Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietolie (met THC) - het effect van veel of weinig CBD

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietolie (met THC) - het effect van veel of weinig CBD

    Korting op 420shop
    Mijn zus gebruikt tegenwoordig wietolie (dus met THC) naast haar reguliere K-medicijnen en daarnaast CBDolie om lekker in slaap te kunnen vallen.

    Ik vroeg of ze niet in slaap viel van die wietolie, nee dus... ik begreep later dat die olie gemaakt was van wiet uit de shop, wat bij mij het vermoeden doet rijzen dat er erg weinig CBD in zat. Mijn vermoeden is dus dat de CBD voornamelijk het slaapeffect geeft, niet de THC. Geen idee of dit helemaal klopt.

    Inmiddels heeft ze planten (uit stekjes van onbekende oorsprong) in haar tuin staan die er behoorlijk sativa-achtig uitzien. Ik vermoed dat deze planten ook niet al teveel CBD produceren.

    Nu zijn er tegenwoordig genoeg soorten te vinden waar relatief veel CBD in zit. Ik wil haar adviseren om in de toekomst deze soortjes te zetten, zodat ze geen losse CBD olie meer nodig heeft. Je kunt het uiteraard ook als voordeel zien dat je niet slaperig wordt van je zelfgemaakte wietolie, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de ervaringen zijn van andere mensen die zelf wietolie (dus met THC, zoals op de stichting mediwiet site waar wordt uitgelegd hoe je het kunt maken) maken en gebruiken.

    Kortom, heb je jouw olie gemaakt van een soort waar veel of weinig CBD in zit en wordt je er slaperig van of niet?

    #2
    Re: Wietolie (met THC) - het effect van veel of weinig CBD

    Sativa soorten up , dus ook de olie ! Indica soorten down dus ook de olie ! Verschillende planten en soorten geven breder spectrum en volgens mij ook een betere werking !

    Comment


      #3
      Re: Wietolie (met THC) - het effect van veel of weinig CBD

      ... of een aparte indica en sativa olie maken zodat je wat te kiezen hebt Overdag pak je je sativa-olie en 's avonds voor het slapen de indica...
      Viel me trouwens tegen hoe weinig de artsen in kwestie van deze ontwikkeling op de hoogte zijn. Zelfs de positieve werking tegen de misselijkheid bij chemo was alleen bij een verpleger bekend, ongelooflijk. Maar goed, het ene ziekenhuis is het andere niet heb ik begrepen. Gelukkig gaven ze geen negatief advies om het te gebruiken naast de andere medicijnen.

      Comment


        #4
        Re: Wietolie (met THC) - het effect van veel of weinig CBD

        Ik vroeg of ze niet in slaap viel van die wietolie, nee dus... ik begreep later dat die olie gemaakt was van wiet uit de shop, wat bij mij het vermoeden doet rijzen dat er erg weinig CBD in zat. Mijn vermoeden is dus dat de CBD voornamelijk het slaapeffect geeft, niet de THC. Geen idee of dit helemaal klopt.
        http://www.marijuana.com/blog/news/2...8-thc-and-cbn/
        Last edited by FlintStoned; 1 September 2016, 17:54.

        Comment


          #5
          Zoals je misschien gelezen hebt in mijn eerste topic
          had ik voor mijn vrouw een paar verschillende olin
          gekocht met CBD, gaf geen enkele effect!

          Toen kon ik een partijtje krijgen van een power plant,
          en hoezeer mijn vrouw ook Anti was, na de eerste druppel
          was ze van een aantal klachten verlost en slaapt als een os!

          Dus het besluit was snel genomen om zelf een kweekje op te
          zetten met zaden , turbo bud auto's en daarvan olie getrokken
          werkt wonderwel en ze wil ze echt niet meer missen!

          De pure olie heb ik 80% verdund en ze gebruikt momenteel 4x3
          druppels per dag en voor het slapen 4 stuks!

          En de laatste tijd ook af en toe een pleister met wat druppels
          op een plekje op haar ruggewervel!

          Dus even in het kort, voor ons werkte CBD olie niet,
          en de wietolie fantastisch!

          Groet en succes O.D.
          Last edited by Silas; 7 August 2022, 20:49.

