Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf mediwiet kweken/mogelijkheden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zelf mediwiet kweken/mogelijkheden?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik heb enkele vragen na het doorspitten van dit forum & vele websites. Hopelijk zit ik hier goed en kan iemand me helpen.

    Tot 2009 rookte ik dagelijks een jointje met mediwiet op voorschrift, variant Bediol granulaat. Ik heb in 2001 een ernstig auto ongeluk gehad met invaliditeit als gevolg. Ook heb ik fybro, chronische pijnen, artritis en meer ellende. Ik heb eerst double fun van de mediwiet stichting geprobeerd maar dat was te zwaar voor mij, ook de mediwiet variant Bedrocan was te zwaar.

    Sinds ik weer in Belgie woon kan ik helaas niet meer aan mediwiet geraken en zomaar "gewone" wiet van de straat kopen zoals in een ander topic beschreven zie ik niet zitten. Tot zover kort mijn verhaal. Nu zou ik graag zelf mediwiet gaan kweken aangezien ik niemand ken die mij hierbij kan helpen. Echter als eerste vraag ik me af of iemand een zaad/stekje te koop weet met een laag thc gehalte wat qua effect (ontspannen, licht high) vergelijkbar is met Bediol granulaat? Bij de online shops voor zaden in Nederland kom ik er niet uit.

    Mijn volgende vraag is het kweken, ik huur momenteel een woning, beschik over een serre (van buizen en tentzeil) en heb geen electriciteit in de tuin, ik heb een grote zolder waar wel een stekkerdoos aanwezig is. Alleen mijn buurvrouw is tevens mijn huisbazin.

    Ik kan niet zo makkelijk inschatten hoe ik nu het beste kan gaan kweken zonder argwaan te wekken. Ik vraag me sowieso af of, indien ik op korte termijn nog begin met een zaden of stekjes te kweken of ik dit jaar nog oogst zou hebben?

    Ik woon in de buurt van Leuven maar ben beperkt door mijn invaliditeit maar ook medicatie qua rijden, effe op en af naar Nederland zit er helaas niet in, dit in verband met aanschaf van materialen in een growshop (ik neem aan dat ze niet alles opsturen).

    Om een lang verhaal kort te maken, de afgelopen 3 jaar is mijn gezondheid erg achteruit gegaan mede ook omdat mijn artsen ter vervanging van de mediwiet (die mij overigins wel goed hielp) veel extra medicatie waaronder morfine en Palladone 20 x sterker) hebben voorgeschreven met alle nare bijwerkingen als gevolg. Mijn huisarts en osteopaat raden me zelfs aan terug wiet te proberen.

    Kunnen jullie me op basis van bovenstaand verhaal adviseren? Teveel info (verwerken) lukt me niet vandaar dat ik de kluts kwijt ben na weken googelen en vele rubrieken doorpluizen hier.

    Alvast bedankt.

    #2
    Re: Zelf mediwiet kweken/mogelijkheden?

    http://www.seedsman.com/nl/cannabis-seeds/cbd-crew

    heeft bijvoorbeeld zaden beschikbaar met lage THC gehalte maar hogere CBD
    nu nog buiten gaan kweken lijkt mij een beetje aan de late kant.
    een complete kweektent kan besteld worden online en wordt aan huis geleverd maar daarvoor zou ik me eerst eens zeer goed gaan inlezen.
    daarmee bedoel ik eigelijk het process van begin tot einde aangezien er toch iets meer bij komt kijken dan beetje water geven en t groeit wel.
    Last edited by Jakes; 30 June 2012, 08:06. Reden: edit

    Comment


      #3
      Re: Zelf mediwiet kweken/mogelijkheden?

      Yep, mee eens.
      Ik hoor goeie verhalen over de strains van CBD Crew.
      Ze claimen THC en CBD gehaltes van rond de 5%

      Ik denk dat je met kweken 't best op zolder kunt beginnen. Buiten kan ook nog makkelijk, maar de buurvrouw gaat het dan wel ruiken.
      Je kunt een complete tent, en alles wat je verder nodig hebt thuis laten bezorgen.
      123tuintechniekshops. (2)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Zelf mediwiet kweken/mogelijkheden?

          elke hobby kost geld, en opzich valt deze echt mee kwa stroomkosten moet je rekenen op 100 - 125euro ongeveer over de hele periode.
          ken tal van hobbies die een stuk meer kosten.
          okee de aanschafprijs van ca 300 - 600 euro ( je kunt t zo gek maken als je zelf wilt )

          Comment


            #6
            Re: Zelf mediwiet kweken/mogelijkheden?

            Bedankt voor de stroomkosten Jakes! Ja idd elke hobby kost geld en by the way mijn eigen bijdrage voor de morfine elke maand is zo'n € 100 dus als ik een kweek zou kunnen opzetten dan scheelt dat een pak geld. Ben alleen nog benieuwd of dat Juli/Augustus nog gaat lukken met dan oogst in Oktober/November aangezien de toppen ook nog gedroogd moeten worden en ik lees hier dat dat 3 weken tot 3 maanden kan duren? Klopt dat?

            Overings met die complete starter sets wat moet/mag ik verwachten kwa geluid want het staat hele dagen aan dan op zolder? Stom vraagje nog, maar een van de velux ramen zal open moeten staan ivm koolstoffilter?
            Last edited by mac2; 1 July 2012, 04:52. Reden: edit

            Comment


              #7
              Re: Zelf mediwiet kweken/mogelijkheden?

              ligt aan t soortje maar denk dat je toch eerder richting oktober moet denken
              normaal bij de meeste soorten staat bij hoelang t duurt daarbij moet je wel denken aan de bloei tijd, groei tijd zit daar niet bij ( dat wil zeggen van zaad - c.a 30cm plantje voordat je de lampen omzet naar 12/12 zodat de plant denkt
              dat de dagen korter wordt en gaat bloeien


              het enigste wat de koolstof filter eigelijk doet is ervoor zorgen dat de geur van de canabis plant ( en ja, als die aan het bloeien is ruik je dat enorm ) vermindert wordt of zelfs weg is
              kijk wel uit dat als je op zolder gaat, aangezien t onder het dak is wil het daar in de zomer zeer snel zeer warm worden canabis heeft t liefst 22 - 28 graden, zorg er in iedergeval voor dat t in de tent niet te warm wordt effetjes kan geen kwaad maar geen dagen / weken lang 30+

              Comment


                #8
                Re: Zelf mediwiet kweken/mogelijkheden?

                Qua soort zat ik te denken aan de tip van jou en QnQ, namelijk de CDB zaden, alleen zijn de meeste niet in stock, 2 wel waarvan 1 voor outdoor is. Dus dan zal ik moeten kijken naar alternatieven met een THC gehalte 5 % - 10 % maximaal. Maar goed dan is de keuze zo groot als je bij Alien kijkt bij de seedsshop.

                Het beste van al lijkt mij, tenzij dat tegen de regels is, of ik van iemand zaden kan verkrijgen die al gebruikt worden in dit forum voor mediwiet. Dan weet je waar je aan begint.

                De groeitijd das een goeie inderdaad, die had ik helemaal niet meegerekend, maar die is ook afhankelijk van zoveel factoren zeker.

                Wat de zolder betreft dat is minder goed nieuws, die is namelijk helemaal niet geisoleerd Met andere woorden daar is het bloedheet in de zomer en ijskoud in de winter, dat is dus een probleem.

                Niet zo simpel dus ...

                Comment

                Bezig...
                X