Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

    HJM: Okay top, dan ga ik deze aanschaffen. Met mijn Psych ben ik van plan om de Seroquel vanaf juni te gaan afbouwen naar uiteindelijk 0. Ik denk dat het geen meerwaarde heeft om nu nog over te stappen op de Trazolan. Ik zal het zeker wel in gedachte houden als ik ben afgebouwd met de seroquel en het gaat weer compleet de verkeerde kant op. Bedankt! Over de andere wiet soortjes, op dit moment heb ik geen mogelijkheid om andere plantjes dan autoflowers te kweken dus heb ik gekozen voor de hoog CBD autoflowers, we gaan zien hoe dat bevalt. Misschien voor de 2e ronde deze zomer eens wat upper soortjes proberen. Ik herinner me wel dat ik soortjes zoals Santa Maria een erg fijne high vond geven dus het is zeker het proberen waard.

    P.S Hoe veel van ieder kruid per liter water moet ik gebruiken?

    Steffa: Ja ik herken je zeker in het drankgebruik.. Toen ik nog blowde dronk ik bijna niks.. vanaf het moment dat ik ben gestopt met blowen en dat de angststoornis naar boven kwam merk ik aan mezelf dat ik veel meer ben gaan drinken, tot 2 weken geleden dagelijks wel 2 biertjes of meer. Alcohol verligt de symptomen van mijn ziekte en als het minder gaat dan stap ik snel naar de drank. Gelukkig herkende ik het aan mezelf en heb ik besloten om niet meer dagelijks te drinken en probeer ik het helemaal te laten liggen. Mijn omgeving snapt gelukkig in brede lijnen wel wat er met mij aan de hand is, en ze hebben er zeker begrip voor. In het begin vond ik het inderdaad wel erg moeilijk (Soms nog) want ja.. wie dit niet heeft of ooit heeft gehad kan moeilijk begrijpen wat er in iemand met een angststoornis om gaat, vooral ook omdat het zich in iedereen anders uit.
    Last edited by Hey apple; 1 April 2014, 15:33.

    Comment


      #17
      Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

      Oorspronkelijk geplaatst door orgasmatron View Post
      Ik wil je niet bekritiseren maar misschien is het mogelijk dat je die angststoornis juist werd getriggerd door het gebruiken van wiet.
      Het is jouw keus en ik snap wel dat je terug zou willen blowen, maar als je je stoornis op dit moment de baas kunt kun je het beter misschien helemaal laten.

      Het klopt wel dat CBD rijke soortjes een kalmerend en angstremmend effect hebben, dus in dat opzicht doe je er goed aan om als je dan toch terug wil beginnen blowen voor CBD-rijke soortjes te kiezen.
      Maar ik zou toch zeer voorzichtig zijn als ik jou was en zeker uit de buurt blijven van coffeeshop- en straatwiet.

      Over die 1:1 THC/CBD verhouding dat de heren van CBD crew beloven: breeders beloven veel maar je moet dit altijd met een korrel zout nemen en er niet blind van uitgaan dat jouw plantjes sowieso deze THC/CBD verhouding zullen hebben. Het CBD gehalte is bij alle pheno's mss wel hoger dan bij de gemiddelde soortjes maar de kans bestaat dat er pheno's bij zullen zitten die wel een hoger THC gehalte hebben.

      (Ik ben nog niet zo heel belezen over phenotypes en chemotypes dus als iemand een fout in mijn stelling ziet: wees vrij om me wat bij te leren)


      Mijn excuses voor de kleine preek, mijn bedoelingen zijn goed hoor

      P.S. de verhouding THC/CBD/CBG... wordt bepaald door het chemotype van de soort, hier is een linkje voor als je er meer over wou weten
      https://www.thcfarmer.com/community/...and-iii.10570/
      Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
      Ik gebruik hoog CBD (geoxideerde olie) tegen pijn, vooral als stoned zijn niet gewenst is.

      Angsten heb ik niet zoveel meer, maar als de PTSS opspeelt gebruik ik Trazolan met Santa Maria.
      Dan slaap ik soms niet goed, maar de nachtmerrie's en angsten blijven dan onder controle.

