Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

als pijnstilling voor een paard???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    als pijnstilling voor een paard???

    Korting op 420shop

    #2
    Re: als pijnstilling voor een paard???

    Ik heb in dit topic een reactie gezet, tevens heb ik een mailtje gestuurd naar een dierenarts om wat extra informatie te krijgen.

    Zodra ik een mail terug heb laat ik je het weten!
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: als pijnstilling voor een paard???

      Hoi Bedankt!

      Mijn dierenarts is best een toffe, maar dit durf ik haar eerlijk gezegd toch niet vragen.
      (Overgings op wikipedia vond ik wel dat ook voor dierenartsen een uitzondering gemaakt kan worden wat betreft de opium-wetgeving.)
      Ze is er zeker niet tegen om de pony aan te houden en pijnstilling te geven. Ik heb met haar de afspraak dat de pony blijft leven zolang ze zelfstandig kan rechtstaan en gaan liggen. En ik heb synthetische pijnstillers in voorraad. Just in case. Maar die geven na een aantal weken al een grote kans op maagbloedingen etc... Als ik die geef, is het eigenlijk bijna einde verhaal.

      Ik heb zelf ook al wat rondgebeld naar cannabis-gebruikers en zij geven aan dat ik erachter zou moeten komen welke plant ik precies nodig heb en waar ik die kan kopen en op zoek moet naar de correcte dosering. (Zo'n groot dier dat er slecht op reageert kan best wel eens gevaarlijk wezen.)
      Ook gaven ze aan dat ik om een pony van 350 kilo meerdere maanden te voorzien (nl tijdens de winter want in de zomer heeft ze minder pijn.) waarschijnlijk niet binnen de grenzen zou kunnen blijven die in het Belgische gedoogbeleid beschreven staan. (Ik heb zelf eigenlijk geen idee hoeveel je kan winnen van 1 plant?)

      Ik had zelf ook het blijkbaar nogal simplistische idee om die plant gewoon op de wei te planten. (plek genoeg)
      Maar dat plan werd ook als 'niet mogelijk' afgedaan. Blijkbaar is zo'n wietplant nogal moeilijk te houden?
      + Dat ik eigenlijk ook op redelijk korte termijn de pony moet kunnen voorzien. (Ze heeft de laatste weken zichtbaar meer pijn en dat zal er met kouder weer niet op verbeteren.)
      Last edited by Luckystory; 19 November 2009, 18:33.

      Comment


        #4
        Re: als pijnstilling voor een paard???

        Als je nu wilt gaan kweken ben je echt aangewezen op de binnenteelt. In de winter kun je geen cannabis buiten laten groeien. De buitenteelt houdt in: in het voorjaar zaaien of stekken planten, mannetjes in de voorbloei rooien en in het (late) najaar rijpe toppen van de vrouwelijke planten oogsten.
        Binnen heb je echt een (kleine) lichtdichte kweekruimte en assimilatielicht nodig. Reken bij de binnenteelt op zo'n 3 maanden alvorens de toppen rijp zijn.
        Surf maar eens rond om wat kennis op te doen. Een ieder is bereid om vragen te beantwoorden.

        Xtreme

        Comment


          #5
          Re: als pijnstilling voor een paard???

          Het zou schitterend zijn zou je dit voor je pony willen doen.
          Heel lief. En eerlijk gezegd denk ik ook echt niet dat als de authoriteiten er iets van merken je iets zal krijgen, al lijkt het me wel slim mn mondje dichtje te houden. Kweken onder lamepn is namelijk illegaal. Desondanks doet iedereen het hier dus je krijgt wel een idee hoe licht men over de cannabiswetgeving heen gaat...
          grow da weed, smoke it's buds

          Comment


            #6
            Re: als pijnstilling voor een paard???

            Zou ik best wel is willen zien een blowend paard

            Comment


              #7
              Re: als pijnstilling voor een paard???

              Ken wel de uitdrukking " Zo stoned als een garnaal" , maar een pony ??

              Het lijkt mij nogal lastig om de juiste dosering te vinden, de pony kan nml. niet aangeven of ze wel of niet genoeg heeft gehad....
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #8
                Re: als pijnstilling voor een paard???

