Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Arizer Solo vs Arizer V-Tower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Arizer Solo vs Arizer V-Tower

    Korting op 420shop
    Ben aan het twijfelen tussen deze twee. Draagbaarheid vind ik niet zo belangrijk. De kwaliteit van de damp echter wel. Het moet zo schoon mogelijk zijn en rijk aan smaak en werkzame stoffen.

    Zijn er mensen die ervaring met beiden hebben?

    #2
    Re: Arizer Solo vs Arizer V-Tower

    Ik zou de reviews eens bekijken:

    http://azarius.nl/vaporizers/electric_vaporizers/vaporizer-arizer-v-tower/reviews/


    http://azarius.nl/vaporizers/portabl..._solo/reviews/
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #3
      Re: Arizer Solo vs Arizer V-Tower

      Net gedaan. Ik twijfel nog.... lol

      Comment


        #4
        Re: Arizer Solo vs Arizer V-Tower

        Na wat verdere research toch maar voor de Arizer Solo gekozen. Van wat ik heb gelezen moet de damp hiervan ook hoogkwaliteit zijn en het feit dat je hiermee niet vast zit aan een stopcontact is toch een plus die de andere punten overwint. Wat portable Vaps betreft moest dit dan de beste zijn.

        Comment


          #5
          Re: Arizer Solo vs Arizer V-Tower

          Kun je eventueel een kort persoonlijk verslagje maken zodra je deze getest hebt?

          Het kan andere mensen helpen die in de toekomst met een soortgelijk dilemma zitten.
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

          Comment


            #6
            Re: Arizer Solo vs Arizer V-Tower

            Ik ben benieuwd naar je ervaring, (en om het topic te complementeren.
            Ik ben ook wel eens online op onderzoek geweest, maar nog niks gekocht.
            Reviews zijn goed, maar er zijn van de meeste vapo's wel goeie reviews te vinden.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Arizer Solo vs Arizer V-Tower

              Cbd hallo,
              Ben ook zeer benieuwd en welkom mede bio kweker ik heb wel eens gerookt met een vapo en die persoon als hij wegging buitenshuis dan vulde hij zon speciale zak met de damp en nam daar dan teugjes van, ik wens je veel succes met je vapo want nou rook je ook nog dubbel bio.
              We geven genoeg uit om bio te gaan kweken en vergeten onze longen eigenlijk onlogisch vind je niet.?
              Groentjes tuinbroek

              Comment


                #8
                Re: Arizer Solo vs Arizer V-Tower

                Inderdaad, ik rook al jaren niet meer en ik beschouw cannabis als een toevoeging in gezondheidsbevorderende gewoontes. Zowel mentaal als lichamelijk. Het roken ervan brengt juist lichamelijke gezondheidsrisico's met zich mee. Ik ben niet voor niets met roken gestopt.

                Comment


                  #9
                  Re: Arizer Solo vs Arizer V-Tower

                  Heb de Arizer Solo binnen en pak weg een 40min geleden uitgeprobeerd. Het is even erg wennen omdat ik een week of twee geleden een puurpijpje ben gaan gebruiken tot ik de Arizer kocht. In het puurpijpje hoefde ik nog minder wiet te doen dan in de Solo om al stoned te worden (ik kan ook niet zoveel hebben

                  Het eerste wat dan ook in mij opkwam bij het zien van de vulkamers op de glazen pijpjes van de Solo was de vraag of ik zo niet teveel binnen zou krijgen.
                  Ik vind het bepalen van de dosis dan ook wat moeilijker (dit zal ik zo toelichten). Ik weet dat de fabrikant de volgende gegevens heeft verstrekt over de instellingen qua temperatuur:

                  - Level 1 - 50 graden
                  - Level 2 - 185 graden
                  - Level 3 - 190 graden
                  - Level 4 - 195 graden
                  - Level 5 - 200 graden
                  - Level 6 - 205 graden
                  - Level 7 - 210 graden

                  Ik weet van hier van het forum dat je effectief niet boven de 200 graden hoeft te gaan om de THC en CBD te laten verdampen. Ik heb dan ook alleen nog een instelling tot stand 5 gebruikt. Ik weet niet hoe hard je aan het ding moet trekken om goede damp te inhaleren, maar ik doe het niet al te hard, omdat er vier kleine gaatjes in de onderkant van de glazen mondstukken zitten om de damp door te laten (bij eerdere modellen van de Solo waren dit er slechts 2). Deze gaatjes zijn groot genoeg om sporadisch eens een stukje wiet door de pijp naar boven te schieten wanneer je de wiet fijngemalen hebt. Ik zou dus ook eerder adviseren (tegen het advies van Arizer zelf) om de wiet niet fijn te gruizen, maar grove korrels maakt.

                  Zoals ik al aangaf, heb ik niet al te hard aan het ding gezogen (doch krachtig genoeg), maar de dikte van de dampwolk die ik kon verkrijgen viel mij zwaar tegen (misschien doe ik het niet goed of moet ik de techniek verfijnen). Ik weet dat je ook zonder dikke damp de werkzame stoffen wel binnenkrijgt, maar ik vind het zonder een visuele graadmeter moeilijker in te schatten hoe groot de hit is die ik net heb genomen. Het duurt vind ik iets langer dan met roken voordat je op het punt bent dat je het merkt werken. Dus nogmaals, doseren vind ik zo wat lastiger.