      Kruiden gebruik je langdurig. Ik adviseer jou dagelijks 3 koppen per dag thee van:

      Valeriaan
      Melisse
      Passiflora
      Hop
      Zoethout
      Hypericum (niet als je vrouw bent en de pil gebruikt)

      Niet denken na een maand dat je wel genezen bent.

      Deze kruiden zorgen ervoor dat de kop van de ellende af is, waardoor de andere medicatie waarschijnlijk wat minder kan.

      Zorg verdervoor veel lumen op je netvlies (ben veel buiten of bij sterk licht), vermijd schemer licht. (dat is NIET romantisch)
      Hoi HJM
      Ik heb elk jaar een soort van depressie dat het ergst is in de winter, ik heb al wel 7 keer lichttherapie gedaan, dan ben ik een week heel hieper en dan zakt het al weer in.Ik heb heel lang amitriptyline geslikt, wat een paarde middel, ik heb echt af moeten kicken zo erg.Nu gebruik ik alleen af en toe nog een valium, maar dat kilt ook je sexleven.Weet jij ook iets op kruidenbasis? Wat mijn depressie betrefd? Er zijn me wel medicijnen geadviseerd maar ik wil die chemische troep niet weer.
      Gr tuinbroek

      Comment


        #18
        Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

        Wat ik heb gelezen en gehoord is dat valeriaan en sint-jans kruid (Hypericum) goed helpen om het neerslachtige en angstige van een depressie flink te verminderen. Misschien is dat wat voor je?
        Last edited by Hey apple; 8 April 2014, 19:50.

        Comment


          #19
          Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

          Oorspronkelijk geplaatst door tuinbroek View Post
          Hoi HJM
          Ik heb elk jaar een soort van depressie dat het ergst is in de winter, ik heb al wel 7 keer lichttherapie gedaan, dan ben ik een week heel hieper en dan zakt het al weer in.Ik heb heel lang amitriptyline geslikt, wat een paarde middel, ik heb echt af moeten kicken zo erg.Nu gebruik ik alleen af en toe nog een valium, maar dat kilt ook je sexleven.Weet jij ook iets op kruidenbasis? Wat mijn depressie betrefd? Er zijn me wel medicijnen geadviseerd maar ik wil die chemische troep niet weer.
          Gr tuinbroek
          Rhodiola rosea schijnt ook werkzaam te zijn bij depressies maar je mag het net als bij st.Janskruid niet samen bij anti depressiva gebruiken.

          Valdispert heeft nu ook aantal extra sterke varianten waar passiflora etc. bij in zit. Dit helpt goed bij angsten.

          Je zou misschien toch kunnen overwegen om een moderner anti-depressiva te gebruiken zoals fluoxetine (prozac) of sertraline (zoloft) zij geven minder bijwerkingen dan amitryptiline en je blijft redelijk op gewicht, een depressie vergalt zoveel levensvreugde dat je het toch misschien toch wil proberen.

          Verder nog iets heel anders, snurk je ook ? Mijn moeder was constant ook lusteloos en het bleek dat zij slaapapneu had, hier worden mensen op den duur ook depressief van. Wij hadden er nog nooit van gehoord maar een collega van mijn vader had het en toen heeft mijn vader mijn moeder naar de huisarts gestuurd en na nachtje op de slaappoli bleek inderdaad dat ze per uur 35 ademstops had. Google het maar eens.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #20
            Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

            keta
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

            Comment


              #21
              Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

              Weet niet als je dit in Nl kan krijgen maar ik krijg clozan, moet zeker onder dokter controle gebeuren is zeer verslavend als medicijn.

              Belangrijkste is dat je eerlijk bent tegen je dokter betreffende je verbruikt. En dat je ook de discipline hebt om het pillenschema te volgen, wat niet altijd gemakkelijk is als je depri loopt tot en met.

              Wat ik geleerd hebt en weet dat het lastig is, je moet die stap zetten. Contact opnemen met hulp/ praatgroep om te kunnen spreken over je ziekte.

              Met vriendelijke groet en hou je sterk
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

              Comment


                #22
                Re: Cannabis met hoog CBD gehalte voor Angststoornis

                Oorspronkelijk geplaatst door poepzak200 View Post
                keta
                Ik heb hier al het een en ander over gehoord.
                Een enkele dosis keta IV per week zou alle depressie/angststoornis symptomen wegnemen..
                Best een keer proberen

                Comment

                Bezig...
                X