          Comment


            #6
            Re: Wietolie (met THC) - het effect van veel of weinig CBD

            thanx Flintstoned...
            Ff recappen: THC word je high van (psychoactief), CBN wordt je slaperig van (ontstaat door degradatie van THC), CBD heeft een kalmerend effect...?
            Ik vraag me nu wel af hoe je dan slaperig kunt worden van CBD olie......... Doordat het van THC arme wiet wordt gemaakt, zou er ook vrij weinig CBN in mogen zitten.... of degradeert CBD ook tot CBN?? Het enige dat ik kan voorstellen is dat CBD-olie alleen werkt bij mensen die door stress/angst/spanning niet de slaap kunnen vatten. Mocht dit niet voldoende zijn of door andere redenen komen, dan kan de CBN uit wietolie uitkomst bieden.... Wietolie uit een indica zou over het algemeen relatief meer CBD t.o.v. de hoeveelheid THC moeten bevatten dan olie uit een sativa. Je kan dus hoogstens zeggen dat een wietolie uit een indica meer kans geeft op een slaapeffect door het kalmerende effect van CBD t.o.v. het high-makende effect van de THC, maar dat het mede beinvloed wordt door de hoeveelheid slaperig makende CBN die voornamelijk bepaald wordt door het moment van oogsten....
            ???

            Old Dagga, goed te lezen dat jullie wel varen bij het gebruik van wietolie. Zie je veel verschil tussen elke batch olie die je maakt?? Is de een bijvoorbeeld sterker dan de ander? Zijn de effecten verschillend? Of maakt het niet veel uit?

            Comment


              #7
              Re: Wietolie (met THC) - het effect van veel of weinig CBD

              Ik heb nog maar twee keer olie gemaakt, en volgens
              mijn vrouw is de tweede keer aanmerkelijk sterker dan de eerste
              terwijl toch beide strains zo'n beetje 50/50 THC/CBD zouden
              moeten bevatten!

              Heb nu materiaal klaar liggen met een hoog THC gehalte en een laag
              CBD gehalte, bewust gedaan omdat dit straks eventueel makkelijk
              is bij te mengen met pure CBD olie!

              Maar dit zal nog even moeten wachten tot de herfst zijn intrede doet,
              want het maken van de olie is toch wel de ergste geurexplosie van
              het hele gebeuren!

              Zoek straks een stormachtige en regenachtige dag uit en maak dan
              in een keer een flinke portie!

              Groet en succes O.D.

              Comment


                #8
                Wietolie (met THC) - het effect van veel of weinig CBD

                Interessant allemaal, maar nu rijst bij mij de vraag hoe dat dan zit met je wiet in een Vaporizer op de juiste temperatuur verdampen? Dan haal je toch ook alleen die werkzame stoffen eruit die je wilt? En veel eenvoudiger dan olie maken lijkt me zo.
                Als het teveel offtopic is maak ik er een aparte voor aan hoor maar ik vroeg het me zo af na het stukje van Flint gelezen te hebben...
                Anyone?

                Comment


                  #9
                  Re: Wietolie (met THC) - het effect van veel of weinig CBD

                  Volgens mij heeft het te maken met de hoeveelheid die je uiteindelijk in je systeem opneemt en hoe lang dit in je systeem blijft. De werking bij roken of vapen (opname door de longen) duurt meestal een stuk korter dan als je het oraal inneemt in de vorm van olie (opname via het maagdarmstelsel). That's my two cents...

                  Comment


                    #10
                    Re: Wietolie (met THC) - het effect van veel of weinig CBD

                    Dat heb ik ook begrepen, roken werkt snel en relatief kort,
                    en olie begint pas na zo 20 minuten te werken maar kan
                    wel 4-5 uur aanhouden!

                    En roken of anderszins inhaleren is zeker niet weggelegd voor iedereen,
                    wat te denken als je longkanker hebt!

                    groet O.D.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wietolie (met THC) - het effect van veel of weinig CBD

                      Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
                      thanx Flintstoned...
                      Ff recappen: THC word je high van (psychoactief), CBN wordt je slaperig van (ontstaat door degradatie van THC), CBD heeft een kalmerend effect...?
                      Ik vraag me nu wel af hoe je dan slaperig kunt worden van CBD olie......... Doordat het van THC arme wiet wordt gemaakt, zou er ook vrij weinig CBN in mogen zitten.... of degradeert CBD ook tot CBN?? Het enige dat ik kan voorstellen is dat CBD-olie alleen werkt bij mensen die door stress/angst/spanning niet de slaap kunnen vatten. Mocht dit niet voldoende zijn of door andere redenen komen, dan kan de CBN uit wietolie uitkomst bieden.... Wietolie uit een indica zou over het algemeen relatief meer CBD t.o.v. de hoeveelheid THC moeten bevatten dan olie uit een sativa. Je kan dus hoogstens zeggen dat een wietolie uit een indica meer kans geeft op een slaapeffect door het kalmerende effect van CBD t.o.v. het high-makende effect van de THC, maar dat het mede beinvloed wordt door de hoeveelheid slaperig makende CBN die voornamelijk bepaald wordt door het moment van oogsten....
                      ???
                      CBN
                      -CBN is ook psychoactief maar vele male minder dan THC
                      -De aanwezigheid van CBN naast de THC veranderd de werking van de THC. Met relatief veel CBN naast de THC zijn er minder snel gevoelens van paniek of paranoia. Van pure (synthetische) THC wordt je knetter paranoia.
                      -Meer CBN leid tot en meer boddy stoned gevoel "couchlock" effect
                      -CBN evorderd doorslapen
                      -Van veel te veel CBN val je gewoon als een baksteen in slaap en slaap je als een roosje. Dag erna kan je je wel wat groggy voelen

