Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groen licht voor Cannabis bij pijn

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop

Bron

Cannabis roken of op een andere wijze tot je nemen geeft belangrijke pijnstillende werking.
    En dat bij de behandeling van chronische pijn die niet door kanker wordt veroorzaakt. Dit is het resultaat van een grote studie naar de effecten van Cannabis die deze maand (maart 2011) in het medische tijdschrift the British Journal of Clinical Pharmacology verschijnt.

Het pijnstillende effect van Cannabis is precies in lijn met wat wij in ons instituut al jaren weten.
    En het is ook in lijn met de pijnstillende en ontstekingsremmende effecten van de lichaamseigen stof en het supplement Normast, dat ook via de zogenaamde cannabisreceptoren loopt.
    Steeds meer wetenschappelijke informatie wijst nu dezelfde richting op: onze eigen cannabisreceptoren spelen een heel belangrijke rol bij pijn en ontstekingen.
    De positieve beinvloeding van ons lijf met deze stoffen, zoals bij chroinische pijn dient nu eindelijk serieus genomen te worden!
    Onderzoek toont aan: neem wiet serieus!

De onderzoekers vand universiteit van Toronto keken naar de pijnstilling van Cannabis op een veelheid van chronische pijnen, veroorzaakt door neuropathische pijn, fibromyalgie, reuma en algemene chronische pijn.

Het ging in totaal om 18 studies die in totaal met bijna 800 patiŽnten uitgevoerd zijn.

De studies waren allen goed qua opzet en in 15 van de 18 studies kon een heel duidelijk pijnstillend effect aangetoond worden.

Vooral de pijnstilling bij neuropathie pijn was echt zeer belangrijk:

ďOf special importance is the fact that two of the trials examining smoked cannabis demonstrated a significant analgesic effect in HIV neuropathy, a type of pain that has been notoriously resistant to other treatments normally used for neuropathic pain."

En ook gaven de onderzoekers aan dat cannabinoiden ook duidelijk ontstekingsremmend werkte, bij reuma, een feit dat we ook kennen van Normast.
    Ook dat cannabinoid is pijnstillend en ontstekingsremmend.
    Het voordeel van de laatste stof is dat het geen high geeft, noch dat je stoned wordt, terwijl de pijnstilling wel mooi tot stand kan komen.

"In the trial examining cannabis based medicines in rheumatoid arthritis a significant reduction in disease activity was also noted, this is consistent with pre-clinical work demonstrating that cannabinoids are anti-inflammatory.Ē

Een nadeel dat patienten soms wel ervaren, is dat cannabis hun denkvaardigheid wat laat verminderen.

Een belangrijke stap voorwaarts! En cannabis en cannabinoiden, zoals palmitoylethanolamide hebben ook nog andere interessante potentiele werkingen! [6]Het is niet voor niets dat in de wetenschappelijke wereld de cannabis receptoren en onderzoek naar onze eigen cannabinoiden, de endocannabinoiden superhot is!

maart 2011, prof. dr. Jan M. Keppel Hesselink
    God was never on your side..

Re: Groen licht voor Cannabis bij pijn

Yessss, nou moeten we alleen nog af van de politieke nitwits die denken mee te kunnen babbelelen over wat wel en niet voor behandelstrategie en middelen in aanmerking zou moeten komen.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

wow cornolio, da's nog eens eerlijk!

pijnperceptie verandering of pijnvermindering > het resultaat is either way dat je minder last ondervind. Ik hoef in elk geval niet te blowen bij pijn, ik krig er meer moeite mee. Maar goed, ik heb geen hernia's of of andere chronische pijnveroorzakers.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Zeer herkenbaar , cannabis haal niet de pijn weg maar maakt dat het tijdelijk beter kan dragen is mijn ervaring.
        God was never on your side..

Comment

Pijn valt niet te definieren!

Ieder mens ervaart pijn anders. Ik heb in feb. een ooroperatie gehad en heb daarbij een extra verdoving gekregen in mijn oor tijdens de operatie. Dat was voor mij voor het eerst en ik weet wat oorpijn is. Na de operatie heb ik geen enkel noemenswaardige pijn gevoeld. Terwijl dit 15 jaar geleden geheel anders was en je weken pijn had.

Een jaar of 5 geleden kwam ik in contact met een Belg die meerdere rug- en nekhernia's had door zijn werk. Tentijde gebruikte hij een ingebouwde morfinepomp die als een bult in zijn of bij zijn maag zat. Hij kon max. 20 morfine krijgen en was daardoor totaal nutteloos en in een roes. Cannabis gebruikte hij al wel, maar niet op grote schaal.

Door gebruik te maken van medicinale cannabis kon hij de hoeveelheid morfine afbouwen en weer redelijk mee doen. Zo heb ik toen met hem een tuintje aan gelegd zodat hij zijn eigen meidcijn kan verbouwen en verstouwen.
          Veel gestelde vragen over het forum
          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL
          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silas View Post
            Pijn valt niet te definieren!
            daar zijn anders aardig wat inspanningen op gericht, denk aan de pijncentra die de academische ziekenhuizen hebben. Pijn zelf kan soms moeilijk meetbaar te maken zijn maar er zijn een hoop afgeleide processen die wel inzicht kunnen geven. De ervaring van die pijn en hoe daar mee om te gaan, ja inderdaad dat is een heel ander verhaal.

Comment

Pijn is een signaal dat er iets mis is met het lichaam en/of de psyche.
              Onlangs versplinterde bij het extraheren een verstandskies. De kaakchirurg moest vervolgens de wortelrestanten doorzagen en wegbeitelen. De verrichting heb ik nauwelijks gevoeld: maar de dagen erna had ik beslist geen moeite om het begrip pijn te definiŽren.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
              Bezig...
              X