                Een mens heeft soms al redelek wat wiet nodig om goed pijnstillend stoned te geraken , maar een paard is wel een serieus beest denk ook wel dat dat redelijk wat wiet nodig heeft en ja hij zal dit waarschijnlijk gaan eten , moet je wel zien dat je hem niet overdoseert aangezien dit sterker werkt dan roken en vaak ook later begint te werken

                Mvg Izzzz (correct me if wrong e guys)

                Comment


                  #9
                  Re: als pijnstilling voor een paard???

                  "de pony kan nml. niet aangeven of ze wel of niet genoeg heeft gehad" Als ze rode ogen krijgt, vreemde taal gaat uitkramen en wild in het rond gaat springen (of juist "dood" gaat liggen) weet je dat je ze te veel hebt gegeven.

                  De dosering lijkt mij ook erg moeilijk.. ik hoor wel eens (over mensen dan) dat een zwaarder persoon beter tegen drugs kan dan iemand die minder massa heeft. Geen idee of het waar is.
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment


                    #10
                    Ik ben alleszins al blijkbaar niet de eerste die op dit idee komt:

                    http://www.hempology.org/MEDICAL_HTM...LOSE%20UP.html
                    Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
                    "de pony kan nml. niet aangeven of ze wel of niet genoeg heeft gehad" Als ze rode ogen krijgt, vreemde taal gaat uitkramen en wild in het rond gaat springen (of juist "dood" gaat liggen) weet je dat je ze te veel hebt gegeven.
                    Das een moeilijk puntje, heb je gelijk in.
                    Maar ik denk eigenlijk dat je het wel merkt?
                    Ze loopt nu echt wel moeilijk en wankel en als heeft neer gelegen staat ze vaak te trillen op 3 benen voordat ze haar vierde been ook kan neerzetten en kan bewegen.
                    Hoe meer pijn ze heeft, hoe meer tijd ze ook liggend doorbrengt.
                    Dat zijn dan dingen waarin ik verandering zou moeten merken.

                    En laag beginnen qua dosering en opbouwen tot je effect merkt?
                    Last edited by Weedy; 19 November 2009, 21:49. Reden: dubbelpost.

                    Comment


                      #11
                      Re: als pijnstilling voor een paard???

                      "Maar voor deze winter zou ik dan binnen moeten kweken. En dan zou ik als alles goed gaat binnen 3 maanden moeten kunnen oogsten? Dan zijn we februari. (Ik weet niet of dat nog de moeite is?)"

                      Wel, een binnenkweek duurt minimaal 12 weken, in enkele gevallen 10-11 weken. (Autoflowering soorten). Maarja, daarvoor zou je nog een tent / kast / hok moeten ombouwen, lamp regelen, ventilatie, zaden e.d. Dus dat duurt ook wel even.

                      Dus deze winter kun je het dus niet met eigen gekweekte wiet doen.

                      --

                      "Misschien een domme vraag, maar ik, als niet-gebruiker, heb daar geen benul van. Is het mogelijk om de pony niet al te stoned te laten worden, maar wel een pijnstillende werking te hebben?"

                      Mensen die heel goed kunnen doseren krijgen dat voor elkaar heb ik me laten vertellen. Maar we praten hier om een pony, welke dosis dat voor een 350 kilo wegende pony is, weet ik helaas niet.

                      En als je een mens oraal wiet toedient, komt het effect meestal pas na 45 tot zelfs 90 minuten. Dan zul je pas zien of je te weinig, precies genoeg, of te veel wiet hebt gegeven.

                      Wat je zou kunnen doen is dus een lichte dosis (laat je wel vooraf inlichten door een dierenarts..) Uurtje op het effect wachten, en dan nog een keer handelen mocht dat nodig zijn. Dan weet je voor de volgende keren dus de dosis, waarschijnlijk.


                      Maar ik moet wel zeggen dat ik erg weinig van pony's weet, ik weet dat het beestje 4 benen heeft, maar daar is ook alles mee gezegt. Mijn tip; vraag zowiezo advies aan een proffesional.
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment


                        #12
                        Re: als pijnstilling voor een paard???

