Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wil je minder blowen of helemaal stoppen? (Jellinek)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wil je minder blowen of helemaal stoppen? (Jellinek)

Korting op 420shop
    Ik kreeg een tip voor dit programma en denk dat het vooral voor jongeren een goed hulpmiddel kan zijn.

Ik vindt het een goede ondersteuning als je wilt stoppen of minderen met blowen. Had ik vroeger wel wat aan gehad, ben nu te ver heen

Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    ?
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Misschien ook effe wijzen dan naar de cbd wiet die overal op internet te koop is!!

Daar word je ook anders van en voelt soms ook "stoned" aan, want er zit meer in wiet dan alleen thc.

Comment

Is de info niet verouderd vraag ik me af ? Waarom heeft de een er miserie mee en de ander niet? De tegenstrijdigheid is niet enkel een gevoel maar goed gedocumenteerde feiten, waarbij dikwijls , niet altijd , klinische studies ofwel pro of contra zijn, niet objectief. Het doel heiligt de middelen.

Klinische studies bv van ucla in us , want wat is een echte klinische studie , groepen van pakweg 50.000 mensen in 3 groepen , met , zonder, en placebo groep. En dan nog heb je pakweg 10-20 jaar tijd nodig om het chtonische te beschrijven, in een veranderende wiet- wereld , waar het product constant veranderingen ondergaat , die we niet echt verstaan, al doen we wel alsof.

Hoeveel echt objectieve klinische studies zoals dit bestaan er , en hoeveel zijn er enkel bedoeld om uit te wijzen , weed kills ? Zoals letterlijk vroeger gezegd werd. Want dat dragen we allemaal mee collectief ook. Wat die ucla studie uitwees was dat er , opnieuw geen verhoging was in bv luchtwegschade na 20 jaar , en geen verhoging in kankers , zelfs minst in de 3 groepen . Maar ook dat kan je toch niet 100% volgen, goed of slecht , wat wil ik geloven ? Feiten , die objectief zijn , zonder meer. Zeer moeilijk.

Maar als de mensen die helpen afkomen met bob marley is ook doodgegaan aan kanker dan wow , case closed , ik stop . Of als ik wat uitwijd , dan is er niks .

Men kan alles de dag van vandaag , maar een paar dingen zijn en zullen moeilijk blijven . de menselijke hersenen zijn moeilijker te verklaren dan een geboorte van een ster in de hemel, en hoe diep het effect van wiet is , op alles. Voeg die 2 samen en je komt op een punt dat het te moeilijk word, en ipv te blijven zoeken, stopt men, het is teveel . Door onwetendheid zegt men dan het is niet goed. Dan is er niemand die mij kan overtuigen, en dat is niet enkel omdat ik graag wiet rook. En pakweg 80 % van alle problemen komen door het illegale ervan , en owetendheid. Ongereguleerd, ongekend, en altijd in verandering. Als we naar amerika moeten kijken als voorbeeld dan komen we nergens hoor. Maak wiet zo sterk , wacht 5 jaar en dan komen de overvolle wachtzalen , om dan opnieuw het te demoniseren . Dat ook is iets politiek geworden , en vooruitgang enkel als er geld ingestoken word .

En dat is het net , wie betaald klinische studies. Een vb is off label medicijn. Om te bewijzen dat het werkt op een andere manier dan waarvoor het uitgevonden werd, zou de uitvinder geld moeten steken in de winst van de off label verkoop, miljarden, om uit te komen dat het niet goed is en verkoop moet stoppen. Dat is op zich een goed idee maar dat bestaat enkel in theorie , of duwt men ze in een hoek , en dan nog , hoe goed gaat die studie zijn ? Dus de staat , die constant crisis moet verwerken heeft nooit geld en tijd en meer voor zulke studies.

Mijn overtuiging is dat het beide is , en alle antwoorden liggen in die studies , die wederom door de complexiteit van hersenen en wiet niet haalbaar zijn, als het een samenhang is van stoffen , die men allemaal apart kan isoleren, en laten interageren met elkaar via computermodellen dan is er nog geen synergie.

Los van dit alles , kom je uit bij gesprekken die niks opbrengen, ik word niet overtuigd , en dat is deels door de onwetendheid die ik voel bij die mens voor me, ondanks dat het uit een helpende kant komt, is het enkel met de notie het is niet goed.

Ga je nog naar een psycholoog gaan als hij jouw laat praten , je alles over jezelf kan uitleggen, en men niks nog toevoegd ? Dus mijn gevoel is dat ze onwetendheid nodig hebben en een zwakkere persoon die niet anders kan dan ja zeggen tegen verandering, en in gelijk welke staat, kom je bewuster en word je beter. Dat bewustzijn kan door voeding veranderen, leefstijl , relatie, werk ,... maar dan stop je met wiet en dat was de oorzaak van alles.

Zoals je leest ben ik niet de gemakkelijkste om mee te converseren , is dit koppigheid of een vraag naar diepere uitleg door mensen met diepere kennis , en ervaring , en echte discussies die daaruit volgen die de kracht hebben tot overtuiging. Dit moet ik nog tegenkomen ... mss is dit elders anders maar ik zie in pakweg 20 jaar geen verandering , taboe blijft taboe , en desinformatie is machtig , alsook mijn overtuiging dat het niet slecht is . Dat maakt me de moeilijkste klant , tenzij mss de juiste persoon resoneert. Het is toch het meest uitgesproken ding ter wereld, waar het minst aandacht naar toe gaat, en geef je het aandacht , gelijk hoe , zet je mensen aan tot gebruik . Daarmee zie je het niet meer of weinig in de krant of gelijk waar. Nu ga ik mijn insane rant stoppen kzou blijven gaan.
      Ganja always does the trick.

