Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkinson en cannabis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Parkinson en cannabis

    Korting op 420shop
    Engels talig filmpje


    Nederlands fimpje van mediwiet patient


    Engels talig met Michael J. fox
    Last edited by Greyvol; 30 November 2015, 08:37.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    #2
    Re: Parkinson en cannabis

    http://www.iocob.nl/2009/06/cannabis...bij_parkinson/

    Cannabis lachtherapie!


    Oliver sacks muziek en parkinson
    Last edited by Greyvol; 16 February 2016, 08:51.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #3
      Re: Parkinson en cannabis

      Lachtherapie met cannabis, ja dat zou mogelijk helpen. Hoewel ik denk dat paddo's / truffels een betere uitwerking heeft. Hier lach ik veel harder op, plus het is stress en lichtelijk depressie werend voor mij Ik raad desondanks mijn eigen ervaringen hiermee niet truffels / paddo's te gebruiken als zelfmedicatie.
      Last edited by FlamingMango; 16 February 2016, 12:42.

      Comment


        #4
        Re: Parkinson en cannabis

        Engels filmpje over cannabis en parkinson:


        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door Greyvol View Post
        Ik zal het een en ander bijhouden hier op JD, ze schrijft het op in een papieren agenda ghehe en ik kijk mee. Met mijn pa heb ik ook al een paar jointjes (o.a. cva halfzijdig verlamd) op maar die merkt er niet zoveel van. Wellicht dat daarvoor de olie of edibles beter voor werkt, vandaag komt de alcohol binnen en ga voor het eerst de olie zelf maken.

        Heb die man van de video er nog eens bijgezocht en het gaat nu zichtbaar wel beter met die beste meneer:


        Mijn moeder is nogal terughoudend met het gebruik ervan, ik had het al eerder aangegeven maar ze wilde het nog niet proberen. Van de shop zowiezo niet. De symptomen zijn de laatste paar maanden weer toegenomen en heeft nu ook moeite met praten en vond ze het wel eens tijd. We hebben dit overlegd met de neuroloog en die vond het geen probleem, bij mijn pa ook. Heb zelf de artsen gesproken, en gevraagd of we dat konden gaan proberen.

        Het is nu echt pas een paar dagen dus nog te kort om er iets over te zeggen. Maar gisteren liet mijn moeder haar tenen zien en die kon ze weer helemaal bewegen en anders zijn ze zo stijf als iets. Kijk dan zei ze vond dat wel een mooi momentje
        De verpleging voor mijn ouders merkte wel verschil bij mijn pa dat hij rustiger is. (Spastisch en hevige pijn geen verschil)

        Zit er met me neus bovenop, maar tips zijn altijd welkom!
        Dacht zet het maar even bij elkaar..
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          #5
          Last edited by Greyvol; 14 May 2016, 07:14.
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            #6
            Re: Parkinson en cannabis

            Je bent goed bezig greyvol
            Groene vingers

            Comment


              #7
              Re: Parkinson en cannabis

              Thanx The Bird

              image.jpg
              Scene Donnie Darko
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment


                #8
                Re: Parkinson en cannabis

                Volg je intressant
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Parkinson en cannabis

                  Zo zeg, vandaag ook nog even langs de neuroloog met me ma.
                  Hele waslijst aan dingen die minder gaan, maar ze zet de dingen die beter gaan bovenaan het lijstje. Slapen en iets minder stijf.

                  De rest van de lijst is niet minder of zelfs erger, wel weer even slikken. Ze vraagt zich af waarom ze de medicijnen moet slikken en de neuroloog zegt dat ze niet zonder kan. Tijd tussen de medicatie dan maar verminderen, of een neodeum sonde om de medicijnen gelijkmatiger over de dag te verdelen. Ze heeft inmiddels een rollator met laserstraal speciaal voor parkinson en actief bezig met zwemmen. Maar beter gaat het niet, de dokter vind van wel en dat is moeilijk te oordelen. Keertje stoppen dan maar weer of een paar dagen opname om het beter te beoordelen zijn de keuzes.. Nieuwe onderzoeken of medicijnen zijn er niet, maar die neodeum heeft hij goede resultaten mee bij een andere patient die ongeveer hetzelfde reageert op de medicijnen als mijn moeder.

                  De wietthee pakt ze twee kopjes per dag, en helpt met het slapen.
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment


                    #10
                    Re: Parkinson en cannabis

                    ja,... jeetje. de dokter vind van wel,... wij van wc eens hebben het onderzocht en vinden wc eend het beste.

                    wiet verhelpt gee parkingson het maakt er mee leven wel een stukje gemakkelijker.

                    Comment


                      #11
                      Re: Parkinson en cannabis

                      Sommige met parkinson zijn heel star en sommige bibberen juist heel erg. (Cognitief kan ook)
                      Het bibberen kun je zonder medicijnen moeilijk functioneren, maar zo heel star en stijf dan moet je wel aan de pillen anders zit er geen beweging in. Bij mijn moeder is het laatste dus het geval. Van de pillen word je zowiezo niet vrolijk, dat is een ding wat xeker is.

