Mededeling

Collapse
No announcement yet.

snap er geen bal meer van

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

snap er geen bal meer van

Korting op 420shop
    Hey beste lezer
    Zelf ben ik er 53 jaar en rookt al jaren wiet en heb er paar vraagjes over. Ben maar een gewone arbeider en geraak er niet uit om de juiste info te vinden.
    Door mijn ziekte ben ik niet meer in staat om zelf maandelijks naar Goes te rijden achter 2 zakjes van 5 gr, kom mooi toe met 10 gr per maand.
    Wat ik lees val in de mand om medische wiet te kopen.
    Mijn huisdokter weet dat ik rook en mijn behandelende professor in het UZ in Gent ook, dus om een voorschrift te krijgen is dat geen probleem voor mij.
    1) Graag had ik geweten als je dit ook kan krijgen in BelgiŽ via de apotheek of dat ik inderdaad naar Nederland moet gaan om er te krijgen.
    2) Met mijn ziekte krijg ik alle medische kosten 100% terug betaalt, dokters,opnames,onderzoeken, pillen enzÖ val wiet daar ook onder. Sta nu al maanden op de ziekenkas en als je beetje geld kan uitsparen tracht ik dat te doen. Al kosten genoeg.
    3) Ingeval ik er achter moet gaan in Nederland moet ik dan een medisch attest mee hebben van de dokter ingeval controle van de politie
    4) Is een dokters voorschrift van een Belgische dokter geldig in een Nederlandse apptheek
    Dat was het bedank in ieder geval voor de info
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Re: snap er geen bal meer van

Hallo, ik kan je al antwoorden wat ik weet.
    1) enkel te verkrijgen in Nederlandse apotheken.
    2) ik denk het niet, maar vraag het eens aan je ziekenkas!
    3) is wel best, maar wordt normaal niet officieel aanvaard, dus het hangt af van wie je tegenkomt. Het overschrijden van de grens Nederland-belgiŽ met wiet in de auto blijft een overtreding van de wet, medicinaal of niet.
    4) een belgisch voorschrift is voldoende, maar ik geloof dat het wel moet voldoen aan de eisen van Nederland, handgeschreven en nog een paar andere dingen.
    Als je zeker wil zijn, doe dan zoals ik en schreef eens naar ex-senator Van Krunkelsven, die kan je (bijna) al je antwoorden geven!

Comment

Mag ik vragen welke prof je hebt in UZ Gent?
      Kan namelijk moeilijk geloven dat er zo licht omgegaan om je een medisch attest te geven.
      Ben er namelijk ook al enkele jaren in behandeling met een zeer onaangename ziekte...

grtz

Comment

ga de naam niet zeggen van welke prof prutser maar ben in behandeling in P2 en de pijnkliniek en als je beetje nadenk kan je al denken wat ik heb.
        Last edited by odyssee; 27 February 2011, 15:37.

Comment

thx viske heb al een antwoord op vraag 1 en 3 en 4

Comment

Hallo odyssee in NL is het mogelijk om mediwiet vergoed te krijgen bij verschillende verzekeraars. Hier is een link waar je vast verder mee komt http://mediwiet.come2me.nl/.

grt. polo

Comment

Odyssee woont kennelijk in BelgiŽ. Met het Nederlandse beleid schiet hij dus niets op.

Comment

En het over de grens brengen lijkt me ook een probleem , kwa smokkel

Ajo
                Ventje
                Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Als je onder behandeling bent in een pijnpoli zou je daar eens moeten checken of er toevallig samenwerkingsverbanden bestaan, waar jij tegen aan loopt zullen meerdere patienten aldaar hebben meegemaakt.

In theorie is een belgisch recept net zo goed als een nederlandse maar met UR-geneesmiddelen wordt daar in de praktijk nog wel moeilijk over gedaan, en helemaal met Wiet! Ik weet dat het voor nederlanders in het buitenland of die naar het buitenland toegaan mogelijk is om onder overlegging van een medische verklaring wiet mee te nemen (wel afhankelijk van de bestemming!) maar hoe dat precies zit met belgen die in nederland hun geneeskrachtig kruid komen kopen ... geen idee
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

lees hier nog oude vraag van mij hier en weet intussen al de oplossing.

Dus voor de Belgen even kort samenvatten:

1) je dokter moet een handgeschreven voorschrift voorschrijven, dus niet via de printer.
                    Er moet gewoon op staan bv. 20 gr medische wiet.

2) je maak je keuze van apotheek in Nederland en je gaat er naar toe.
                    In de apotheek zullen ze je ťťn medisch dossier opmaken, is gedaan op 1 minuut gewoon je I.D afgeven dan zit je in de computer.
                    Erna zullen ze vragen welke wiet je wil, wat je hebt van ziekte en dan raden ze je wel de goede soort aan.

Dan moet je 2 dagen geduld hebben om af te halen. Je beurt afwachten als je gaat en betalen en je hebt je wiet, simpel.
                    Kost iets meer dan in de koffieschop 8,5 euro de gr maar je weet dat het goede wiet is zonder brol erin

N.B. 1 keer bij terugkeren van sas van gent, controle gehad NL en B politie die samen drugscontrole deden, had 4 potjes mee van 5 gr.
                    Gewoon eerlijk gezegd, had geen keuze iedere wagen kreeg hondenbezoek ). toen hij de 4 potjes zag heb ik gewoon mogen doorrijden met mijn wiet zonder verdere controle. Had ook een medische verklaring mee, wilde die tonen was zelf niet nodig.
                    Last edited by odyssee; 12 March 2014, 10:18.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                    Bezig...
                    X