Wat is goede medi wiet?

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Greyvol
    replied
    Re: Wat is goede medi wiet?

    Oorspronkelijk geplaatst door HJM
    Gezond en ongezond wordt ik onderhand zat van.
    Zag laatst een programma van figuren die alsmaar toegaven aan zwaktes. Halve zolen derhalve.
    Zat een kloot bij die al z'n halve leven alleen wit brood met hagelslag vrat omdat hij moest kotsen van al het andere.
    Als een mens al in leven blijft van zulk voer, waar praten we dan nog over?

    Bedrocan (de mediwiet maker) kweekt op hydro alsof het tomaten zijn. Gebruikt dus ook de zelfde voeding.
    Niks opgefokt, maar volledig steriel.
    Geen boosters en geen vergif, anders krijgen ze weer last met de wet op medicijnen.

    De wietwereld zit dus vol prietpraat.
    Nou zeg, heb het ook een stukje gekeken maar kon het niet verder afkijken.

    Ik weet sinds vorig jaar dat mijn maag verlamd is en nog maar voor 24 % functioneerd. 42 jaar lang misselijk en elke dag overgeven. Nooit willen toegeven ziek te zijn en steeds minder gaan werken uit eigen beweging, jarenlang onderzoek en vele specialisten verder blijkt het door onnodig bestralen te komen en ook mijn darmen verkleefd te zijn. Zenuwen zijn beschadigd en kan alleen nog maar slechter worden.

    Eten is voor mij niet zo heel eenvoudig. Nu gebruik ik sinds vorig jaar ruime hoeveelheid cannabis, iets wat ik nog nooit eerder gedaan heb. En dat onderdrukt mijn misselijkheid en hoef ik niet zo vaak over te geven. Krijg het wel voorgeschreven maar niet vergoed omdat het een symptoon bestrijder is en geen medicijn.

    De beste mediwiet voor mij is er een waar ik honger van krijg en de misslijkheid kan onderdrukken, heb nog niet zo heel veel geprobeerd. De bediol van bedrocan werkt voor mij eetlust remmend, jack herrer van grasscompany en haze werken wel beter. RQS medical mix werkt ook nauwelijks. Olie van stichting mediwiet wel resultaat, maar oraal indienen gaat niet zo goed. High tension eigen kweek werkte goed. Binnenkort ga ik Santa Maria proberen. Tips en advies altijd welkom
    Last edited by Greyvol; 29 March 2015, 01:56.

    Leave a comment:


  • HJM
    replied
    Re: Wat is goede medi wiet?

    Gezond en ongezond wordt ik onderhand zat van.
    Zag laatst een programma van figuren die alsmaar toegaven aan zwaktes. Halve zolen derhalve.
    Zat een kloot bij die al z'n halve leven alleen wit brood met hagelslag vrat omdat hij moest kotsen van al het andere.
    Als een mens al in leven blijft van zulk voer, waar praten we dan nog over?

    Bedrocan (de mediwiet maker) kweekt op hydro alsof het tomaten zijn. Gebruikt dus ook de zelfde voeding.
    Niks opgefokt, maar volledig steriel.
    Geen boosters en geen vergif, anders krijgen ze weer last met de wet op medicijnen.

    De wietwereld zit dus vol prietpraat.

    Leave a comment:


  • Fishie
    replied
    Re: Wat is goede medi wiet?

    Tegenwoordig heb je alle weedsoorten geklasseerd op medisch vlak
    Mijn chronisch pijnpatient partner (kort gezegd), vindt het alleen maar erg als er niks te roken valt.
    Die maakt er nog niet echt 'n onderscheidt in, dus alle wietsoorten helpen en wou ik de vraag even draaien:

    Is er een wietsoort die je beter niet kan aanschaffen of eerder een negatief effect heeft?

    Tegenwoordig drogen ze idd foutief, waardoor de plant niet de kans krijgt alle stoffen in de knop en blad op te nemen. We bemesten zoveel dat we garanti opbrengst hebben. Ook de genetica heeft hierin meegeholpen. Is dat gezond? Nee,maar dat is de gehele maatschappij anno 2015. Dus hoe meer biologisch, hoe beter voor de gezondheid.
    MAAR
    Bij de apotheker is ie ook opgefokt. Die vond ze inderdaad wel goed, kwam in aanmerking op medisch vlak (belgie) Maar per dag te weinig om toe te komen, en bij de apotheek is dat véél duurder (lees niet te betalen + meer controle van bezit)-> Oplossing = Zelf kweken en kopen

    Als ik haar vraag wat zij wilt, zal het antwoord naar volgende wijzen: De wiet die de pijn het meeste verlicht ongeacht gezond, opgefokt of wat dan ook. (En de zelfkweek moet lekker smaken )
    De rest van de medicatie is sowieso niet gezond.