                        Prachtig, wat een dierenliefde
                        Ik deel je liefde voor paarden, we hebben er ook wel een aantal in de familie.
                        Mss een kleine tip, indien je eventueel kwekers zou kennen kan je om hun knipafval vragen.
                        Nu is het al te laat voor de buitenkweek, maar volgend jaar wil ik je anders wel aan een bergje helpen

                        Verder voor de dosering, heeft iemand er al eens bij stilgestaan dat als je een degelijke space cake maakt, (bij mijn weten) niemand die in 1 keer opeet.
                        Dus als je die wel volledig aan een paard zou geven, zou die daar toch zekerst effect van moeten hebben.
                        Nu ja cake geef je niet aan een paard natuurlijk, maar als je dus een gelijke hoeveelheid knipafval door de haver en wortels
                        (of wat je je paard ook geeft van normale voeding) mengt, zal je pony hier effect van moeten ondervinden.

                        Fysiologisch gezien verschilt een paard niet zoveel van een mens dus moet de vergelijking qua effect ook opgaan.

                        Laten we voor Luckystory en zn pony een knipafval actie opzetten

                        Comment


                          #13
                          Re: als pijnstilling voor een paard???

                          Hoi

                          Volgens mij is het nog steeds de vraag of cannabis wel helpt tegen pijn.
                          Ik ervaar het namelijk zo dat het de pij niet weg haald maar dar het maakt dat ik
                          door dat ik stoned ben op een andere manier met de pijn om ga.
                          Ik vind het op dat moment minder erg en daar door ontspan mijn lichaam en beetje
                          Als ik cannabis ga gebruiken weet ik wat er gaat gebeuren.
                          Als je je en paard cannabis gaat geven dan weet dat beest niet wat hem over komt
                          en denk dat hij er eerder tegen gaat vechten dan zich er aan over geven.
                          Hoe leg je een paard uit dat hij stoned gaat worden?
                          Dat hij beter kan gaan liggen om dat hij anders om donder


                          groetjes
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #14
                            Re: als pijnstilling voor een paard???

                            Goed punt.
                            En ponylief staat van zichzelf al redelijk wankel op haar beentjes. (door de zenuwschade.)
                            Ik hoor ondertussen nog van mensen dat ze verwachten dat een pony er slecht op zou reageren. (Bv ontwaken uit een narcose is voor een paard ook erg gevaarlijk. Dan kunnen ze in paniek slaan en ongelukken doen als ze nog niet goed wakker zijn.)
                            Ze zou dus toch echt niet te stoned mogen worden

                            Mmm, moeilijke situatie. Ik wil haar ook niet meer in moeilijkheden brengen.
                            Probleem is alleen dat ik zo weinig opties zie qua pijnstilling.
                            Het moet sterk genoeg zijn, zonder dat het haar lichaam nog verder kapot maakt en liefst ook nog betaalbaar op de lange termijn.

                            Comment


                              #15
                              Re: als pijnstilling voor een paard???

                              Ik weet ook niet of je pony het wel zal eten Luckystory, ik had een wietplant vlak achter het hek staan binnen bereik van mijn haflinger, die heeft ze mooi laten staan, aan gesnuffeld dat wel.
                              Pijnstilling is moeilijk bij een paard, wij hebben een shetlander gehad die hoefbevangen was, die kreeg ook lang pijnstillers, maar uiteindeijk vond ik het niet eerlijk meer naar het dier toe, een paard is een prooidier en zal zijn pijn altijd proberen te verbergen,
                              ook dat nog.
                              Als je pijn toont ben je makkelijker te vangen namelijk, dan loop je niet zo hard.
                              Ik weet ook niet of een paard dat zich stoned voelt dat wel prettig vind, ze voelen zich dan waarschijnlijk ook duizelig, net wat je zelf zegt zoals bij het ontwaken uit narcose daar kunnen ze van in paniek raken, het gevoel geen controle te hebben over hun lijf.
                              Mijn dierenarts vond dat ik nog wel een poosje door kon gaan met de Quadrisol toen,
                              maar nadat we haar in hadden laten slapen zei de hoefsmid dat ie eigenlijk vond dat dat veel eerder had moeten gebeuren
                              Dit soort dingen zijn altijd zo moeilijk.
                              Veel sterkte met je pony Luckystory.

                              Comment

                              Bezig...
                              X