                  De smaak ik heel verfijnd. Je maakt zo uitstekend nog makkelijker onderscheid tussen verscheidene wietsoorten.

                  Verder over de bouw; hij zit stevig in elkaar en de glazen mondstukken zijn ook niet snel breekbaar is de eerste indruk.
                  Het volledig opladen van de Solo is binnen een uur gedaan met de bijgeleverde adapter.

                  Ik moet nog een paar oefensessies doen. Ik ben nu namelijk wel degelijk lichtstoned, maar daarvoor heb ik meer wiet (in de kamer van het glazen mondstuk) nodig gehad dan wat ik normaal in een puurpijpje zou doen. Terwijl nu het wiet wat er nog in zit al wel lichtbruin is (het zou dan op moeten zijn volgens de demo video's die ik van Arizer zelf heb gezien).



                  Update: 30min. later......

                  Ok, nadat ik mijn vorige post af had ging ik nog eens twee (zo groot mogelijke) hits nemen uit de Solo van de wiet die er nog inzat (was reeds lichtbruin). Er past in het vulkamertje van de glazen mondstukken ongeveer evenveel wiet als wat doorgaans in een kwart van een joint zit. Ik ben nu officieel zo high als maar kan....

                  Nog geen dikke dampen tot nu toe gered, maar die knal die je na een half uur krijgt..pfoe
                  Last edited by CBD; 12 October 2013, 12:19.

                  Comment


                    #10
                    Re: Arizer Solo vs Arizer V-Tower

                    Ik heb de arizer solo net 2 dagen in huis. Het is voor het eerst dat ik een vaporizer gebruik. Ik ben zeer tevreden met de smaak en het effect, maar ik heb wel het gevoel dat ik aan een veel te dikke milkshake zuig. Doe ik iets niet helemaal goed, moet ik nog wennen of zijn er meer mensen met dezelfde ervaring.

                    Comment


                      #11
                      Re: Arizer Solo vs Arizer V-Tower

                      Ik heb nou een jaar de arizer extreme en ben zeer tevreden.
                      In het begin ff zoeken naar de juiste temperatuur ( voordeel van de tower temperatuur tot 230 graden ).
                      Je mist in het begin de kick van de tabak maar dat went vanzelf, de voordelen zijn groot.
                      Ik rookte zelf jointjes van pure wiet dus was de overgang wel makkelijk.
                      Nadeel dat het niet zo mobiel is als een jointje.
                      Maar daar staat tegenover dat de smaak veel lekkerder is , het niet meer stinkt naar rook ( kleren en huis ) en je veeeel langer doet met je voorraad.
                      Omdat ik puur rookte kan ik nu 3 pijpjes vullen wat ik anders in 1 jointje gooide.
                      En het effect vind ik ook sterker.

                      Nadeel is dat je snel hard zuigt aan de slang, wat bij mij een probleem met mn tandvlees heeft gegeven ( maar nu heb ik wel vaker van die rare dingen) die niemand anders heeft.

                      Voordeel van de tower is dat je ook een ballonetje kan vullen waardoor je niet meer zo hard hoeft te zuigen ( komt er vanzelf uit of je knijpt een beetje in de zak) en met de ballon ben je ook weer wat mobieler.

                      Als je eenmaal gewend bent wil je niet meer roken.

                      Volgende projectje van mij wordt wietolie maken, flesje vullen en meenemen lekker mobiel
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: Arizer Solo vs Arizer V-Tower

                        Je kunt bij een verdamper niet uit gaan van de wolk die je normaal rokend uitblaast.
                        Het gaat om de werkzame stof en die verdampt en niet zoals in een puurpijpje, die de wiet verbrand.Het is een kwestie van wennen, en als je maar thc binnenkrijgt zonder al te grote rookwolken.
                        Gr tuinbroek
                        .

                        Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

                        Comment


                          #13
                          Re: Arizer Solo vs Arizer V-Tower

                          Oorspronkelijk geplaatst door tuinbroek View Post
                          Je kunt bij een verdamper niet uit gaan van de wolk die je normaal rokend uitblaast.
                          Het gaat om de werkzame stof en die verdampt en niet zoals in een puurpijpje, die de wiet verbrand.Het is een kwestie van wennen, en als je maar thc binnenkrijgt zonder al te grote rookwolken.
                          Gr tuinbroek
                          .

                          Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
                          Dag tuinbroek,vapo jij soms kamille of andere kruiden?wil de solo kopen maar zie minimum van 185 graden.in tabellen voor de temp voor veel kruiden staat 150 graden,kan ik dan die kruiden niet vaporizeren op 185 graden?of gaat dit wel zonder verbranding?

                          Comment


                            #14
                            Re: Arizer Solo vs Arizer V-Tower

                            Oorspronkelijk geplaatst door brainboe
                            ....... kreeg een goede deal aangeboden bij http://verdamper.eu
                            Full Time dienstverband ???

                            GHF

                            Comment


                              #15
                              Re: Arizer Solo vs Arizer V-Tower

                              I love the smell of necromancy in the morning.

                              Comment

                              Bezig...
                              X