Re: AD(H)D en blowen
Vroeger waren we allemaal druk.
Dat kwam van al die suiker, en kleurstof overal in.
Ons speelgoed had gewoon loodhoudende verf, en je had ook van dat gave glow-in-the-dark spul, dat later toch niet zo gezond bleek.
AD(H)D en blowen
Collapse
X
-
Het is vaak zo naarmate een kind volwassen word verdwijnt het hyperactieve en word het ADD. Maar blijft het nog wel druk in t hoofd
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van TapatalkLeave a comment:
-
Mmm mijn vermoeden is dat diegene er met de jaren beter mee om heeft leren gaan?
Weet niet of je er ooit van af komt...
Als ik naar vrienden met Borderline kijk (ja is niet hetzelfde ik weet het)
Dan zie ik dat naarmate ze ouder worden ze het steeds beter onder controle krijgen... maar ze zijn er niet van af.Leave a comment:
-
Hier in huis ook ADD en ADHD aanwezig. Zo'n 13 jaar geleden gediagnosticeerd met diverse testen en de dubbelblindproef( 3 weken capsules, 1 week placebo, 1 week lage dosering en 1 week hogere dosering ritalin, thuis en op school dagboek bijhouden over gedrag etc.) door jeugdpsychiater. Met veel tegenzin ritalin en later concerta (kwam toen net uit) geprobeerd.
Ritalin, al veel rebound verschijnselen als 2e x pillen iets te laat werden ingenomen. De een had daar heel erg veel last van, kwam soms met bloeddoorlopen ogen uit school en er vloog af en toe een prullebak door de klas dus werd de Ritalin gestopt. In weekends en vakantie zowiezo geen medicatie behalve melatonine. Concerta bevalt het best voor de een (slikt het nog regelmatig), de ander kreeg daar een dissociatief gevoel van dus die slikte het al snel weinig tot niet meer. De Jeugdpsychiater bood nog rits andere medicatie (antipsychotica)aan maar hebben we maar niet meer geprobeerd. De een met de meeste klachten van de medicatie heeft de laatste jaren al minder last van de ADHD, lijkt er overheen te groeien ?
Hier wordt ook regelmatig melatonine 3 mg (of meer) gebruikt om in slaap te komen. De een 1/2 uur voor het slapen de ander 3 uur voor het slapen innemen. Van Melatonine kun je wel aankomen in gewicht.
Beide met een regelmatig pretshaggie veel rustiger in het hoofd en beter het overzicht kunnen houden, ook lichamelijke onrust zoals wiebelen, tikken met voet etc. stukken minder. Op een pretshaggie laat in de avond wordt heerlijk geslapen.Leave a comment:
-
Dus ook al heb je een recept de wiet bij de apotheek is VEEL duurder dan in de shopLeave a comment:
-
Hmm is dat niet apart dat er via de apotheek wel btw op zit?Leave a comment:
-
Ziek zijn kost sowieso al stukken van mensen...
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met TapatalkLeave a comment:
-
Dat is net schandalig.... je moet bijna half dood zijn om in aanmerking te komen dan??
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met TapatalkLeave a comment:
-
1125 euro pfff. Stel je voor dat je der echt baad bij heb, echt chronisch ziek of iets dergelijks. Moet je dat gewoon ophoesten terwijl voor ander medicatie de huisarts dat kan en mag bepalen, niks niet geld overmaken. Ze moeten gewoon de huisarts zoiets laten aanvragen want hij/zij weet ook wel of je daarvoor in aanmerking komt. Wat een gezeik voor mensen die al genoeg aan hun hoofd hebben. En ja ik bedoel dit niet voor mezelf maar voor de mensen die er echt baad bij hebben.Leave a comment:
-
Naja het is gewoon niet de manier om goedkoop aan wiet te komen ofzo. Zo'n hoog bedrag doen ze niet voor niets.
wat belladonna net zegt. Je moet behoorlijk ziek zijn wil je in aanmerking komen
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van TapatalkLeave a comment:
-
schandalig is het...!
zoals al eerder gezegd... tentje hopppa
Leave a comment:
-
Mediwiet krijg je niet voor adhd dan moet je echt heel erg ziek zijn en dan ok echt ziek bijna dood wil je het krijgen op recept en dan nog kost het een hoop geldLeave a comment:
-
Dat wist ik niet, dacht dat je huis arts zoiets moest voorleggen en dat andere dan bepalen ja of nee. Maar de neuroloog etc stonden wel positief tegenover het effect van de joint. Maar ja ik had het ergens ook wel verwacht dat het niet makkelijk zou zijn.
Maar je weet nooit haha ik ga het toch maar eens op de tafel gooien denk ik, want met of zonder joint is een heel verschil volgens anderen hahaLeave a comment:

Leave a comment: