Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis voor slaap Epilepsie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabis voor slaap Epilepsie

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen! De naam is Vince, 28, Belg en al 10j ga ik maar al te graag met een lekkere joint gaan slapen. Haat ik slapen zonder? Jazeker! Ben ik eraan verslaafd? Jawel sowieso. Maar heb ik op privevlak al enige negatieve impact gehad? Nee absoluut niet, integendeel, zelf heeft het me een enorme structuur geboden en ben ik op vlak van job/persoonlijke ontwikkeling enorm gegroeid. Fan van moeder natuur dus.

    Mijn vraag voor jullie ligt wat complexer. Mijn zus heeft vorig jaar diagnose van Epilepsie gekregen. Zware medicatie en Zolpidem voor de slaap hebben ervoor gezorgd dat ze nu toch half genezen verklaard is.

    Maar het komt met een prijs, de neuroloog wil dat ze zolpidem voor de rest van haar leven omdat slaap prioriteit is. De impact van dat pilletje is behoorlijk pittig. Ze is er enorm aan verslaafd geraakt, komt sochtends met een aggressie wakker en het duurt meerdere uren voor ze wat normaal is. Alleen al afkicken hiervan zal stevig zijn.

    Zolpidem staat erom bekend jongdementie te veroorzaken. Zelf hebben we dementie in de familie albeit na 70+. Ze is op een punt gekomen dat ze er volledig wil met kappen en is naar mij gekomen om wiet te proberen als alternatief. (ook omdat ze weet dat ik het dagelijks doet en je het niet zou zeggen dat dat zo is) Oh wee als je hier in Belgie naar de dokter gaat om medicinale wiet te bespreken. Pilletjes en voorschriften zijn het enige wat telt.

    Als broer een moeilijke situatie, ik wil natuurlijk het beste voor haar en sta ervoor open om haar hierin te begeleiden.

    In NL zijn jullie een pak more open minded dan hier in BE. Graag hoor ik of iemand ervaring heeft met de combo wiet + epilepsiemedicatie, wat jullie zouden aanraden om naar te kijken qua soort (CBD heeft ze geprobeerd maar voelde ze niets van, maar zijn er soorten waar de THC en CBD evenzeer aanwezig zijn ofdergelijke?), en of hier mensen in NL bestaan waar we eens met kunnen gaan praten. (hoe best aanpakken, waar naar kijken, gevaren etc.)

    Alvast hartelijk bedankt!
    Vince



    #2
    Kom we leven in 2021 ook in belgie is cannabis bespreekbaar. Kwestie van doen. Ga voor al niet zelfstandig met haar zware medicatie rommelen zonder dat een arts weet wat je doe. En als je met deze arts niet over cannabis kan praten wat let je naar een ander te gaan. Daar naast vergeet niet dat cannabis geen wonder medicijn is.

    Prikkels in de hersenen kunnen hierdoor epileptische aanvallen veroorzaken. Het is niet precies bekend hoe cannabis werkt bij epilepsie.

    Dus het kan ook een aanval uitlokken besef dat goed
    God was never on your side..

    Comment


      #3

      Comment


      • belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        Denk jij nou echt dat er cbd in kruitvat olie zit

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Geen idee. Ligt daar in de winkel in Nederland. Gebruik het zelf niet.

      #4
      Mediwiet een berichtje sturen

      Comment


      • Nirvana
        Nirvana commented
        Editing a comment
        +1 voor mediwiet te sturen .
        Veel succes in de zoektocht

      #5
      Hmm, probeer eens spacecake, werkt iets anders dan roken.

      Comment

      Bezig...
      X