    Leave a comment:


  • HJM
    replied
    Re: Wat is goede medi wiet?

    Amen.

    Leave a comment:


  • angel777
    replied
    Re: Wat is goede medi wiet?

    Oorspronkelijk geplaatst door Bubbleblower
    Ik verwachtte jou al.

    Hoe hoog de THC percentages in de woestijn en regenwouden zijn weet ik overigens niet, eerlijk gezegd wist ik niet eens dat ze daar nederwiet kweekten. De THC percentages in Nederland met bijbehorende jaartallen weet ik wel:

    1994 8.5%
    1995 8.5%
    1996 8.9%
    1997 8.6%
    2000 8.6%
    2001 11.3%
    2002 15.1%
    2003 18.1%
    2004 20.4%
    je roept wel van alles maar geef de bron waar je de info vandaan haalt er dan ook eens bij.
    ik kan ook wel van alles roepen, maar ik weet wat ik zeg ZONDER al die onzin die je overal van internetsites weghaalt.

    en als je mij al verwachtte dan weet je toch dat je je "roepsels" met aantoonbare feiten moet onderbouwen!
    of waar doel je op dat je mij al verwachtte?
    off topic roepsels die geen waarde toevoegen aan dit topic zie ik daarnaast als topic vervuiling.
    als je het allemaal zo goed weet kun je er beter 'n apart topic voor openen.

    Leave a comment:


  • Eclecticon
    replied
    Re: Wat is goede medi wiet?

    Oorspronkelijk geplaatst door soulrebel
    Dat is nu eens een interessant topic,thnx 4 sharing
    Graag gedaan!

    Leave a comment:


  • soulrebel
    replied
    Re: Wat is goede medi wiet?

    Dat is nu eens een interessant topic,thnx 4 sharing
    Oorspronkelijk geplaatst door Eerstekeer
    Deels offtopic maar wellicht interessant. Ik zocht op oldschool strains en vond dit. http://www.wietforum.nl/topic/73266-...-kweekverslag/
    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    heb je nog iets uit 1985 mijn bescheiden mening,beste wiet ooit die ik rookte toen,zonder al dat opgefokt gedoe,maar is ook een beetje afhankelijk wanneer je oogt niet
    Oorspronkelijk geplaatst door Bubbleblower
    Ik verwachtte jou al.

    Hoe hoog de THC percentages in de woestijn en regenwouden zijn weet ik overigens niet, eerlijk gezegd wist ik niet eens dat ze daar nederwiet kweekten. De THC percentages in Nederland met bijbehorende jaartallen weet ik wel:

    1994 8.5%
    1995 8.5%
    1996 8.9%
    1997 8.6%
    2000 8.6%
    2001 11.3%
    2002 15.1%
    2003 18.1%
    2004 20.4%

    Leave a comment:


  • Wietefras
    replied
    Re: Wat is goede medi wiet?

    De CBD/THC ratio (en ook de absolute percentages daarvan) zijn soortgebonden. Dus is die THC stijging overduidelijk ook niet afhankelijk van het gebruik van boosters.

    De THC stijging van begin jaren 2000 is het resultaat van plantveredeling. Inmiddels ligt de focus al jaren niet meer alleen op een hoog THC gehalte en wordt ook op andere kenmerken geselecteerd.

    Leave a comment:


  • Eclecticon
    replied
    Re: Wat is goede medi wiet?

    Deels offtopic maar wellicht interessant. Ik zocht op oldschool strains en vond dit. http://www.wietforum.nl/topic/73266-...-kweekverslag/

    Leave a comment:


  • Bubbleblower
    replied
    Re: Wat is goede medi wiet?

    Ik verwachtte jou al.

