Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorstelling plus TIPS voor mensen die wiet vaporiseren.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorstelling plus TIPS voor mensen die wiet vaporiseren.

    Korting op 420shop
    Niet dat ik al veel heb gezocht, maar mijn indruk is toch dat sommige tips die ik hier wil meegeven nog nergens te vinden zijn.

    Van ongeveer mijn 16de tot mijn 42ste, dus zowat 26 jaar, heb ik joints gerookt. Ik kreeg last van mijn longen; problemen met angst na het roken... en ben gestopt met tabak en cannabis, ongeveer 8 jaar geleden. De tabak mistte ik niet, maar de cannabis... af en toe wel. Door dat te laten vallen in gesprekken, hoorde ik een aantal keer dat er ook gevaporiseerd kon worden. Cannabis gebruiken zonder tabak dus. Dat klonk veelbelovend maar het heeft toch nog een tijd geduurd vooraleer ik effectief informatie ben beginnen te verzamelen. Het leek me dan ook wel nogal zot om, als je al zo lang volledig gestopt bent, dan toch weer opnieuw te beginnen. Maar... ik heb de ziekte van Crohn, pijnmedicatie helpt niet genoeg. Het leek ook dat mijn toestand eigenlijk verslechterd was, sinds ik gestopt was met cannabis. Zeker was ik daar niet van. Het was een indruk. Aan de andere kant bleven de berichten maar komen dat cannabis wel degelijk grote medische waarde heeft. En zo... Met gemengde gevoelens ben ik er dan effectief weer aan begonnen, t.t.z. niet roken maar cannabis zonder tabak vaporiseren. Dat is nu ongeveer 14 maanden geleden.

    De zoektocht naar een goeie vaporisator nam ik serieus. Ik wou geen gepruts, geen amateurisme. Maar die dingen kosten wel geld, zag ik gauw. Uiteindelijk koos is voor de Ascent van Da Vinci. Mijn ervaringen daarmee zijn een verhaal apart. Ik ben nogal vroeg op de trein gesprongen. Een paar maanden nadat het toestel op de markt kwam. Daardoor heb ik te maken gehad met kinderziekten. Maar die mannen van Da Vinci hebben dat goed en correct opgevangen. Ik klaag zeker niet. Volgens mij moet dat een van de beste draagbare vaporisators zijn momenteel verkrijgbaar.
    Al vlug kwam ik voor de vraag te staan bij het vaporiseren: wanneer is het op? Bij een joint is dat duidelijk. Alles verbrandt tot as. Wiet die verhit wordt, verkleurt geleidelijk; wordt bruin. Maar eens het bruin is, is het dan op? Wat ik ook direct opmerkte, was dat je maar bij de eerste trekken, 'rook' uit je mond kon blazen. Maar dat het ook 'op' zou zijn na een paar trekken, kon uiteraard niet kloppen. Wanneer was het dan wel op?
    Bij die Ascent kan je een soort programma gebruiken. Drie standen waarvan je de temperatuur en duur kunt instellen. Ik heb dat vlug beginnen gebruiken in deze standen:
    3:00
    3:30
    3:30
    In totaal dus 10 minuten

    Op een bepaald moment heb ik dan eens geprobeerd wat het effect zou zijn van een lading wiet vaporiseren (noem ik zelf doempen) die al gebruikt was. En warempel. Er was effect. Niet hetzelfde effect als van een verse lading, maar wel degelijk voelbaar. Veel ijler. Er kwam dan helemaal geen 'rook' meer uit mijn mond. Ogenschijnlijk gebeurde er niets meer, maar in werkelijkheid...
    Eerst wou ik alle ladingen 2x gaan gebruiken. Maar doordat er zo veel verschil op zat in effect, en dat dat 2de niet altijd het op dat moment gewenste effect was, (en ik moest het eerst opgebruiken voor ik weer een verse lading kon insteken), ben ik mijn 'afval' beginnen opsparen in een bokaaltje.
    Tegen die tijd had ik al het idee opgevat om olie te gaan maken. Waarom dan niet eens proberen met die afval? Als je daar nog een effect kon uithalen bij een 2de keer doempen, moest daar toch ook nog olie uit gehaald kunnen worden? En inderdaad. Veel olie was het niet, maar er was olie uit te halen en die was wel degelijk de moeite waard.

    Belangrijkste tip: gooi je doemp-afval niet weg, maak er olie van !