Comment

Niemand Moet iets, het is enkel een hulpmiddel en de rest moet je toch zelf doen.

Zonder cannabis was er ook geen Silas meer geweest

Vroeger meerdere pogingen gedaan om eraf te komen en dat ging dan 1 of 1.5 jaar goed en bam weer een terugval.
        Was de enige in de kliniek die verslaafd was aan cannabis, dus van afkicken was een makkie in vergelijking met hard drugs, voornamelijk alcohol.
        Maar ik werd in de kliniek wel beschuldigt van cannabis gebruik terwijl ik niets had gebruikt...en daarom moest ik ter plekke vertrekken. Zo'n 60 km van mijn huis.
        Later werd duidelijk waarom ik een verhoging van mij THC waardes had, want ik blijk een versnelde werking van mijn lever te hebben. Dat was toen niet op radar...
        Ik ben geen fan van de Jellinek en wel daarom, maar dat waren de begin zero's
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        ?
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Jawel iedereen moet verplicht aan de wiet en champies... dat iedereen een chille dude wordt want zoals het nu gaat loop het spaak.

• Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Je gaat een beetje off topic en ik kan het niet meer bij benen

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Dat is idd een feit , als ik herlees wat ik typ , amai , way out there wat he . Sorry . Kmoet altijd 20 andere punten aanhalen om 1 ander te verklaren . Chaos . Bedoel het niet verkeerd alleszins .

Ik ben het grotendeels eens met Wesley pipes. Reden één is ik ben te lui om een lang verhaal te typen(sarcasme) en reden 2 hij heeft op veel vlakken een goed punt .
        wie vraagt bepaalde studies aan wat is het doel van de studie en wie betaalt die studie? Het belangrijkste is misschien nog wel wat de sponsor wilt voor uitkomst wat past hem het beste . Een oud gezegde maar nog steeds waar luidt. Wiens brood me eet diens wood men spreekt.

ik be ervan overtuigd dat wiet of hasj gebruik en zeker op jonge leeftijd de ontwikkeling van een mens kan vertragen op bepaalde vlakken . Daarnaast ben ik er ook van overtuigd dat wiet en hasj gebruik andere vlakken van ontwikkeling weer stimuleren.

dus is het nou goed of slecht ?

is je leven qua kwaliteit slecht, heb je bijvoorbeeld veel schulden, stres, onzekerheid en dergelijke . Zal wiet op bepaalde momenten je een rotgevoel geven zeker als je in een denkende space komt en je all kut dingen de revue laat passeren. Maar let wel dat tijdens dit denkproces ons ingewikkelde brein vaak ook met oplossingen komt voor bepaalde situaties . Als nuchter persoon zal je er waarschijnlijk nooit zo diep over nadenken als toen je stoned was.

heb je een relaxte dag en geen sores en lig je in zon met je joint . Tjah dan verdwijnen alle negatieve dingen om je heen en ben je een met het moment .

Er is volgens mij geen panklaar antwoord voor of wiet slecht is of goed. Het kan je helpen maar ook neerhalen. Ik ben net als de meesten hier te ver heen meerdere malen gestopt maar de terugval komt altijd (maar heel eerlijk tussen ons, ik denk dat de meeste van ons ook naar die terugval verlangen) want wit heeft mij veel inzichten gegeven . Ik denk hierdoor ook heel anders dan de meeste mensen in mijn omgeving die zijn opgeslokt door het kapitalistische monster. Alleen maar bezig met geld en meer bezitten dan een ander. Waar ik me meer focus op leuke kleine momenten met mijn gezin, mijn eigen groenten verbouwen en juist distantieer van dit kapitalisme.

mijn conclusie wiet opent je spiritualiteit en je spirituele denkpatronen en daarom is deze goddelijke plant de vijand van het kapitalisme en daarom wordt ze keer op keer neergehaald .

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Heel mooie tekst, en recht erop ook, uiteindelijk komt het wat neer op dit , zeker later in het leven.

Rook je wiet , gaat het goed , geen probleem
          Ben je ziek , rook je niet , we gaan es zoeken
          Ben je ziek , rook je wiet , wiet = probleem

En ziek zijn is in vele vormen, het is niet het juiste woord. Ook ziet r het simpel uit wat ik zeg en zonder nuance , maar in mijn beleving redelijk reeel .

Want veel stoten gebeuren nu eenmaal rond de hormonale veranderingsperiodes, of
          verandringen in het bioom , en met immuniteit

Dit is ook , ondanks dat wij het doen , een deel van die onwetendheid die opgedrongen word, vind ik.

Het gaat niet goed, en men zegt al heel mijn leven dat wiet slecht is , mss is dat toch de oorzaak van problemen. Om terug te komen op het feit dat het een samenhang is van meerdere dingen. En dokters weten dit nochtans, je ziet de twijfel in reacties.

Dus hoe dysbiose ontstaat, verslaving, mentaal leed, wat wiet is , hoe ons lichaam werkt, enz. Is nog niet genoeg ontleed in mijn ogen , om te zeggen dat wiet oorzaak, en stoppen oplossing is. Probeer het eens, ja dat doen we dan ook.

Complexiteit zorgt ervoor dat we enkel kunnen
          werken via determinatie, en wiet maakt het 10x
          complexer, is die factor weg , word het zoeken
          makkelijker. Zoveel mensen en zoveel uitkomsten.

• Cannanibol
          Cannanibol commented
          Editing a comment
          Ik ben ook vaker gestopt ook langer dan een jaar en heb mijn kwaliteit van leven niet als beter of anders ervaren. Het enige verschil was dat ik wat makkelijker uit mijn bed kwam als de wekker vroeg ging voor de rest was het grotendeels hetzelfde
      Bezig...
      X