Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet pas en medicinaal gebruik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

    dat mensen zelf hun huis verlaten als de woningbouw dat vraagt,zegt niks over het oordeel daat een rechter over deze zaak zou geven.ze hebben mij ook zat dingen proberen te laten doen,waarvoor ik dan zelf zou moeten tekenen,en geloof het of niet 95% tekent gewoon,ik teken niks en vraag bedenktijd..en laat gewoon niks meer van me horen,krijg ik dan een boze brief,heb ik ook weer mooi de tijd om er op te reageren,en een brief kent geen schaamte.dat de ene persoon wel 5 planten mag kweken van de rechter simpel omdat degene een tuin heeft en de andere niet omdat diegene geen tuin heeft,is rechtsongelijkheid.

    Comment


      #32
      Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

      Wat jij wil Berend je weet het toch beter

      Dankje heren voor de verdere info over het halen van een wiet pas als je in Nederland zelf woon
      God was never on your side..

      Comment


        #33
        Re: Wiet pas en medicinaal gebruik


        @berend
        dat de ene persoon wel 5 planten mag kweken van de rechter simpel omdat degene een tuin heeft en de andere niet omdat diegene geen tuin heeft,is rechtsongelijkheid
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #34
          Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

          niemand mag 5 planten kweken,niet buiten en niet binnen,niemand mag grootschalig wiet inkopen,niemand mag met wiet over straat lopen,dat dit wel gebeurd komt door het gedoogbeleid,en elke rechter kan daar ze eigen invulling aangeven.een rechter die in god gelooft,en dat zijn er nogalwat hier,vind de schepping verbieden ook een beetje raar.ik raad iedereen aan om maar max 5 plantjes te kweken als je een mediwiet verklaring heb van je huisarts,heb je die niet dan zou je er toch 5 kunnen zetten in je koophuis,en bij ontdekking gelijk afstand van doen,willen ze dan toch dat je meegaat naar bureau.dan raad ik aan niks te verklaren totdat er een advocaat aanwezig is,waar je eerst mee praat.heb je een huurhuis en geen mediwiet verklaring,dan zou je het er als alleenstaande op kunnen wagen,maar heb je kinderen dan gewoon niet doen!straks gaan ze het nog verbieden dat je je eigen asperine van boomschoors maakt,of je eigen brandnetelthee

          Comment


            #35
            Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

            jij zou seks met minderjarigen nog goed praten als ik al deze onzin lees
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #36
              Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

              De naam gedoogbeleid is toch niet voor niets.
              Als kweken legaal zou zijn had het legaal geheten.
              Er is geen actief opsporingsbeleid maar bij overlast ben je gewoon strafbaar.
              Als de wijkagent langsloopt heeft hij als het goed is meer te doen dan iets wat gedoogd is aanbieden voor vervolging...
              Echter hebben veel Nederlanders iets tegen wiet bij hun buren en is de kans groot dat die dat melden bij de politie
              dan is dat overlast en gedoogbeleid niet meer van toepassing.

              Comment


                #37
                Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

                kijk ayrton s heeft het begrepen ,hoe moelijk kan het zijn?

                Comment


                  #38

                  Comment


                    #39
                    Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

                    Oorspronkelijk geplaatst door berend van nusteren View Post
                    kijk ayrton s heeft het begrepen ,hoe moelijk kan het zijn?
                    nu jij nog
                    HOE MOET IK ONTKIEMEN
                    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                    Comment


                      #40
                      Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

                      ben een man van de praktijk,doe het al wat jaren,weet waar ik over praat,nu de rest nog

                      Comment


                        #41
                        Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

                        als je weet waar je over praat snap ik niet dat je zoveel onzin schrijft
                        HOE MOET IK ONTKIEMEN
                        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                        Comment


                          #42
                          Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

                          Het totaalplaatje is toch zo moeilijk niet? Justitie gedoogt, hoewel het wettelijk verboden is, maximaal 5 planten in je tuin. Dit valt onder vigeur van het strafrecht. Er mag dan geen sprake zijn van overlast: als de buren klagen over stank, dan is er sprake van overlast en dat houdt in dat de planten gerooid moeten worden.
                          De woningbouwvereniging kan in de huurovereenkomst opnemen, dat er zelfs geen enkele plant in je tuin of binnen mag staan en dit is een wederkerige overeenkomst tussen de huurder en de verhuurder. Dit speelt zich of in het kader van het privaatrecht en dus niet het strafrecht. In voorkomende gevallen kan de huurovereenkomst worden ontbonden en dat betekent nagenoeg altijd huisuitzetting. Zelfs als de strafrechter je medicinale binnen- of buitenteelt door bijzondere omstandigheden niet strafbaar acht, ben je nog steeds gebonden aan de bepalingen van je huurovereenkomst, die je immers zonder dat er sprake was van dwang, dwaling of bedrog bent aangegaan -de wilsovereenstemming wordt dan voorondersteld- en kan de verhuurder ontbinding vragen..
                          Binnenshuis wiet telen is te allen tijde verboden, omdat je daartoe hulpmiddelen nodig hebt: zelfs een spaarlamp kan als hulpmiddel worden aangemerkt.
                          In heel bijzondere gevallen is het krachtens het strafrecht toch toegestaan om binnen- en buitenwiet te telen. Als dit in een eigen woning gebeurt, is er niks aan de hand. Zit je evenwel in een huurwoning met een "kweekbeperking-clausule" dan kan nog steeds de huurovereenkomst ontbonden worden, zowel bij de binnen- als de buitenteelt. Deze ontbinding kan weer aangevochten worden bij de civiele rechter, die de redelijkheid en billijkheid van de overeenkomst toetst aan overige belangen, zoals de gezondheidsaspecten van de huurder en of zijn gezinsleden. Voor de goede orde: zowel het Wetboek van Strafrecht als het Burgerlijk Wetboek zijn autonome wetten. Als je mediwietkweek door de strafrechter op grond van bijzondere omstandigheden niet strafbaar wordt gesteld krachtens het Wetboek van Strafrecht, kan er toch krachtens het Burgerlijk Wetboek ontbinding van de huurovereenkomst worden gevorderd bij de civiele rechter wegens wanpresteren (het niet naleven de contractbepalingen door de huurder)
                          Last edited by Xtreme; 2 October 2012, 08:38.

                          Comment


                            #43
                            Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

                            We zijn erg gegaan, sorry
                            Upje voor Bella.
                            Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                            Loop jij tegen problemen aan nu er een wietpas verplicht is?

                            Comment

                            Bezig...
                            X