    Wellicht hangt een en ander af van het vaporisatie toestel dat gebruikt wordt. Misschien dat de wiet wel echt op is na eerste (of ander) gebruik, bij andere toestellen? Of als je langer dan 10 minuten blijft doempen, of bij hogere temperaturen? Dat weet ik allemaal niet... Op mijn manier werkt het goed en kan ik mijn wiet effectief 2x gebruiken.

    Olie maken, is niet zo moeilijk. Er zijn filmpjes genoeg daarover te vinden op het internet. Ik heb deze als basis gebruik : How to Make a Small Batch of Rick Simpson Oil
    In deze methode wordt als extractiemiddel isopropyl alcohol gebruikt. De wiet wordt daar 2x doorheen gehaald. Nu, dat is nogal prijzig. Op internet kan je het goedkoper vinden, maar dat betrouw ik niet genoeg. Ik koop dat bij de apotheek aan ongeveer 10 euro per liter.
    I.p.v. de wiet 2x maal in verse isopropyl alcohol te drenken voor enkele minuten, zoals in het filmpje, kan je dat ook gewoon enkele dagen tot een week laten staan en geen 2de keer onderdompelen in verse alcohol. Volgens mij blijft de opbrengst gelijk. Heel zeker weet ik dat niet. Het is altijd een beetje appels met peren vergelijken tot je 't werkelijk wetenschappelijk aanpakt. Ik laat dat in een weckpot staan, en af en toe wanneer ik passeer, schud ik dat eens goed. Half om half heb ik ook nog gedaan. Dus, een week laten staan, en toch een 2de keer drenken in verse alcohol, maar dan maar de helft van wat je anders zou gebruiken. Dat doe ik dan als ik echt zeker wil zijn dat alles mee oplost.
    Dan is er nog iets te vertellen over de smaak. Olie gemaakt van doemp-afval is veel bitterder dan andere olie. Olie is trouwens een raar gekozen benaming, want het is eerder teer-achtig en taai. Cannabis Tea in The Netherlands
    Als je niet van plan bent de olie te roken of te doempen, dan kan je die wat minder taai maken, vloeibaarder, door op het einde van het proces, net voor het afkoelt, er enkele druppel cannabiszaadolie (bij ons verkrijgbaar in de Delhaize) bij te doen en goed te roeren.
    Als je 't wel wil roken of doempen, geeft zaadolie een lichte verbrande smaak. Niet lekker, maar smaken verschillen.


    #2
    Re: Voorstelling plus TIPS voor mensen die wiet vaporiseren.

    Welkom op het forum, veel leesplezier hier !

    Wil jezelf ook een kweekje gaan doen ?

    Je hebt hier een hoop info geplaatst die vlgs mij beter passen in een topic medisch gebruik van Cannabis ?

    Succes !
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Voorstelling plus TIPS voor mensen die wiet vaporiseren.

      Welkom op het forum, das een serieus stukje introductie

      Comment


        #4
        Re: Voorstelling plus TIPS voor mensen die wiet vaporiseren.

        Merci.

        Ben al bezig met eigen kweek. Al van alles meegemaakt. Maar ik weet niet of dat interessant kan zijn voor anderen.

        Mij maakt het niet uit onder welke topic iets terecht komt. Allee. 't Is uiteraard praktisch als alles over hetzelfde te samen staat. Maar wat als je dan wat van alles door elkaar te vertellen hebt?
        Soit. Waarom je denkt dat het beter onder een topic over medisch gebruik van Cannabis zou gezet kunnen worden, zie ik ook niet direct. Het zijn toch niet enkel medische gebruikers die vaporiseren? Ik doe dat hoofdzakelijk voor die reden. Dat wel. Maar het recreatieve mag er voor mij ook best wel zijn.

        Ik denk niet dat ik hier veel ga posten. Enkel als ik iets te vertellen heb, vermoed ik. En tijd om het te vertellen.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Voorstelling plus TIPS voor mensen die wiet vaporiseren.

            Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
            Je hebt hier een hoop info geplaatst die vlgs mij beter passen in een topic medisch gebruik van Cannabis ?
            Hulde voor jouw verhaal/post en zeer leerzaam, omdat je het zelf hebt ondervonden. En dat is meestal het beste werk.

            Stemma heeft gelijk. Ik zou kiezen voor het tegenovergestelde voorbeeld. Jij bent van de tabak af gegaan, maar stel voor dat je nog nooit gerookt hebt en je hebt/krijgt een "aandoening" die gebaat gaat met medicinale cannabis. Dan zijn er legio andere manieren om te consumeren oa olie.

