan jarig en geen hieperdepiepsel
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #24
                    Re: Depressie en Cannabis

                    wat een geweldig mooi leerzaam stuk ben zelf ook redelijk depri geweest en nog een beetje
                    maar ik uit het met sporten kick boxsen daar uit je het wel redelijk op zown box bal

                    Comment


                      #25
                      Re: Depressie en Cannabis

                      Toch heb ik een vraag naar aanleiding van deze stukken. Is het niet dat het roken van cannabis je gevoelens versterkt? Is het dan wel verstandig om cannabis te roken als je depressief bent, aangezien dan de gevoelens van depressiviteit worden versterkt. Met andere woorden, kom je dan niet in een gat terecht waar je helemaal niet meer uit kunt komen?

                      Comment


                        #26
                        Re: Depressie en Cannabis

                        Floepert, gefeliciteerd



                        ---------------
                        je leest 't in...Regular magazine
                        http://www.regularmagazine.nl
                        http://www.regularmagazine.be
                        http://www.regularmagazine.eu
                        http://www.regularmagazine.us

                        Ook op facebook
                        Facebook.com/regular.magazine
                        Last edited by dokkie; 20 October 2011, 11:00.

                        Comment


                          #27
                          Re: Depressie en Cannabis

                          dat is precies zon redenatie waar ik niets mee kan....dat is toch logisch....maar moeten we dan depressies gelijk maar levenbedreigend maken???de betekenis van het woord alleen is al helemaal twisted.... maar goed...ik was jarig...en niemand feliciteerde me hier... over depressies gesproken...

                          Gefeliciteerd Floeperd,

                          Een fijne dag toegewenst en ik hoop dat je dermate veel cadeaus in geld ontvangt dat je de 600 watt led unit van Dokkie kunt aanschaffen.

                          Comment


                            #28
                            Re: Depressie en Cannabis

                            idd van harte nog gefeliciteerd Floeperd!! , tis wel laat inmiddels.
                            Maar ik wens je nog vele goede jaren toe!.. en verjaardagen die men niet vergeet
                            it's his line so only God knows
                            Grtz Kush

                            Comment


                              #29
                              Re: Depressie en Cannabis

                              Aangezien je depri voelen en depressief zijn nogal een verschil heeft, ff volgend stukje:

                              Volgens de DSM-IV - een diagnoseinstrument in gebruik bij therapeuten - ben je depressief wanneer je voldoet aan de volgende criteria:
                              1. Gedurende twee weken vertoon je minstens vijf van de negen volgende symptomen:
                              (a) depressieve stemming gedurende het grootste deel van de dag,
                              (b) elke dag duidelijk weinig interesse of plezier in wat je doet,
                              (c) een duidelijke gewichtstoe- of afname zonder aanwijsbare oorzaak,
                              (d) moeite met in- of doorslapen of juist overmatige slaperigheid,
                              (e) remming in de bewegingen,
                              (f) dagelijkse moeheid of verlies van energie,
                              (g) buitensporige gevoelens van waardeloosheid en/of schuld,
                              (h) besluiteloosheid, bovenmatige concentratieproblemen en/of niet kunnen nadenken,
                              (i) bovenmatige gedachten aan dood en/of zelfdoding.



                              3. Deze symptomen zijn niet het gevolg van het slikken van medicijnen of een ziekte.
                              4. De symptomen zijn niet een deel van een rouwproces wegens het overlijden van geliefde personen.

                              Depressies en cannabis:
                              Ik val niet in een dieper gat of heb de avond of dag na "the joint" niet meer last dan anders.
                              Een goede ononderbroken nachtrust daarentegen heb ik wel, dus word de volgende morgen lekker relaxed wakker!
                              Dus ik heb er baat bij, hoe een ander het ervaart weet ik niet.....

                              Comment


                                #30
                                Re: Depressie en Cannabis

                                Dankjewel mensen

                                Comment

                                Bezig...
                                X