    Hoe hoog de THC percentages in de woestijn en regenwouden zijn weet ik overigens niet, eerlijk gezegd wist ik niet eens dat ze daar nederwiet kweekten. De THC percentages in Nederland met bijbehorende jaartallen weet ik wel:

    1994 8.5%
    1995 8.5%
    1996 8.9%
    1997 8.6%
    2000 8.6%
    2001 11.3%
    2002 15.1%
    2003 18.1%
    2004 20.4%
    Last edited by Bubbleblower; 7 March 2015, 21:17.

    Leave a comment:


  • angel777
    replied
    Re: Wat is goede medi wiet?

    in de regenwouden en woestijnen gebruiken ze echt geen boosters
    de wiet die we vroeger kenden was niks anders als de plaatselijk beschikbare genetica
    er waren enkele kwekers die vreemde genetica mee naar nederland hebben gebracht en deze zijn gaan kruisen met de in nederland beschikbare genetica.
    door de jaren heen zijn de buitenlandse genetica in de nederlandse genetica verwerkt maar gelijktijdig kwam internet en werden de mogelijkheden voor de onbekenden ook bereikbaar ineens.
    hier zijn heeel erg veeel kwekers destijds op ingesprongen en hebben de nodige genetica vanuit landen laten overkomen waarvan ze niet eens wisten dat daar wiet gekweekt werd.

    vroeger was de nederlandse wiet niks anders als "arme luis tabak"

    als we over voor 2000 wiet gaan praten praat ik ook nog graag mee
    1988 was het jaar dat ik mijn eerste wietplantje voor de raam liet groeien ( is nooit niks geworden)
    dat zelfde jaar ook mijn eerste binnenkweek in 'n hokje van 1 x 1 waar de verwarmingsketel hing.

    dus over welke percentages in welk jaar gaan we bullshit verzinnen

    Leave a comment:


  • Bubbleblower
    replied
    Re: Wat is goede medi wiet?

    Oorspronkelijk geplaatst door Eerstekeer
    Ok, stel het is waar..welke wiet veroorzaakt dan de zgn alkaline pH shift?
    En kom eens met een zombieplofkip wiet aub.. dan ga ik ze beide testen en zien of ik iets kan met je verhaal.
    Plofkipwiet is alle wiet hoog in THC en laag in terpenen, die we sinds 2000 veel hebben gekregen met de invoering van die boosters. Vóór 2000 was wiet nooit zo couchlock.

    Zodra de stoorzenders weg zijn zal ik die andere vraag uitgebreid beantwoorden, alles wat ik nu zeg heeft weinig zin. Wat ik desondanks alvast wil zeggen (eigenwijs) is dat je de wiet ook andersom kunt beïnvloeden en de medicinale kwaliteit aanzienlijk kunt verhogen, mits de genetica dat toestaan.

    Ondertussen kun je je afvragen waarom dit zo is;

    Oorspronkelijk geplaatst door belladonna
    Bijeen te hoge dosis THC kan een klontje suiker, een lepel honing, wat citroensap of vitamine c (500 mg) het gevoel van angst, neerslachtigheid of paniek doen verminderen..

    Leave a comment:


  • HJM
    replied
    Re: Wat is goede medi wiet?

    Dit gaat helemaal nergens meer over.
    Dit topic ging over "Wat is goede medi wiet"

    En voor de duidelijkheid, toen wiet in de opium wet kwam ('73 dacht ik) gingen wij binnen kweken en veredelen.
    Ik kan je verzekeren dat van "boosters" toen nog geen sprake was.
    Wij waren uitsluitend met genetica bezig en goede bemesting die we gewoon bij de groothandel haalden.
    De enige manipulatie die we ooit geprobeerd hebben was met colchicine. (een oude bollenboeren truck om genetische mutaties op te wekken)

    Dus doe me een lol en ga terug naar het topic onderwerp of blijf hier weg.

    Leave a comment:


  • Eclecticon
    replied
    Re: Wat is goede medi wiet?

    Ok, stel het is waar..welke wiet veroorzaakt dan de zgn alkaline pH shift?
    En kom eens met een zombieplofkip wiet aub.. dan ga ik ze beide testen en zien of ik iets kan met je verhaal.

    Leave a comment:


  • soulrebel
    replied
    Re: Wat is goede medi wiet?

    jajah we kennen dat,eindeloosdiscusieren.nl

    Leave a comment:

Bezig...