            Dan is het vaporiseren van cannabis De uitkomst voor medicinale cannabis gebruikers. In de USA, sinds meer staten wiet legaal maakt, zijn de verkoop van vapo's erg gestegen. En ze blijven bezig daar...

            Suc6 en weet dat dit wordt gewaardeerd
            Veel gestelde vragen over het forum
            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL
            "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

            Comment


              #7
              Re: Voorstelling plus TIPS voor mensen die wiet vaporiseren.

              Hopelijk komen er echt tips want het kan jaren duren voor je een vaporizer eindelijk goed door hebt.

              Je zou het eigenlijk eerst in coffeeshops moeten testen en zo veel mogelijk info inwinnen over het hoe en waarom.
              De vaporizer waarvan ik zeker weet dat ie door een liefhebber is gemaakt voor medische patienten en zonder winstbejag is die van Evert;
              http://www.de-verdamper.nl/nl/de-geschiedenis

              Comment


                #8
                Re: Voorstelling plus TIPS voor mensen die wiet vaporiseren.

                Welkom,
                Ben zelf ook pas begonnen met vapen, heb ook de verdamper van evert. Geen ervaring met andere vapers.
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                  #9
                  Re: Voorstelling plus TIPS voor mensen die wiet vaporiseren.

                  Een tip vergeten: olie net gemaakt, moet je ergens in kunnen doen. De kom waarin je de olie maakte moet je 'proper' krijgen, terwijl dat goedje kleeft als de beste lijm... Aanvankelijk deed ik dat met diezelfde isopropyl alcohol. Duur grapje. Later heb ik geleerd dat ik die olie die blijft plakken perfect kan 'afkuisen' met boter. Resultaat: groene boter, die je weer kan opgebruiken. Is dan nog het strafste wat ik ken tot nu toe, waarschijnlijk door de manier waarom het lichaam dat opneemt.

                  Olie gemaakt van rookafval is/kan even straf zijn als normaal gemaakte olie. Hangt er van af hoe hard en lang het gevaporiseerd werd. Denk ik. 't Zou ook kunnen dat je gewoon minder olie krijgt als het hard/lang gebruikt werd, ipv minder straffe.
                  Olie gemaakt uit afval is bitterder dan gewone. Voor de smaak moet je het niet doen. Maar zoals ik schreef, kan je daar een mouw aanpassen door een mix te gebruiken. Zie boven.
                  Zo veel olie (van anderen) heb ik nog niet kunnen proberen. Maar ik heb toch de indruk dat mijn olie behoorlijk straf is. Als je niet op past lig je voor enkele uren tegen dek. Zeker als je het niet gewoon zijt. Ik kan er nu al redelijk wat van verdragen. Maar in het begin heb ik me toch zeker een aantal keer mispakt. Dat zegt genoeg denk ik.

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Vaporiseren is niet bepaald goedkoop als je het goed wil doen. Mijn Ascent is van het beste. Maar ik heb er problemen mee gehad. Kinderziekten denk ik. Goed afgehandeld door de mensen van Da Vinci.
                  Maar intussen weer een jaar verder...
                  De batterij houdt het minder lang uit. Dat is dan wel na een jaar intensief gebruik (zo'n 6-tal keer per dag 10 min). Eens die batterij begeeft, mag je het toestel weggooien, want de batterij is ingebouwd. Zonde natuurlijk. Eens het zo ver is, haal ik hem uit elkaar om te kijken of daar niks aan te doen is. Voor een toestel dat toch over de 200 euro kost, zou je toch willen dat het wat langer meegaat.
                  Last edited by StefCas; 12 February 2015, 11:14.

                  Comment


                    #10
                    Re: Voorstelling plus TIPS voor mensen die wiet vaporiseren.

                    Klopt niet dat je de Ascent moet weggooien eens de batterij niet meer werkt.
                    Je kan de Ascent ook gebruiken als die in het stopcontact zit. Alleen kan je het dan niet echt draagbaar meer noemen.
                    Ik moet dit nog uittesten, 't is van horen zeggen.
                    Nog geen enkele batterij heeft het effectief begeven (ik heb nu 3 Ascent's) Pas als dat gebeurt, kan ik bevestigen of de Ascent dan idd blijft werken.

                    Comment

                    Bezig...
                    X