                      Hele fijne arts en heeft veel geprobeerd, maar met medicijnen is het niet anders als meer of minder en kijken of het werkt. Mijn moeder ziet dat niet zo zitten, dat dobbelen met de medicijnen zeg maar. Maar ondertussen heeft ze die medicijnen nu gehad en vind ze zelf de werking niks. Ja, maar mevrouw zonder medicijnen komt u u bed niet uit.(neuroloog)

                      Klote keuzes zijn het die je moet maken.
                      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

                      Comment


                        #12
                        Re: Parkinson en cannabis



                        Gisteren had mijn vriendin de plak mislukte wiet chocolade gevonden achter in de vriezer, helft opgegeten maar deed toen niks. Was te heet geworden en niet ala marie in dubbele pan gedaan. Stom, eerste keer, doe ik ook niet meer. Maar dit was het resultaat, keismerige choco, die heeel lekker begint. Vergeten dat die in de vriezer lag.

                        Dacht zal hem eens aan mijn pa en ma geven?
                        Dusss

                        Gisteren langs, (maak de santa nu als granulaat' mijn moeder kan dat grinden niet) hapje meegegeten en de verpleging was er ook, zal ze lola noemen. Ik vertel wat over de choco en mijn pa wil wel, pak zelf een stukje en lola ook. Mijn moeder ging naar de fysio, dus liever niet, doe maar thee zetten voor straks. Hapje choco, oh lekker, twee seconde later, gadverdamme wat is dit nou toch. Ja, niet lekker zei ik nog Levertraan is ook nie lekker!

                        Vier en half uurtjes later lag ik te pitten op de bank en kreeg een telefoontje. Mijn vriendin neemt op en lola is nog van het padje, duizelig, tintelen benen en veel lachen. Advies van mijn vriendin, flink sterke aanmaak ranja of iets waar veel suiker in zit tot je nemen. Dat scheelde wel. Heb ze zelf nog niet gesproken maar dat doe ik straks. Ze heeft heerlijk geslapen., maar nooit meer. Ze had ook clienten erna, en was niet zo verstandig van mij om het aan te bieden en te zeggen dat doet jou niet zoveel als stuiterbal, misschien word je wel rustiger..

                        Mijn pa heeft ook goed geslapen, dus slaap choco. Heb net weer zo'n zelfde stuk op als gisteren.
                        image.jpg image.jpg

                        Mijn moeder durft het niet meer te proberen en mijn pa vind het maar niks dat zijn zoon aan de wiet verslaafd raakt.
                        Damn, niet echt wat de bedoeling was.

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
                        Last edited by Greyvol; 11 June 2016, 23:26.
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment


                          #13
                          Re: Parkinson en cannabis

                          Weer een weekje later, veel geslapen vooral.
                          image.jpg
                          Veel eten ook en mede op zelfs maar zit op het randje van wat wel en niet kan, en ik ga dan slapen. De choco is gewoon te heftig voor iemand anders maar ik kan er wel iets mee. Mijn moeder wil het niet meer proberen en dat is wel verstandig maar ook weer jammer. De medicatie van de parkinson krijgt ze nu ook met minder intervallen en vorige week was ze jelemaal in de war van de pillen.

                          Ze wist het even niet meer en had zelfs moeite met telefoneren (pillen een uurtje later genomen dan de planning)
                          Heeft eergisteren als een blok geslapen en werd nauwelijks wakker s'ochtends. Geen thee op of choco, anders had ze gedacht dat het daar aan lag, zei ze zelf.

                          Die parkinson medicatie is heftig spul en ze heeft wat meer gelezen over die neodeum pomp voor geleidelijke afgifte van de medicatie. Paar heel positieve verhalen gehoord van mensen met zo'n ding.

                          Thee drinkt ze af en toe, en mijn pa ook af en toe een jointje en wat thee. Maar mijn pa moppert nogal over de verslavende wiet en dat het niet goed is voor zijn zoon. Hij vind het maar niks.. Dadelijk aan de harddrugs krijg ik te horen
                          Nee pa, je hebt me toch zien stuiteren op alcohol voor het eerst op mijn zestiende verjaardag, sindsdien ook maar een of twee keer alcohol per jaar. Haha zit net te vertellen dat ik mede op heb, tis godverdomme wel een harddrug!
                          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                          2016 - Greyvol's buitenkweek
                          2017 - Santa Maria van Space Cees

                          Comment


                            #14
                            Re: Parkinson en cannabis

                            ja het zullen je ouders maar wezen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Parkinson en cannabis

                              Marijuana Compounds May Aid Parkinson's Disease
                              http://cannabisnews.com/news/19/thread19725.shtml

                              Marijuana-Like Chemicals Helps Treat Parkinson's
                              http://cannabisnews.com/news/22/thread22608.shtml

                              Cannabis use in Parkinson's disease: subjective improvement of motor symptoms.
                              http://www.cannabis-med.org/studies...how.php?s_id=33

                              Cannabinoids reduce levodopa-induced dyskinesia in Parkinson's disease
                              http://www.cannabis-med.org/studies...how.php?s_id=54

                              Nabilone on L-DOPA induced dyskinesia in patients with idiopathic Parkinson's disease
                              http://www.cannabis-med.org/studies...ow.php?s_id=153

                              Evaluation of cannabidiol in dystonic movement disorders.
                              http://www.cannabis-med.org/studies...how.php?s_id=14

                              Beneficial and adverse effects of cannabidiol in a Parkinson patient
                              http://www.cannabis-med.org/studies...ow.php?s_id=142

                              Neuroprotective effect of cannabinoids in a rat model of Parkinson's disease
                              http://www.medscape.com/medline/abstract/17196181

                              Comment

                              Bezig...
                              X