Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chronische pijnklachten en wiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Chronische pijnklachten en wiet

Korting op 420shop
    chronische pijnklachten
    Het merendeel van wetenschappelijke publicaties over de pijnstillende eigenschappen van marihuana is tamelijk oud.
    Gezien het feit dat de aandacht voor chronische pijn de laatste tien jaar enorm is toegenomen is de geringe belangstelling voor marihuana in dit verband een slecht teken m.b.t. de werkzaamheid van marihuana (marihuana werkt niet als pijnstiller zoals de meeste reguliere pijnstillers) bij chronischepijn.
    De meest recente serieus te nemen publikaties stammen uit 1975.
    EŤn auteur van een artikel toont aan dat 20 mg THC even effectief is als 120mg codeÔne bij chronische pijn.
    Een kant tekening die bij dit resultaat gemaakt moet worden is, dat bij 20 mg THC de patiŽnt zo "high" is dat afgevraagd mag worden of er nog wel serieus met deze patiŽnt gepraat kan worden zodat deze uitslag niet echt wetenschappelijk onderbouwd kan worden.
    Wel wordt duidelijk dat marihuana bij chronische pijn, een welkom adjuvans is waarbij de psycho actieve en geestverruimende werking waarschijnlijk het belangrijkste is.
    Veel auteurs vermelden een significante afname van pijnstillers bij gelijktijdig roken van marihuana.
    Ook ik heb uit eigen ervaring ondervonden dat het gebruik van marihuana een positieve uitwerking had op mijn ziektebeeld nl een chronische pancreatitus (alvleesklier) ontsteking.
    In 4 jaar lag ik 5 keer in het ziekenhuis met hevige pijn, elke keer zes weken, waarvan eerst 2 weken intensive care.
    Ook als ik niet opgenomen was leed ik veel pijn met gevolg dat bij mij gezocht werd naar de juiste pijnbestrijding om dan maar te proberen met zo weinig mogelijke pijn door het leven te gaan.
    Tal van pijnstillers werden op mij uitgeprobeerd en uiteindelijk bleek dat met 4 tot 6 keer daags paracodeÔne 500/20 ik een redelijk pijnstillend resultaat had.
    Door de spanningen die mijn ziekte met zich mee bracht slikte ik ook veel kalmeringstabletten (4 tot 6 maaldaags 10 mg. Valium), en slaaptabletten.
    Van al die tabletten kreeg ik weer maag en darm problemen zodat ik daar ook weer medicijnen voor kreeg.
    Ik slikte op gegeven moment de hele dag pillen en werd steeds trager en dikker met het gevolg dat ook mijn geestgesteldheid met de dag achteruit ging hetgeen verbetering in mijn ziekteproces bemoeilijkte.
    De laatste keer dat ik opgenomen werd in 1993 was mijn situatie kritiek, en lag ik te vechten voor mijn leven.
    Op de intensive care werkte een verpleger die zich mijn lot aantrok, hij vertelde over wetenschappelijke artikels die hij in Amerikaanse bladen had gelezen over marihuana, en raadde mij aan om zelf hiermee thuis te gaan experimenteren indien mijn situatie niet zou verbeteren.
    Ik had vroeger in de jaren 70 wel hasj gerookt maar had toen nog geen kennis van de medicinale werking hiervan, om de eenvoudige reden dat ik toen niet ziek was.
    Ook de sterkte van het produkt was van belang, de hasj van toen was lang niet zo sterk als de veel THC bevattende Nederlandse marihuana van nu.
    Terwijl ik langzaam weer herstelde, besloot ik hier werk van te maken.
    Na mijn ontslag uit het ziekenhuis ben ik op de weg terug naar huis eerst naar een coffeeshop gegaan en heb marihuana gekocht en ben gaan experimenteren.
    De pijn werd in eerste instantie niet minder, zodat ik mijn pijnstillers bleef slikken, wel werd ik een stuk opgeruimder en vrolijker, en zag het leven weer positiever tegemoet, ik was niet zo veel meer met mijn ziekte bezig. I
    Ik merkte al gauw dat als je minder met je pijn of ziekte bezig bent, je ook veel minder pijnstillers en kalmeringsmiddelen nodig hebt, waardoor de dufheid afneemt. I
    In 1994 las ik een artikel van een natuurarts die zijn patiŽnten marihuana voorschreef en ben via bemiddeling van mijn huisarts bij hem terecht gekomen, en heb met de steun van hem met gebruik van marihuana al mijn medicijnen in een jaar tijd afgebouwd waarbij ik veel last had van de ontwennings verschijnselen die gepaard gingen met het afbouwen van mijn Valium gebruik, ook hier kan marihuana helpen vanwege de rustgevende en spier ontspannende werking.
    Ik ben nu vrij gezond en kan met mijn marihuana gebruik normaal functioneren, het "high" gevoel went snel en is geen vervelende bijkomstigheid, ik ben nu stukken actiever en opgewekter en de bijkomende geestverruiming zie ik vaak alleen nog maar als een pluspunt.

Na te lezen op http://www.mediwiet.info/indexnl.html
    Last edited by belladonna; 26 July 2009, 16:06.
    God was never on your side..

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X