                      Hoe komt er veel CBN in de hars?
                      Door laat te oogsten (ambers) In feite wordt het aandeel CBN dus enkel bepaald door je oogstmoment




                      CBD


                      -CBD is niet psychoactief (het geeft dus geen high of stoned gevoel) sterker nog
                      CBD remt het Psychoactieve effect van de THC. Voor veel medicinale gebruikers is dit wenselijk.

                      Verder werkt CBD:

                      -Pijn stillend,
                      -Voorkomt toevallen (epileptie) en spasmen, spierontspannend
                      -Remt ontstekingen
                      -Verminderd angstgevoelens, kalmeert.
                      -Kan werken als antipsychotica voor mensen met schytsofrenie
                      -Werkt positief bij sommige mensen met MS, Fibromalargie en Epilepsie

                      Het aandeel CBD in de hars is geheel genetisch bepaald. Het is geen afbraakproduct van THC zoals CBN dit wel is.
                      Je wordt slaperig van CBD olie door bovengenoemde effecten. Je voelt je ontspannen, niet angstig, kalm, geen spierspanning. Ja dan val je wel in slaap maar zou je persee wakker willen blijven gaat dat met cbd olie gewoon. Je bent dan ontspannen wakker. Met een flinke lading CBN in je bloedbaan zal klaasvaak langskomen of je nu wil of niet die oogjes vallen dan vanzelf wel toe.

                      Comment


                        #12
                        Re: Wietolie (met THC) - het effect van veel of weinig CBD

                        Okay. Leerzaam weer. Thx Flint

                        Comment


                          #13
                          Re: Wietolie (met THC) - het effect van veel of weinig CBD

                          En zo leer je toch elke dag weer wat bij!
                          Toch weer enkele dingen om mee te nemen
                          in de rugzak voor een eventuele volgende kweekronde!

                          thanks. fijn weekend O.D.

                          Comment


                            #14
                            Re: Wietolie (met THC) - het effect van veel of weinig CBD

                            2016-09-01.jpgVandaag toevallig ook wat medicinale olie gemaakt. Om te extraheren gebruik is dimethylether van Dexso. Dit vloeibaar gas is veel zuiverder dan butaan het scheid de hars veel beter (meer rendament) en is hierdoor zuiniger in gebruik. Voor 15 gram uitgangsmateriaal gebruik ik 1 bus dexso. Men butaan heb je daar een bus of 3 voor nodig. De dexso is dus best duur maar als je kijkt hoeveel meer je extraheert met veel minder en vooral vele malen zuiverder gas dan is onder de streep de dexso een veel betere keuze.

                            Van 5 critical AF plantjes haalde ik 49 gram pure olie af. Voor een deel gebruik ik dat gewoon puur (recreatief)
                            De rest is tot 20% verdunt met boiactive om als medicinale olie gebruikt te worden.
                            Mijn personlijke mening is dat voor medicinale doeleindes je beter olie gebruikt van wel psychoactive planten, dus met thc en de andere 600 cannabedoiden erbij. Naar mijn mening gaat het juist om de coctail van al deze 600 cannabedoiden en de onderlinge wisselwerking tussen elkaar. Daarnaast hebben de terpenen en aromaten ook een belangrijke rol.

                            Enkel CBD olie van industriehennep verkopen tegen belachelijke prijzen vind ik zelf geldmakerij over de ruggen van reeds zieke mensen.

                            Puur CBD olie zonder de THC en al die andere, voor een deel nog helemaal niet onderzochte, cannabedoieden werkt dan wel spierverslappend en rustgevend maar dat is het dan ook. Wil een canna olie ook echt kankercellen remmen of zelfs terugdringen heb je toch de coctail nodig en niet enkel CBD.
                            Last edited by FlintStoned; 2 September 2016, 23:26.

                            Comment


                              #15
                              Ik had de laatste keer van 240 gram droge wiet
                              30 gram pure olie over!
                              En met alcohol (96%) gebruik je daarvoor ongeveer
                              6 maal dat gewicht aan alcohol, dus met 1 liter
                              35€ kun je ongeveer 160 gram wiet extraheren!

                              Met dimethylether nog niet geprobeerd, wellicht
                              een volgend keer!

                              groet O.D.
                              Last edited by Silas; 7 August 2022, 20:49.

                              Comment

                              Bezig...
                              X